2015-08-04, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Nu mitt i semestertiderna är det nog en god idé att boka i förväg då Amsterdam är packat med turister. Jag hade bokat innan jag åkte dit i alla fall. Men någon annan kanske kan säga nåt om hur det är att bara åka dit och chansa på att hitta hotellrum, man kanske kan hitta något nånstans?

Åker man efter dom stora horderna med turister har lämnat är det hur som helst inga problem att hitta hotellrum.

Söker gärna mer info åker på fredag inget boende bokat får väl sova ute i värsta fall. Nån som har tips ?
Citera
2015-08-05, 00:55
Medlem
D.Khans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz
Söker gärna mer info åker på fredag inget boende bokat får väl sova ute i värsta fall. Nån som har tips ?

Kolla Hotel Mevlana, funkade bra när jag var där. Men just då var det fullt.

Det tar dig 5min att gå in på hostels.com och kolla över läget.
Citera
2015-08-06, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D.Khan
Kolla Hotel Mevlana, funkade bra när jag var där. Men just då var det fullt.

Det tar dig 5min att gå in på hostels.com och kolla över läget.
Tack använde Booking fixade boende under hela min Hollandsvistelse 9 dagar för 2200kr är i Amsterdam 11-16 hojta till om nån vill ta en fika
Citera
2015-08-15, 05:48
Medlem
Nån som är i amsterdam just nu? Funderar på att dra förbi Melweg ikväll, nån som ev ska dit?
Citera
2015-08-16, 11:36
Medlem
Ni som har åkt till amsterdam med era tjejer vilka hotell har ni bott på? gärna ett hotell som man får röka i rummen.
Citera
2015-08-17, 02:01
Medlem
Är det några som ska ner i september ?
blir premiären för mig
Citera
2015-08-17, 02:38
Medlem
poffer95s avatar
Åker dit 8 dagar nu på onsdag för första gången, är sjukt taggad!
Citera
2015-08-20, 12:55
Medlem
rizos avatar
hallå gott folk. är på g t amster just nu och har några korta frågor jag behlver svar på asap

1. vilken coffeshop ska man besöka?? 2. vilka rekomenderas inte och varför?? är lite utav en hiphop kille så skulle föredra en coffeshop med reagge/rnb/hiphop stuk.
3. får man ta sig en kall bärs medan man rullar upp en fet?
4. går det få tag på annat såsom ecstesy
5. hur riskabelt är det att ta en fet ute på nån fin utsikt ?
6. hur mkt får man ha på sig utan att man blir brottsling?
7. hur är det om jag skulle torska när jag kmr tillbaka? kan jag berätta att jg rökt i smsterdam o intyga med foton biljetter osv

det får räcka för nu, svar uppskattas peace out
Citera
2015-08-20, 13:06
Medlem
Lillpysens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rizo
hallå gott folk. är på g t amster just nu och har några korta frågor jag behlver svar på asap

1. vilken coffeshop ska man besöka?? 2. vilka rekomenderas inte och varför?? är lite utav en hiphop kille så skulle föredra en coffeshop med reagge/rnb/hiphop stuk.
7. hur är det om jag skulle torska när jag kmr tillbaka? kan jag berätta att jg rökt i smsterdam o intyga med foton biljetter osv

1. Hunter's
2. Smokey, höga priser på dryck och gräs och inte nödvändigtvis bra heller.
3. Det finns barer som tillåter rökning, de flesta coffeshops serverar inte öl.
4. ingen aning.
5. Det är cool lugnt.
6. 5gram.
7. Ja det kan du göra, inom en rimlig tidsgräns, de ser ju på prover om värdena är för höga så att du måste rökt hemma också.
Citera
2015-08-26, 16:16
Medlem
Vem visste att Amsterdam är så välsignat.
Citera
2015-08-28, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rizo

Kanske är för sent för svar nu men ändå...

Ville mest ge dig ett tips på Nr.3. Hängde mycket på The Bulldog på Leidseplein där har dom två avdelningar en nere för dom som bara vill röka och en övervåning som är både för röka och alkohol, riktigt trevligt ställe faktiskt

Varje lördag har Melkweg (också Leidseplein) hiphop/RnB, tyckte det var helt ok när jag var där för några helger sedan!

PM'a gärna om det är något specifikt du undrar över
Citera
2015-09-01, 22:06
Medlem
Hur är det nu med lagar om Cannabis för turister i Amsterdam på deras Coffee shops? Är det fortfarande okej för turister att dra dit o röka en jolle?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in