2015-09-23, 17:06
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofil
Å andra sidan kan ett inhemskt svenskt mordkommando ha känt sig säkra på att mordet inte kommer att bli offentligt löst pga känsliga kopplingar till t ex kuppförsvar. Det är ju alldeles uppenbart att PU inte velat rota i vissa hörn.

En bra jämförelse är kanske Brabantligan i Belgien.

Postar ett äldre inlägg med bra info om Gladio/Brabantligan m m

(FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986
Citera
2015-09-23, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nickelarsson
Jag tycker mördaren verkar vara en kallblodig sak som vet vad han gör, Att han nu kom upp bakom L&P utan att göra något större eftertryck av sig tyder också på att han vet vad han gör, i en sådan situationen skulle nog de flesta bli förlamade. Hade inte Lisbeth haft den tur hon har och vänt sig i samma ögonblick som han sköt hade den kulan också suttit mitt i ryggen. Det skiljer 2-3 sekunder mellan skotten? Tycker det tyder på att mördaren verkligen kunde hantera vapen. Han trodde nog med största sannolikhet att även LP var mycket svårt skjuten, Självsäkerheten. Varför jag tror det är en utländsk skytt? De blir väl klart mycket svårare att identifiera en utländsk person för vittnen ex än en vanlig kriminell svensson med palmehat / svensk polis. Varför skulle man inte välja en professionell mördare i ett som jag tror organiserat statsministermord? Att det skulle vara svårare att komma åt en utländsk agent säger ju sig självt.

Det är ju vad man blivit matad med alla år men faktum är att inget vittne förut Lisbet Palme eller Morelius hävdar det. Morelius har dessutom inte full koll på händelseförloppet hela tiden. Det finns uppgifter om att paret Palme hade kontakt med mördaren innan skotten, och det är vad jag tror också. Mördaren gick bredvid Palme några meter och samtalade innan det small.
Citera
2015-09-23, 18:47
Medlem
Citat:
Så kan det ju givetvis också vara. Nej och det tyder ju på en konspiration, Frågan är ju om inget vittne verkligen har sett mördarens ansikte? Hade jag gjort det så hade jag nog troligtvis hållit käften rätt bra. Vem fan ens vill vittna om en sådant mord? Man ska inte ta alla vittnen för seriöst, och därefter speciellt inte palme utredning, så detta mord är nog rätt fuckd att rota fram något i. Räcker nog med ett samtal från någon som vill den " väl " att den ska ge fan i det.

Ett vittne som till 100 % måste ha sett mördarens ansikte och även hört honom tala är Lisbet Palme, det är helt uppenbart när man granskar vad vittnena säger, men detta har ju snyggt svepts undan redan dagen efter mordet, varför kan man fråga sig?
Citera
2015-09-23, 19:31
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Jag tycker mördaren verkar vara en kallblodig sak som vet vad han gör, Att han nu kom upp bakom L&P utan att göra något större eftertryck av sig tyder också på att han vet vad han gör, i en sådan situationen skulle nog de flesta bli förlamade. Hade inte Lisbeth haft den tur hon har och vänt sig i samma ögonblick som han sköt hade den kulan också suttit mitt i ryggen. Det skiljer 2-3 sekunder mellan skotten? Tycker det tyder på att mördaren verkligen kunde hantera vapen. Han trodde nog med största sannolikhet att även LP var mycket svårt skjuten, Självsäkerheten. Varför jag tror det är en utländsk skytt? De blir väl klart mycket svårare att identifiera en utländsk person för vittnen ex än en vanlig kriminell svensson med palmehat / svensk polis. Varför skulle man inte välja en professionell mördare i ett som jag tror organiserat statsministermord? Att det skulle vara svårare att komma åt en utländsk agent säger ju sig självt.
Min teori är att vad som idag heter Svenskt Näringsliv och de hemliga organisationer som verkar inom Svenskt Näringsliv i samverkan med CIA/NATO låg bakom mordet och att CIA stod för mördandet medan industriledarna fick agera låtsasmördare. Men även om de svenska grupperna hade fått välja skytt så tror jag att de hade valt bland de mest beprövade i hela världen - inte bara bland beprövade svenskar. Det var ändå en ganska riskabel operation att mörda en europeisk regeringschef och ett eventuellt misslyckande fanns bara inte på kartan.

OBS! iesho = lehs
Senast redigerad av iesho 2015-09-23 kl. 19:52.
Citera
2015-09-23, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
Ett vittne som till 100 % måste ha sett mördarens ansikte och även hört honom tala är Lisbet Palme, det är helt uppenbart när man granskar vad vittnena säger, men detta har ju snyggt svepts undan redan dagen efter mordet, varför kan man fråga sig?
Ja detta är mycket konstigt, men det är ju inte det enda som är märkligt i detta fallet
Senast redigerad av Nickelarsson 2015-09-23 kl. 20:03.
Citera
2015-09-23, 20:15
Medlem
Citat:
Ja detta är mycket konstigt, men det är ju inte det enda som är märkligt i detta fallet

Nej finns såklart mycket mer märkligt, men man måste ju ändå utgå från brottsplatsen och mordögonblicket anser jag för det är där sanningen finns. Ta bara en sån sak att Lisbet inte deltar överhuvudtaget i en rekonstruktion av mordet, knappast en slump? Det strider ju mot allt i en brottsutredning att man inte deltar i en sådan, framförallt när man är huvudvittne...
Citera
2015-09-23, 20:52
Medlem
Märkliga omständigheter kring Lisbet Palme:

1. Nästan alla andra vittnen säger att det förekom en kontakt mellan mördaren innan men inte Lisbet.

2. Från början har hon inte sett eller hört något för att 3 år senare bestämt peka ut Christer Pettersson.

3. Vägrar delta i rekonstruktion(väldigt anmärkningsvärt) Punkt 1 förklarar varför hon vägrar som jag ser det.

4. Olof Palmes dagbok har försvunnit, Lisbet vägrade ge ut den?

5. LP påstådda skottskador blev aldrig rättsligt och medicinskt undersökta.

6. Lisbet ville helt plötsligt korsa gatan o titta i ett skyltfönster...

7. Inga förhör med Lisbet Palme är bandade på hennes begäran.

8. I 9 av 10 mord finns mördaren inom den närmsta kretsen

Hur ska man kommentera det här, bara en slump allting eller, svårt att tro på det?
Citera
2015-09-23, 21:08
Medlem
Citat:
Hade inte Lisbeth haft den tur hon har och vänt sig i samma ögonblick som han sköt hade den kulan också suttit mitt i ryggen. Det skiljer 2-3 sekunder mellan skotten
Fast jag känner mig övertygad om att första skottet var ett vådaskott som tog på LP
Citera
2015-09-23, 21:27
Medlem
Citat:

1. Nästan alla andra vittnen säger att det förekom en kontakt mellan mördaren innan men inte Lisbet.

2. Från början har hon inte sett eller hört något för att 3 år senare bestämt peka ut Christer Pettersson.

3. Vägrar delta i rekonstruktion(väldigt anmärkningsvärt) Punkt 1 förklarar varför hon vägrar som jag ser det.

7. Inga förhör med Lisbet Palme är bandade på hennes begäran.

Hur ska man kommentera det här, bara en slump allting eller, svårt att tro på det?
I know, Man kan ju ge en tanke åt det hemska hållet. Vad tycker du om Ole Dammegårds resonemang i det hela?
Citera
2015-09-23, 21:40
Medlem
Citat:
I know, Man kan ju ge en tanke åt det hemska hållet. Vad tycker du om Ole Dammegårds resonemang i det hela?

Har tittat lite på Youtube mycket han har lagt ut där han pratar om mordet inför en grupp osv, vet inte vad han har sagt om just Lisbet? Annars tror jag han är väldigt fel ute och hans teori är ju att hela världen är iblandad typ och hur många personer som helst...
Citera
2015-09-23, 21:42
Medlem
ieshos avatar
Citat:

Nej, så är det inte. Ett vittne tycker sig se tre personer stå och tala (AD). Ett annat vittne (AH) fick intrycket att det var en grupp på tre personer. Ett tredje vittne (AB) ser tre personer gå framför honom, men ser rök stiga upp mellan personerna.
Citat:
Hon uppgav redan från början vad hon sett, nämligen en stirrande person som hon senare pekade ut som CP.
Citat:
LP har inte ens besökt platsen för mordet sedan dess, vad jag förstått, vilket tyder på PTS.
Citat:
Det ryktas i tråden om att Säpo lagt beslag på dagboken, vilken säkerligen inte förvarades i hemmet.
Citat:
Nej, men de sågs av undersköterskor på Sabbatsbergs sjukhus och de flesta tror nog inte att skadorna var fejkade.
Citat:
Ja, LP sa själv i förhör att det var hon som ville korsa gatan. Hade hon haft något att dölja kunde hon ha sagt att OP ville korsa gatan.
Citat:
Men inte i kändis eller politikersammanhang. Statistiken gäller framför allt bråk i hemmet, fyllfester och liknande.
Senast redigerad av iesho 2015-09-23 kl. 21:47.
Citera
2015-09-23, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Nej, så är det inte. Ett vittne tycker sig se tre personer stå och tala (AD). Ett annat vittne (AH) fick intrycket att det var en grupp på tre personer. Ett tredje vittne (AB) ser tre personer gå framför honom, men ser rök stiga upp mellan personerna.

Hon uppgav redan från början vad hon sett, nämligen en stirrande person som hon senare pekade ut som CP.

LP har inte ens besökt platsen för mordet sedan dess, vad jag förstått, vilket tyder på PTS.

Det ryktas i tråden om att Säpo lagt beslag på dagboken, vilken säkerligen inte förvarades i hemmet.

Nej, men de sågs av undersköterskor på Sabbatsbergs sjukhus och de flesta tror nog inte att skadorna var fejkade.

Ja, LP sa själv i förhör att det var hon som ville korsa gatan. Hade hon haft något att dölja kunde hon ha sagt att OP ville korsa gatan.

Men inte i kändis eller politikersammanhang. Statistiken gäller framför allt bråk i hemmet, fyllfester och liknande.

Jaha så Lisbets agerande är normalt eller vadå? Väldigt misstänksamt snarare, i vilken utredning som helst hade hon varit misstänkt som inblandad men inte i Palmeutredningen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in