2015-09-21, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hubba-bubba
Du kommer inte med fakta, du kommer med påståenden.

Det är fakta att där kommer att hållas två stora event inom den kommande månaden. Ett i Macao och ett i Las Vegas. Det är fakta att jag tjänar pengar på detta varje dag. Det är fakta att värdet har ökat från 0.10 till 2 euro på väldigt kort tid. Och är man insatt i bolaget får man reda på information om vad som sker. Jag kan inte skriva en bok här om vad som ligger i kikaren den närmsta tiden.

Jag vill gärna förstå er belackare som gärna vill se att det ska gå dåligt? Jag undrar varför? Är ni missnöjda med vad ni gör i era liv så ni vill "sätta dit" allt och alla? Tänk om ni lagt all denna energi här istället på något vettigt. Om ni inte tror på detta företag så är det helt okej. Där finns över en halv miljon som gör det och den halva miljonen kommer klara sig utan er haha. Bolaget växer för varje dag som går, under tiden som ni är negativa och folk tjänar bra med pengar, jävligt bra.
Citera
2015-09-21, 22:06
Medlem
pterodactyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whattodo19
Det är fakta att där kommer att hållas två stora event inom den kommande månaden. Ett i Macao och ett i Las Vegas. Det är fakta att jag tjänar pengar på detta varje dag. Det är fakta att värdet har ökat från 0.10 till 2 euro på väldigt kort tid. Och är man insatt i bolaget får man reda på information om vad som sker. Jag kan inte skriva en bok här om vad som ligger i kikaren den närmsta tiden.

Jag vill gärna förstå er belackare som gärna vill se att det ska gå dåligt? Jag undrar varför? Är ni missnöjda med vad ni gör i era liv så ni vill "sätta dit" allt och alla? Tänk om ni lagt all denna energi här istället på något vettigt. Om ni inte tror på detta företag så är det helt okej. Där finns över en halv miljon som gör det och den halva miljonen kommer klara sig utan er haha. Bolaget växer för varje dag som går, under tiden som ni är negativa och folk tjänar bra med pengar, jävligt bra.

Vad är det som gjort att "värdet" har ökat? Det finns ju ingen pågående handel, det finns ingenstans att handla med dom s.k coinsen. Vem är det som rent tekniskt har konstruerat onecoinen? Alla som figurerar kring detta är bara kända inom en sektor och det är mlm och ponziupplägg, eller har jag fel?
Citera
2015-09-21, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pterodactyl
Vad är det som gjort att "värdet" har ökat? Det finns ju ingen pågående handel, det finns ingenstans att handla med dom s.k coinsen. Vem är det som rent tekniskt har konstruerat onecoinen? Alla som figurerar kring detta är bara kända inom en sektor och det är mlm och ponziupplägg, eller har jag fel?

Ja, du är ute och cyklar faktiskt! Men förståeligt när man sitter här hela dagarna.
Som sagt, Onecoin är en succé och kommer bara fortsätta på denna vägen. Detta är en valuta som kommer att kunna handlas på den offentliga börsen inom en hyfsat snar framtid. Allt tar sin tid, Rom byggdes inte på en dag. Men folk som ni blir ju "oroliga" när ni inte har full koll på läget och då dömer ni ut det direkt för det är lättare att fälla än att fria.

Alla datum och händelser som planerats har skett i tid som man utlovat hittills och det fortsätter på den vägen. Webhandeln står på kö och vill sluta avtal med Onecoin så att en handel kan bli möjlig med OC.

Men återigen så är det också "skit" i era ögon. Jag känner att det inte är lönt att diskutera med er för man kommer inte långt.

Fakta kvarstår att de som investerat hittills har gjort det med framgång och det kommer att fortsätta, för detta blir bara bättre och bättre ju mer tiden går. Jag själv är en skeptiker och är försiktig när det kommer till investeringar men detta är handen på hjärtat bland de bästa investeringar jag varit med om.

Och jag kommer njuta så fruktansvärt mycket när priset skjuter i höjden och denna valuta kommer att handlas offentligt. För ni kommer få äta upp era ord något enormt, vilket känns underbart för ni kommer reta er så mycket på företagets framgång. Inte för att det ni skriver här inne betyder något för det är bara ni som är förlorare som ödslar tid på att vara negativa. De som gått med i onecoin har fått tillbaka sina investeringar och bara det i sig är en vinst.

Ha det gott hatare, hoppas glädje och lycka når er en dag också
Citera
2015-09-21, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyingrider78
[...]
Kanske borde vår kära moderator börja tänka om och göra det enda rätta och flytta tråden tillbaka till dom andra kryptovalutorna där den hör hemma

Eller kanske inte. Vilken annan kryptovaluta är:
* centraliserad,
* inte använder öppen källkod,
* handlas enbart internt på EN central handelsplats med begränsad handel,
* marknadsförs som en investering,
* när man formellt säljer utbildningspaket OCH
* där den primära sättet att tjäna pengar i dagsläget är en downline som investerar mer

One Coin är inte som en annan vanlig kryptovaluta. Det är helt klart MLM. Det luktar väldigt mycket pyramidspel/ponzi.

Om man är vänligt lagd kan man ju välja att se det som ett ärligt försök att skapa något revolutionerande samtidigt som grundarna plockar ut duktigt med pengar från MLM-fasen. Går det åt skogen har de tjänat som på en riktigt bra bluff, går det bra så får de ut ännu mer.
Citera
2015-09-21, 22:47
Medlem
Citat:
J
Som sagt, Onecoin är en succé och kommer bara fortsätta på denna vägen. Detta är en valuta som kommer att kunna handlas på den offentliga börsen inom en hyfsat snar framtid. Allt tar sin tid, Rom byggdes inte på en dag. Men folk som ni blir ju "oroliga" när ni inte har full koll på läget och då dömer ni ut det direkt för det är lättare att fälla än att fria.

Alla datum och händelser som planerats har skett i tid som man utlovat hittills och det fortsätter på den vägen. Webhandeln står på kö och vill sluta avtal med Onecoin så att en handel kan bli möjlig med OC.

Fakta kvarstår att de som investerat hittills har gjort det med framgång och det kommer att fortsätta, för detta blir bara bättre och bättre ju mer tiden går.

Hur har du kommit fram till detta? Antar att de till störst del är spekulationer.
Citera
2015-09-21, 22:49
Medlem
Flyingrider78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hmflb
Eller kanske inte. Vilken annan kryptovaluta är:
* centraliserad,
Ja för att det skall bli svårare för kriminella att använda sig av valutan för att tvätta pengar.

* inte använder öppen källkod,
Onecoin har högre säkerhet än tex Bitcoin och är också spårbar.

* handlas enbart internt på EN central handelsplats med begränsad handel,
Onecoin beräknas bli offentlig och börsnoterad valuta när ca 80% av onecoinsen är "färdig tillverkade"

* marknadsförs som en investering,
Vad är det för fel med det?

* när man formellt säljer utbildningspaket OCH
* där den primära sättet att tjäna pengar i dagsläget är en downline som investerar mer
Fler har redan kunnat sälja sina coins, på det viset blockat ut sin insats

One Coin är inte som en annan vanlig kryptovaluta. Det är helt klart MLM. Det luktar väldigt mycket pyramidspel/ponzi.
Samma sades om Bitcoin så sent som 2014 senast
Ekonomprofessorn Nouriel Roubini uttalade sig om Bitcoin på mikrobloggen Twitter
där han sågade och klassificerade den som ett slags pyramidspel. ”Bitcoin är inte en
valuta. Den är ett Ponzi-upplägg och ett verktyg för kriminella/illegala aktiviter.

Om man är vänligt lagd kan man ju välja att se det som ett ärligt försök att skapa något revolutionerande samtidigt som grundarna plockar ut duktigt med pengar från MLM-fasen. Går det åt skogen har de tjänat som på en riktigt bra bluff, går det bra så får de ut ännu mer.

Allt tyder på det motsatta onecoin ökar dag för dag, syns på fler medier och fler upptäcker fördelar med just onecoin

Nu ska Carl Bild tala på samma konferens som Dr Ruja Ignatova (om framtida betalningsmetoder och banking) Om hon skulle varit denna bluffen som ni "hatare" här på flashback skriver om, så skulle hon knappt bli en av talarna, samt om hennes bakgrundsfakta inte stämde, så knappast skulle dom ta upp det i informationen som finns att läsa i anslutningen till hennes bild.
http://www.economist.com/events-conferences/emea/sofia-2015/agenda
Citera
2015-09-21, 22:52
Medlem
hjalmar123s avatar
Citat:
Som sagt, Onecoin är en succé och kommer bara fortsätta på denna vägen.

Ingen här har ju lyckats nämna en enda anledning till varför det kommer att fortsätta. Jag förväntar mig inte heller att du kommer klara av att göra det, nu när jag sett dig "argumentera" här.
Citera
2015-09-21, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjalmar123
Ingen här har ju lyckats nämna en enda anledning till varför det kommer att fortsätta. Jag förväntar mig inte heller att du kommer klara av att göra det, nu när jag sett dig "argumentera" här.

Hur kan det inte vare en succé när man mer än fyrdubblat sin investering?
Nu ska du väl börja be om "bevis" också? Patetiskt.
Citera
2015-09-21, 22:56
Medlem
hjalmar123s avatar
Citat:
Hur kan det inte vare en succé när man mer än fyrdubblat sin investering?
Nu ska du väl börja be om "bevis" också? Patetiskt.

Och nu misslyckades du ännu en gång.
Citera
2015-09-21, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjalmar123
Och nu misslyckades du ännu en gång.

HAHAHAHA. Stor humor. För det är väl det du vill ha? Detta är trots allt ett företag som väcker ett stort intresse hos dig. Det kliar dig i fingrarna för du är så sugen på att själv investera men du vågar inte.
Lär vara din förlust
Citera
2015-09-21, 23:38
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyingrider78
Allt tyder på det motsatta onecoin ökar dag för dag, syns på fler medier och fler upptäcker fördelar med just onecoin

Nu ska Carl Bild tala på samma konferens som Dr Ruja Ignatova (om framtida betalningsmetoder och banking) Om hon skulle varit denna bluffen som ni "hatare" här på flashback skriver om, så skulle hon knappt bli en av talarna, samt om hennes bakgrundsfakta inte stämde, så knappast skulle dom ta upp det i informationen som finns att läsa i anslutningen till hennes bild.
http://www.economist.com/events-conferences/emea/sofia-2015/agenda

Är det øppet hur mycket hon betalat før platsen? Billigare eller dyrare än annonsen i Forbes?

http://www.economist.com/events-conferences/emea/sofia-2015/

Jag har tidigare god erfarenhet med att gøra konferensprogram som sedan såldes på marknaden. Att køpa in sig är alltid en møjlighet om man inte är i närheten att bli inbjuden.

Som deltagare står man ut med sponsorinläggen eftersom sponsorernas pengar gør att de riktiga talarna kommer. Man kan alltid mingla när det skall krängas.
Citera
2015-09-21, 23:47
Medlem
Flyingrider78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Är det øppet hur mycket hon betalat før platsen? Billigare eller dyrare än annonsen i Forbes?

http://www.economist.com/events-conferences/emea/sofia-2015/

Jag har tidigare god erfarenhet med att gøra konferensprogram som sedan såldes på marknaden. Att køpa in sig är alltid en møjlighet om man inte är i närheten att bli inbjuden.

Som deltagare står man ut med sponsorinläggen eftersom sponsorernas pengar gør att de riktiga talarna kommer. Man kan alltid mingla när det skall krängas.

Mycket möjligt, mutor eller sk sponsorspengar förekommer överallt, vare det sig handlar om vapenaffärer, idrott eller ekonomi..men återstår att se vad som skrivs efter Du måste ändå hålla med, att hon är rätt smart som marknadsförare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in