2015-09-21, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Utgående från den diskuterade SUV:en så kan GM ha gjort en avstånds- och exponeringsbedömning.

SUV:en, är det en alternativ GM som körde den eller MGM?
2015-09-21, 22:39
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Ok, fortfarande, enligt expressen. Ingress:

Här finns det fog för missförstånd. Är det tidningen eller Wennerholm som snackar?
Ska förhören hållas innan åtalsförlängningen? (Vad fan är f.ö. åtalsförlängning?)

Eller är det datumet 7/10 som är fel? Jag utgår från att blaskan i fråga är såpass reko, att den inte felciterar åklagaren (kanske väl optimistiskt). Han säger två veckor, men från när då?
Han kanske har räknat med omhäktning imorgon, tisdag...

Nå, här i brödtexten låter det annorlunda. Förhören ska hållas före åtalet helt enkelt.
Men det hintas om att nånting kan hända efter dessa förhör. Nånting helt nytt?

http://www.expressen.se/gt/atal-i-lisa-holm-fallet-skjuts-upp-pa-nytt/
Åtalsförlängning är ett annat ord för omhäktning.
2015-09-21, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Utan att veta dödsorsak, de närmare omständigheterna betr. fyndplatsen i Martorp mm, är det mycket svårt att veta GM:s kaliber och syften. - Ja, "trädgårdsmästare" har han varit, och man kan också anta att LH redan var död när färden mot Martorp inleddes. Småsakerna verkar ha varit tänkta att uppslukas av grönskan och aldrig mer återfinnas.

Alltså falskskyltningen...vad skulle den fyllt för syfte? Om nu bilinnehavaren hade lokalkännedom nog för att ta sig till b.l.a Martorp så borde väl själva bilen vara "känd"ändå?
2015-09-21, 22:45
Medlem
Är mycket tacksam att du ger mig rätten att fortsätta mina enligt dig
komiska spekulationer. Hoppas att du också känner dig fri att fortsätta komma med dina alltid bländande intelligenta spekulationer. Har för övrigt följt tråden från start.
2015-09-21, 22:46
Medlem
Shrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Detta är jag övertygad om att så var fallet gällande hennes småsaker. Det var meningen att de skulle försvinna för alltid ute i naturen.

Visst, men vad är det för fel på karln som inte grävde ner prylarna i jorden. Måste ju ha varit total kortslutning!!
2015-09-21, 22:49
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shrink
Visst, men vad är det för fel på karln som inte grävde ner prylarna i jorden. Måste ju ha varit total kortslutning!!

Han orkade kanske inte gräva, alla människor är inte fysiskt kapabla, och det är mänskligt att välja den bekvämaste lösningen.

EDIT;

Styckmörderskan Jonna täckte bara över plastpåsarna med likdelar lite hafsigt, kanske inte alla mördare som städar noggrant?
Senast redigerad av OY 2015-09-21 kl. 22:51.
2015-09-21, 22:49
Medlem
Citat:

S T R E S S Å P A N I K
2015-09-21, 22:50
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Åtalsförlängning är ett annat ord för omhäktning.

Ok, tack.
Jag börjar fundera på något som en annan var inne på tidigare idag, att kommande åtalsförlängning är en del av ett fulspel. "Avvakta förhören i Litauen", var förslaget som gavs för omhäktningsskäl av den användaren.
Just nu är jag själv mest intresserad av när förhandlingen ska ske, onsdag eller redan imorgon?
Kanske blir det ingen omhäktning ens, än mindre något åtal?
2015-09-21, 22:53
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Ok, tack.
Jag börjar fundera på något som en annan var inne på tidigare idag, att kommande åtalsförlängning är en del av ett fulspel. "Avvakta förhören i Litauen", var förslaget som gavs för omhäktningsskäl av den användaren.
Just nu är jag själv mest intresserad av när förhandlingen ska ske, onsdag eller redan imorgon?
Kanske blir det ingen omhäktning ens, än mindre något åtal?
Begäran om omhäktning eller åtal ska vara inlämnad senast kl 11 på onsdag. Häktningsförhandling ska komma snarast, troligen har domstolen redan planerat onsdag em.
2015-09-21, 22:53
Medlem
Skaraborg2s avatar
Har inget bra svar på detta.

Citat:
]Visst, men vad är det för fel på karln som inte grävde ner prylarna i jorden. [/b]Måste ju ha varit total kortslutning!!

Ja jag vet! Har tänkt mycket på detta och kan faktiskt inte komma fram med ett vettigt svar.

Svaret kan ev. vara att GM inte vågade gräva ner sakerna istället. Nej jag har inget bra svar på detta minst sagt märkliga och otroligt korkade agerande.

Kan kanske ha berott på det som denne skribent skrev:

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-09-21 kl. 22:58.
2015-09-21, 22:54
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA-B
Nu vill jag ta upp en annan sak! Hur kommer det sig, (som jag har hört), att fam Holm, anlitat en advokat som kallas Kanibaladvokaten.
Då han bara försvarar, mördare, o andra groft kriminella personer.

Ska ha gjort ett undantag, att ta sig an fam Holm intressen!
Någon annan som vet något om detta?

Tror det kanske var han som försvarade Isakin Jonsson, dvs Skarakannibalen ?
2015-09-21, 22:57
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Tror det kanske var han som försvarade Isakin Jonsson, dvs Skarakannibalen ?
Ja, det var det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in