Citat:
Ursprungligen postat av
Shrink
Nej, precis. Handsken har ingen betydelse alls egentligen. Det var en lång diskussion om denna handske och jag fick inte ihop det hela varför MGM skulle ha placerat ut handsken som en del skrev.
Det blir som sagt mer logiskt för mig om han kört med LH direkt till Martorp för att sedan i sin enfald försökt placera ut handsken i tron att det skulle vilseleda. Det är en rimligare förklaring för mig än att handsken skulle ha blåst in i ladan vilket för mig låter helt osannolikt.
Tja, som sagt var, inget är säkert här i tråden förstås.
Jag tror inte heller på någon blåsteori om handsken. Mer logiskt, som du beskriver, är att han kört med LH direkt till Martorp och sedan av icke logiskt tänkande, förorsakat av panik - så har han placerat ut handsken i ren desperation, i hopp om att det ska vilseleda polisen och ge honom tid till att frakta kroppen från Martorp, dumpa den i sjö eller gräva ner någon annanstans, bort från området.
När sen sökinsatserna utökades, blev mer och mer intensiva med poliser och en massa folk från MP och man närmade sig mer och mer....kände han nog att snaran började dras åt, paniken växte och han ( & ev brodern om han är inblandad ) agerade irrationellt, med panik och kanske med aggressivitet mot MP, när de kom för "nära".