2015-09-24, 09:47
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
En sak till detta kommer ju att tas på på Hasse Aros program ikväll .Han har väl kontakter? Jag har ju inte uppfattningen om honom att han går med skvaller utan tar reda på innan han redovisar något eller har jag fel?
Konstigt om Hasse Aro & co totalt skulle vilja riskera sin trovärdighet genom falska uppgifter.

"- Det är beklagligt att den här typen av uppgifter kommer ut. Jag vet inte var de här uppgifterna kommer i från, men de kommer i alla fall inte från min personal, säger Lars Johansson."

http://www.sla.se/skovde/2015/09/24/nya-uppgifter-lisa-holm-dog-av
2015-09-24, 09:49
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maya35
det vore fint om han i ett svagt ögonblick sa, det var inte jag som ströp henne. Jag har inte ens sett henne. Sånt sker det också.
Att han inte ens har sett henne är osannolikt.
Att han inte har varit i kontakt med LH förefaller också osannolikt då hans DNA finns på hennes prylar.
Han är redan beslagen med lögn= noll trovärdighet i vad han säger fortsättningsvis.
2015-09-24, 09:51
Medlem
ME077s avatar
"Men spaningsledaren Lars Johansson förnekar uppgiften om kvävningen.
Det kommer inte vara den officiella dödsorsaken som vi kommer att gå ut med. I övrigt kan jag inte kommentera de andra uppgifterna som presenteras, säger han till Aftonbladet.

– Det är ju så att vi inte har något erkännande i det här fallet. Om det skulle komma in en person som erkänner så måste vi ha skyddade uppgifter som gör att vi kan bedöma det personen säger."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21465931.ab

"– Kvävning kan vara ett vitt begrepp, kommenterar Lars Johansson.

Är det felaktiga uppgifter?
– Jag vill inte kommentera det, säger Lars Johansson.

På frågan hur dessa uppgifter läckt ut säger Lars Johansson att det handlar om spekulationer.
– Det är olyckligt att det spekuleras om det här innan åtalet, inte minst för de anhörigas skull."

http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4323977-polisen-kvavning-inte-dodsorsaken-
Senast redigerad av ME077 2015-09-24 kl. 09:59.
2015-09-24, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
En sak till detta kommer ju att tas på på Hasse Aros program ikväll .Han har väl kontakter? Jag har ju inte uppfattningen om honom att han går med skvaller utan tar reda på innan han redovisar något eller har jag fel?

Att ha kontakter spelar ingen roll när det är yppandeförbud. Tror inte Hasse Aro fått fri led att få reda på fakta av kontakter och tillåtelse att gå ut med det i ett tv-program.
2015-09-24, 09:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Att han inte ens har sett henne är osannolikt.
Att han inte har varit i kontakt med LH förefaller också osannolikt då hans DNA finns på hennes prylar.
Han är redan beslagen med lögn= noll trovärdighet i vad han säger fortsättningsvis.

Om han inte blivit informerad av polis hur Lisa dog så är det lätt hänt att säga något fel i förhör. Skulle han säga att han inte ströp henne frågar de hur han vet att hon blivit strypt. Det var så jag menade.
2015-09-24, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Konstigt om Hasse Aro & co totalt skulle vilja riskera sin trovärdighet genom falska uppgifter.

"- Det är beklagligt att den här typen av uppgifter kommer ut. Jag vet inte var de här uppgifterna kommer i från, men de kommer i alla fall inte från min personal, säger Lars Johansson."

http://www.sla.se/skovde/2015/09/24/nya-uppgifter-lisa-holm-dog-av

Tror inte Hasse Aro riskerar sin trovärdighet. Det är medias vinkling om vad som finns med i programmet. Hur det förklaras kring det ikvällen program återstår att se.
2015-09-24, 09:58
Avslutad
Om det stämmer att inga sexuella övergrepp hade skett, kan det ha varit i misstag, att hon dog månne? Tegelpannor som flög ner när lituaerna arbetade på taket och LH kanske fipplade med sin telefon innan hon skulle åka hem pga dålig mottagning vid mopeden och hon fick en tegelpanna i huvudet? Hmm.
2015-09-24, 10:03
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Om det stämmer att inga sexuella övergrepp hade skett, kan det ha varit i misstag, att hon dog månne? Tegelpannor som flög ner när lituaerna arbetade på taket och LH kanske fipplade med sin telefon innan hon skulle åka hem pga dålig mottagning vid mopeden och hon fick en tegelpanna i huvudet? Hmm.
Javisst, det är nog därför litauern nekar till inblandning och inte säger att det var en ren olyckshändelse med tegelpannor som föll ner. Det skull ju vem som helst göra.
Tack för ditt inlägg, du kan logga ut nu.
2015-09-24, 10:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Javisst, det är nog därför litauern nekar till inblandning och inte säger att det var en ren olyckshändelse med tegelpannor som föll ner. Det skull ju vem som helst göra.
Tack för ditt inlägg, du kan logga ut nu.

En spekulation, var inte så svinig.
2015-09-24, 10:13
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Tolkar detta som enbart ett objektivt uttalande som inte talar för att dom inte tror att dom har rätt man.
En annan tolkning är att LJ sökt förklara att man så länge utredningen varar (förhör med AB/IB i går: fm resp. em) väljer att lägga lock på utredningen och inte ämnar avslöja dödsorsaken. - När åklagaren med sin "starka bevisning", sitt "tunga" blod-DNA, 5-6 sidor vittnesuppgifter mm, väcker åtal den 7 oktober (eller om han få ett par veckor till på sig) lär han ha en gärningsbeskrivning. I FUP:et kan heller inte så gärna obduktionsprotokollet mörkas: det protokoll åklagaren tvingades begära att rättsläkaren kompletterade med sannolik dödstidpunkt.

Dödsorsaken kan vara partiell eller total syrebrist.
2015-09-24, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif

Varför berättar han inte att det var en tegelpanna som tog hennes liv och inte han själv isåfall? Han är väl på det klara med att han är misstänkt för mord?
2015-09-24, 10:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Varför berättar han inte att det var en tegelpanna som tog hennes liv och inte han själv isåfall? Han är väl på det klara med att han är misstänkt för mord?

Kan vara många anledningar. Han vill inte ha med det att göra. Han kanske ens vill bli dömd för dråp, vem vet egentligen... Kan vara exakt vad som helst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in