Hasse Aro är mån om att hans nya program ska få riktigt bra tittarsiffror och media kan ha förstorat upp/förvrängt de "nya fakta" som ska tas upp i LH-fallet. Blir en win-win-situation för både programmet och media, inför premiären. Minns hur spännande det lät inför premiären för "Nya Efterlyst", där man sen kunde konstatera att det "bidde ingenting".
Visst, genom att tänka logiskt, utesluta osannolika scenarion och använda sig av den information som finns, så är det nog många, även poliser/utredare som ej är inblandade i utredningen, som skulle komma fram till att hon blev kvävd/strypt. Kommer säkert att vara någon "expert" i programmet som uttalat sig om att det de presenterar är det mest sannolika skeendet och att det är anledningen till att de tar upp det.
Citat:
Hasse Aro säger själv om programmet - "Alla andra som gör kriminalprogram bör vara oroliga inför premiären av brottsplats Sverige.Det här är ett program som ska leda utvecklingen
Jag har själv trott att LH blev strypt, men att det skedde som resultat av att hon slogs medvetslös i fall, när handgemäng uppstod när GM gjorde närmanden som hon avvisade och försökte försvara sig mot. Dödad för att inte kunna berätta. Jag hoppas att det inte är något så vidrigt som att hon medvetslös fraktats till Martorp och där tryckts in i något skåp/låda, vaknat till liv men sen kvävts till döds av syrebrist. Usch, i allt det hemska så hoppas jag, för Lisas skull och för hennes familj - att hon dödades snabbt och utan utdraget plågande med dödsångest och rädsla.