2015-09-23, 10:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Polisen har inte haft andra misstänkta än de tre som är misstänkta nu.

Det har dom visst.

I nuläget finns det inte fler misstänkta, men självklart har det funnits fler, säger Lars Johansson.
http://www.skaraborgslanstidning.se/article/ingen-ny-misstankt-for-mordet-pa-lisa-holm/
2015-09-23, 10:30
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maya35
Det har dom visst.

I nuläget finns det inte fler misstänkta, men självklart har det funnits fler, säger Lars Johansson.
http://www.skaraborgslanstidning.se/article/ingen-ny-misstankt-for-mordet-pa-lisa-holm/
Om LJ är rätt återgiven talar han mot bättre vetande. Det har bara funnits de tre misstänkta. Det kan ha funnits fler som kan misstänkas, men de har aldrig varit misstänkta. Troligen har journalisten missuppfattat detta.
2015-09-23, 10:34
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Varför klagar du då om att åklagaren inte säger ett ord för när du inte vet om det finns ett ord för?
Jag sa inte att jag inte vet om det finns någon omständighet som talar för, jag sa att jag inte visste vilka omständigheter som talar för.
2015-09-23, 10:38
Bannlyst
Citat:
Om LJ är rätt återgiven talar han mot bättre vetande. Det har bara funnits de tre misstänkta. Det kan ha funnits fler som kan misstänkas, men de har aldrig varit misstänkta. Troligen har journalisten missuppfattat detta.

Det är du som inte förstår hur en mordutredning går till. Det har funnits andra misstänkta som de kunnat utesluta. Du borde bli nöjd över att de har arbetat brett och objektivt. Men du är kanske aldrig nöjd med polisens arbete? Eller är det ett missnöje över att du inte har någon insyn i deras objektiva arbete?
2015-09-23, 10:43
Medlem
Citat:
Jag sa inte att jag inte vet om det finns någon omständighet som talar för, jag sa att jag inte visste vilka omständigheter som talar för.

Hur menar du? Vet du att det finns någon omständighet som talar för?
2015-09-23, 10:51
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Hur menar du? Vet du att det finns någon omständighet som talar för?
Ja, det vet jag, för det finns alltid omständigheter som talar för.
2015-09-23, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag säger inte nog mördaren, dock är det knappast uteslutet. Jag håller med dig, jag tror också att NB har med saken att göra, men vem som dödade är inte hugget i sten just nu, i så fall vore åtalet redan ett faktum tror jag.

Inte nog, ok. "Lillebror verkar inte i tillräcklig utsträckning vara den som dödade, men nja det kan vara han som dödade"? Lillebror håller tummarna för att storebror inte döms för vad han själv gjorde?
Inte troligt att det är just därför åtalet inte redan är ett faktum.
2015-09-23, 10:59
Medlem
Citat:
Ja, det vet jag, för det finns alltid omständigheter som talar för.

Kanske inte tillräckliga omständigheter som talar för att gå ut med?
2015-09-23, 10:59
Medlem
Troians avatar
Citat:

Eller så menar LJ "misstänkt" i en mer vardaglig betydelse. Lite slarvigt uttryckt, isf.
2015-09-23, 11:02
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Eller så menar LJ "misstänkt" i en mer vardaglig betydelse. Lite slarvigt uttryckt, isf.
Ja, eller så sa han att det har funnits fler som polisen har tittat på, men journalisten förkortade.
2015-09-23, 11:11
Medlem
Citat:

Inte svårt att räkna ut att LJ menar just det fetstilta i vad du skrev. Inte står han och säger att det funnits fler misstänka som också delgivits misstanke.
2015-09-23, 11:16
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ja, han har i media bara redogjort för omständigheter som talar mot de misstänkta, inte ett ord för.

Du har fel.
Det har gjorts medgivande på att ärenden utretts/utreds som bla försvarsadvokaten påtalat.
Vad försvarsadvokaten påtalat lär rimligtvis ligga i häradet För?

Objektiviteten är åt hållet att den snarare då är bevisad, genom media, men yppandeförbudet omfattar detaljerna.

Om det uppstått/uppstår någonting konkret och av vikt som talar för, lär NB antingen frisläppas friad från misstanke, få sänkt misstankegrad, och/eller bli omrubricerad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in