2015-09-24, 08:23
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maya35
Naturligtvis hoppas man att alla rykten om styckning mm är felaktiga. Men vad som hänt efter Lisas död och hur kroppen hanterats vet vi inget om ännu.
Det är väl inte rykten utan fantasier. Inte riktigt samma sak.
2015-09-24, 08:24
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenneMelon
Vi andra då?

Inte våldtagen ÄN.
Hon hann dö innan? Eller varför tejpar man ett ansikte utom näsborrarna?

Förjävligt är det i allafall om det stämmer! =/

Tejpat ansikte - är det en trådsanning?
2015-09-24, 08:26
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Nej, uppgiften kommer från ett PM som jag fick för några veckor sedan. Det är inte en trådsanning, ännu.
2015-09-24, 08:26
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazeeboy
Är väl inget annat än ett desperat försök till att förvirra och vilseleda för att vinna tid?

Hur kan man vinna tid genom att visa riktningen till likets placering.

Ger inte detta drag snarare motsatt effekt.
2015-09-24, 08:28
Medlem
Lalajlajs avatar
Lisa kan kanske ha dött på grund av en olyckshändelse.

Om det stämmer att hon var lindad med silvertejp så var det nog inte GMs avsikt att hon skulle dö. Men olyckligtvis så kanske hon kvävdes av tejpen och dog.

Eftersom det inte finns några spår efter sexövergrepp så beror det troligtvis på att hon hann dö innan man kunde genomföra några sexövergrepp på henne. Alternativet är att det finns ett annat motiv att ta henne i förvar och binda henne.

Att motivet skulle vara att hon ser brodern eller bröderna göra inbrott är osannolikt, varför skulle hon reagera och bröderna agera när de bereder sig tillträde till en plats de har tillgång till. Enkelt att förklara för vem som helst och kräver inte att man behöver tysta något vittne.

Hon kanske lämnades bunden i mjölkboden för att GM skulle komma tillbaka senare och då när han kom tillbaka så var hon redan död. Då fick han panik och flyttade kroppen till fyndplatsen.

Om ovanstående scenario stämmer så är det inte alls säkert att det är mord utan det kan istället handla om dråp eller till och med vållande till annans död för då hade GM inte för avsikt att hon skulle dö och förstod förmodligen inte heller att hans handlingar kunde få henne dödad.

Eftersom det inte handlade om, iallafall som man kan bevisa, ett sexövergrepp, vilket kan vara svårt att erkänna, så tror jag att GM tjänar på att erkänna brottet och berätta sin historia hur det gått till och på så sätt slippa ett straff på 16 år eller mer och istället kunna komma ut om 4-6 år.
2015-09-24, 08:28
Medlem
SvenneMelons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam

Via ett PM:

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Jag hoppas att det inte är sant för det låter rätt vidrigt.
2015-09-24, 08:35
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA-B
Klart att han va upprörd! Har du ingen empti, för folk, som mår dåligt?
han har ju gått hos psykolog, ett bra tag, över detta som har hänt hans familj!

Det handlar inte att ha empati eller inte. Helt klart har han fått ett besked som kräver "bedövning".... Och då tyder allt på att verkigheten har kommit ikapp honom.
2015-09-24, 08:40
Medlem
BO har naturligtvis inte haft ett tejpat ansikte.

Som så mycket annat är detta enbart en trådsanning baserat på ett anonymt PM helt utan källor.

Ren och skär hittepå alltså.

De seriösa har naturligtvis avskrivit detta redan.
2015-09-24, 08:43
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Skulle du sitta tyst och stilla i tandläkarstolen om någon anklagar dig för inblandning i mord, och du är oskyldig?

Är han oskyldig? Har du källa på det?

Vad som jag däremot verkligen har empati för i nuläget är Lisa familj, samt åklagaren (och polisen) som du har fört ett peronligt korståg mot i månader. HELT utan anledning eller bevis på att de har gjort något.
2015-09-24, 08:44
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
BO har naturligtvis inte haft ett tejpat ansikte.

Källa?
2015-09-24, 08:46
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Är han oskyldig? Har du källa på det?

Vad som jag däremot verkligen har empati för i nuläget är Lisa familj, samt åklagaren (och polisen) som du har fört ett peronligt korståg mot i månader. HELT utan anledning eller bevis på att de har gjort något.
Jag har inte påstått att NB är oskyldig.

Det åklagaren har gjort har jag bevis för, det står i tidningarna vartenda ord han har sagt.

Skulle du sitta tyst och stilla i tandläkarstolen om någon anklagar dig för inblandning i mord, och du är oskyldig?
2015-09-24, 08:47
Medlem
Nya uppgifter i tv-program: Så dog Lisa Holm | Nyheter | Aftonbladet
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21465931.ab

Så, nu kan alla spekulationer om våldtäkt sluta, hon blev inte våldtagen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in