Citat:
Ursprungligen postat av
Bellania
SD mot 30+ redan i oktober!
Janne Josefsson, Uppdrag granskning,
När samhället tittar bort, kommer själv med största sannolikhet att bidraga och ombesörja att SD öka några procentenheter och att milstolpen 30 procent redan därför uppnås senast nästa månad...
Inte alls omöjligt, Janne skötte sig utmärkt.
Rent samhällsmässigt är ju detta dock en droppe i ett mycket stort hav jämfört med flyktingströmmens enorma konsekvenser.
Jag får nästan en känsla av konspirationisk art. Nu belyser vi detta, i grunden "lilla problem" (Ni hjälper väl oss svt!? Kritisera gärna stadsministern lite också, så det inte blir för uppenbart), så slipper vi fokus på den stora elefanten i rummet. Herr Löfven får sedan träda in och städa upp eländet. Han behöver en möjlighet att visa lite handlingskraft alltmedan flyktingarna strömmar vidare in i landet.