Citat:
Ursprungligen postat av
calle64
Är ju övertygad om att du känner gm och gör allt för att skydda dina rasistkompisar. Du brukar ju omge dig med dessa barn när du ska spela tuff på stan. Snart får du cellskap,,,
Du vet inte mycket du din pajas. Jag känner ingen av de inblandade och har ingen annan information om det som hände än det jag läst mig till här på Flashback. För många år sedan gick jag dock på samma skola som en av de som pekas ut som GM och jag är hyfsat jämngammal med en av hans storebröder. Är saker så som det ser ut så är det tråkigt att den här killen hamnade i den här situationen, jag vet inte hur grabben är som person idag men när vi bodde på samma ort tidigare så var han och hans syskon vettiga vad jag minns. Vem som gjort rätt och fel väntar jag att uttala mig om tills händelseförloppet är tydligt klarlagt, men jag tvivlar på att dådet var rasistiskt motiverat från GM:ens sida och tror då snarare att den rasliga aspekten handlar om att invandrare ofta beter sig illa och kanske har gjort det i det här fallet också, fast det får vi ju vänta och se. Den som menar att dådet var rasistiskt motiverat får väl peka på vad som tyder det, efter att ha ögnat igenom de utpekade personernas Facebook-profiler har åtminstone inte jag fått uppfattningen att de är intresserade av politik eller invandringsfrågan.
Citat:
Ursprungligen postat av
maallgan
Det är
ansvarig kammaråklagare Christer Sammens som säger att
"det också finns uppgifter som tyder på att mordet kan ha rasistiska motiv.".
Menar du att media skall censurera vad åklagaren säger av politiska skäl?
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6260691
Antingen spekulerar åklagaren bara eller så har någon kanske skrikit "svartskalle" eller något liknande invektiv under bråket vilket egentligen inte säger något om motivet. Hur som helst borde all "hatbrottslagstiftning" skrotas, alla våldsbrott innefattar ju hat och det är bara tramsigt att hat mot invandrare ska ge hårdare straff än hat mot t.ex. tjocka människor. Så länge lagstiftningen finns borde den ju skydda svenskar också, men ingen åklagare har väl någonsin vågat påstå att det finns rasistiska motiv när ett gäng invandrarmän gruppvåldtar en svensk kvinna fast det garanterat gör det.