2015-09-01, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuffinManxD
Hur är det nu med lagar om Cannabis för turister i Amsterdam på deras Coffee shops? Är det fortfarande okej för turister att dra dit o röka en jolle?
Ja
Citera
2015-09-02, 19:10
Medlem
Ram0n3ss avatar
Hej!

Sjukt jävla uttråkad och kommer inte på något annat som kan roa mig än min första resa till Amsterdam.Har inget jobb att passa så funderar på att dra relativt omgående.

Kommer att resa själv, första ensamresan, åker primärt dit för att äntligen få dra i mig lite kvalitetsröka!

Tips på bra hotell/vandrarhem?
Tips på barer och coffeshops som är värda att besöka?
Citera
2015-09-03, 14:24
Medlem
Ram0n3ss avatar
Uppdatering!

Drar den 9 september och stannar till den 15 september! Åker själv och har bokat ett hostel, föredrar egna rum men det var inte direkt prisvärt, är så sällan på rummet iaf!

Några andra stooners som ska dit de datumen?
Citera
2015-09-03, 20:56
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ram0n3s
Uppdatering!

Drar den 9 september och stannar till den 15 september! Åker själv och har bokat ett hostel, föredrar egna rum men det var inte direkt prisvärt, är så sällan på rummet iaf!

Några andra stooners som ska dit de datumen?

Inte just då, men jag ska dit i år.

Har varit där förut, åker du ensam, så lovar jag att du kommer ha svårt att vara ensam på din resa. Om du har något så när känsla för folk, på ett cafe i Sverige är det svårt att prata med folk, på ett cafe i Amsterdam har du svårt att vara ensam..
Citera
2015-09-05, 00:31
Medlem
Ram0n3ss avatar
Finns det något/några shops som har en mer avslappnad atmosfär? Gärna live musik, sing & songwriters?

Hög ljudnivå, techno eller dylikt kommer jag att hålla mig ifrån!
Citera
2015-09-06, 20:49
Medlem
Ska till Amsterdam dance event mellan 14e-18e okt med en kompis så om flera vill köra på från sverige så PMa!
Citera
2015-09-08, 20:21
Medlem
RickeyMourkes avatar
Hur är det med tryfflarna i Smart shopsen? Har de någon "chart" eller vad man ska kalla det där man kan se hur mycket man ska käka för att komma upp i en viss "level"?
Citera
2015-09-09, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickeyMourke
Hur är det med tryfflarna i Smart shopsen? Har de någon "chart" eller vad man ska kalla det där man kan se hur mycket man ska käka för att komma upp i en viss "level"?
Har för mig att det stod 2 olika doseringar som var antingen medel eller starktrip. Lovar ingenting dock.
Annars är det bara att fråga i kassan, de är väldigt hjälpsamma!
Citera
2015-09-14, 21:05
Medlem
Tjena jag ska åka ner i November och tänkte bara kolla lite med ni som har varit nere.

Finns det något hotell i centrum ni kan rekommendera som man får röka inomhus på?

Hur är det med Red Light District, är det något och ha eller finns det bättre?

Om man skulle sätta sig i en park och röka är det cool lungt eller får man sura blickar eller kanske till och mer blir tillsagd och fimpa?

Tack på förhand!
Citera
2015-09-15, 19:57
Medlem
Hej! tänkte fara ner till bl.a Amsterdam nu i slutet av September/Oktober med bil, första gången. Behöver komma bort ett tag och se något nytt, och är både singel och iprincip arbetslös så har inga förpliktelser.

Tänkte bara kolla om det fanns någon i liknande situation som vill fara iväg ett tag.

Är en trevlig, lugn 26årig norrlänning som vill hitta på roliga saker. Vill se nya platser och nya upplevelser och komma bort från tråkiga höst-Sverige ett tag (aldrig provat någon drog utanför alkohol) men det är något jag vill prova på i Amsterdam och en av anledningarna jag far dit att bara chilla och må så bra som möjligt. Så bra om du är öppensinnad och gärna lite erfaren med sådant. (Självklart körs inget bil rattfull eller med droger.)

Vad jag söker: En trevlig person, du får gärna ha körkort (för att hjälpa till köra) och vara en lättsam person. Ett plus om du är tjej men inget måste. Du får gärna bidra lite med bensinpengar också (vilket innebär man kan se mer platser.) bra också om du är i samma situation som mig och inte har några förpliktelser här hemma så man kan ha så kul som möjligt och inte har jättebråttom hem.

Är något intressant släng gärna iväg ett PM.
Citera
2015-09-16, 08:55
Medlem
Är så jävla ivrig på att åka och har chansen den 26-27 ..alltså en natt kommer åka från sverige vid 9 tiden ungefär och försöka åka därifrån så sent som möjligt grejen är den att jag har barnvakt så det blir inte mere än en natt min fråga nu är det värt de? eller skall jag hellre satsa på att dra nästa år en weekend kanske? orka väntaaaa
Citera
2015-09-16, 09:03
Medlem
murtennios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ram0n3s
Hej!

Sjukt jävla uttråkad och kommer inte på något annat som kan roa mig än min första resa till Amsterdam.Har inget jobb att passa så funderar på att dra relativt omgående.

Kommer att resa själv, första ensamresan, åker primärt dit för att äntligen få dra i mig lite kvalitetsröka!

Tips på bra hotell/vandrarhem?
Tips på barer och coffeshops som är värda att besöka?

Jag tyckte Mellow Yellow var en trevlig coffeshop. Låg inte allt för långt ifrån rembrandt plein.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in