Citat:
Ursprungligen postat av
frijidpink
..men handsken hade ju hon tagit av för å skicka sms:et en gång till eller för att kunna hantera telefon!
sedan blåste den in i ladan, det var blåsigt den dan enligt tidigare i tråden.
I så fall blåste handsken mot vinden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Martorp kan mycket väl ha varit en "mellandestination" innan den slutgiltiga transporten skulle gå av stapeln. Kanske skulle kroppen under de mörka timmarna mot måndagen sänkas med vikter i Vänern eller något annat närliggande vattendrag.
Så kan det ha varit uträknat men pappans snabba ankomst till Blomberg satte P för det fortsatta "arbetet". Pappans snabba ankomst måste verkligen ha satt skräck i GM. Då, om inte tidigare, måste GM verkligen ha blivit totalt skräckslagen.
Två timmar är inte en överraskande snabb ankomst, och ankomsten skedde inte till Martorp.
Citat:
Ursprungligen postat av
letsdoit
Alla sökaktiviteter upphörde väl inte må-on..? GM hade inget schema för polisaktiviteterna. Han bör både ha hört och sett polishelikoptrar mm. - Sedan blev ju NB redan på måndagsmorgonen inkallad till topsning, har jag hört.
Polispersonal behöver dygnsvila, precis som alla andra. Den arbetade på dagen, då den söker som bäst, och vilade på natten då den sover som bäst.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kellywoman
kan du länka.... att NB inte har någon psykisk störning?
Att en undersökning inte är begärd säger ingenting om huruvida det föreligger en störning.
Men så glad att du vet så länka så jag får chans och läsa det du läst
Jag skrev att det hade inte setts ett spår av psykisk störning.
Citat:
Ursprungligen postat av
blackmolly123
Källa på ditt påstående här, tack! D.v.s att polisen har den kunskapen inom psykiatri för att "veta" när de ska misstänka en psykisk störning. Och, "även om de inte kan göra en fullständig diagnos" som du påstår så undrar jag då - menar du att polisen är kapabel till att göra en nästan fullständig diagnos, bara genom att ha en del kontakt med den häktade?
Nej, det menar jag inte. Men om han hade haft en allvarlig psykisk störning så hade erfaren polis- och häktespersonal märkt något.
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Det fetade 1 - vad vet du om vad som är intressant för icke-vänner? Även en icke-fb-vän som är intresserad av Lisa kan väl mycket väl vara inne på hennes fb och kolla, även om hen bara kan se det som är officiellt?
Det fetade 2 - källa på att det inte finns spår av psykisk störning hos NB? Har han genomgått någon psykiatrisk utredning som du tagit del av?
Ja, jag vet att det står praktiskt taget ingenting på sidan.