2015-09-21, 19:47
Medlem
dANiis avatar
"motivet kan ha varit rasistiskt"
http://qet.se/2015/09/19/18-aring-do...omar-anhallna/
Citera
2015-09-21, 20:08
Medlem
Kewks avatar
http://www.helahalsingland.se/halsin...halsingland.se

Och där kom rasistkortet! Föga oväntat iofs.
Citera
2015-09-21, 20:08
Medlem
Brottsoffer är säkert helt oskyldiga. Bara satt på sin veranda, löste korsord och åt knäckebröd och sill. Dags för svensson att sätta sig lite i respekt. Betyder naturligtvis inte att man ska falla till barbarernas nivå, men araber som spelar allan ska fatta att detta är Sverige, inte deras jävla muslimby.
Citera
2015-09-21, 20:19
Medlem
Det finns inget rasistiskt motiv i det hela, de är inte rasister.
Citera
2015-09-21, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calle64
Är ju övertygad om att du känner gm och gör allt för att skydda dina rasistkompisar. Du brukar ju omge dig med dessa barn när du ska spela tuff på stan. Snart får du cellskap,,,
Du vet inte mycket du din pajas. Jag känner ingen av de inblandade och har ingen annan information om det som hände än det jag läst mig till här på Flashback. För många år sedan gick jag dock på samma skola som en av de som pekas ut som GM och jag är hyfsat jämngammal med en av hans storebröder. Är saker så som det ser ut så är det tråkigt att den här killen hamnade i den här situationen, jag vet inte hur grabben är som person idag men när vi bodde på samma ort tidigare så var han och hans syskon vettiga vad jag minns. Vem som gjort rätt och fel väntar jag att uttala mig om tills händelseförloppet är tydligt klarlagt, men jag tvivlar på att dådet var rasistiskt motiverat från GM:ens sida och tror då snarare att den rasliga aspekten handlar om att invandrare ofta beter sig illa och kanske har gjort det i det här fallet också, fast det får vi ju vänta och se. Den som menar att dådet var rasistiskt motiverat får väl peka på vad som tyder det, efter att ha ögnat igenom de utpekade personernas Facebook-profiler har åtminstone inte jag fått uppfattningen att de är intresserade av politik eller invandringsfrågan.
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Det är ansvarig kammaråklagare Christer Sammens som säger att "det också finns uppgifter som tyder på att mordet kan ha rasistiska motiv.".

Menar du att media skall censurera vad åklagaren säger av politiska skäl?

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6260691
Antingen spekulerar åklagaren bara eller så har någon kanske skrikit "svartskalle" eller något liknande invektiv under bråket vilket egentligen inte säger något om motivet. Hur som helst borde all "hatbrottslagstiftning" skrotas, alla våldsbrott innefattar ju hat och det är bara tramsigt att hat mot invandrare ska ge hårdare straff än hat mot t.ex. tjocka människor. Så länge lagstiftningen finns borde den ju skydda svenskar också, men ingen åklagare har väl någonsin vågat påstå att det finns rasistiska motiv när ett gäng invandrarmän gruppvåldtar en svensk kvinna fast det garanterat gör det.
Citera
2015-09-21, 20:32
Medlem
Varför skulle det vara det.Tror mera på att BO gick på fel personer.Sverige uppåt är inte som 08 orna.
Senast redigerad av Somalibogen 2015-09-21 kl. 20:35.
Citera
2015-09-21, 20:36
Medlem
VassleProteins avatar
Känns INTE som detta dåd är rasistiskt motiverat. Har tittat på några av MGM's Facebookar och de verkar vara kriminella typer. Antagligen har BO1 börjat jiddra, ringt dit BO2 sen urtartade hela skiten och folk blev huggna. Så går det när man leker stor runt farliga personer.

Men klart media slår på den stora trumman när det är utlänningar som för engångsskull är brottsoffer.
Citera
2015-09-21, 20:49
Medlem
hippykillers avatar
Rasist känns ju fel i detta sammanhang. Långpannorna till GM verkar ju vara Snoop Dog inspirerade svenne muppar.

Dock kan det ju ligga en "dom tar vååra jobb å får en merscha så fort dom kommer till Sverige" men rasist. Nja.

Vi får la se. Hade inte förvånat mig om dom var rashatare men det tror jag inte.
Citera
2015-09-21, 20:52
Medlem
Citat:
I helgen anhölls nio ungdomar i åldrarna 15-20 år misstänka för mord och försök till mord. På söndagskvällen var sex av dem släppta.
På måndagskvällen släpptes ytterligare en fri – samtidigt begärs de kvarvarande två ungdomarna häktade för mord och försök till mord.

Citat:
Enligt Christer Sammens kan främlingsfientlighet ligga bakom mordet och mordförsöket. Både den mördade 18-åringen och den skadade 17-åringen kommer ursprungligen från Syrien.

Citat:
Rasistisk bakgrund
– Det finns uttalanden i sammanhanget från de misstänkta som tyder på att man har en avog eller främlingsfientlig inställning mot invandare. Men jag kan i nuläget inte säga hur man ska koppla det till händelsen, säger han till helahalsingland.se
De rasistiska uttalandena ska ha skett innan polisen ingrep, då de misstänka ska ha befunnit sig i en bostad, skriver nyhetssajten.
Andra uttalanden av samma natur ska ha förekommit senare under kvällen på en annan adress, enligt Sammens, skriver helahalsingland.se.

http://www.expressen.se/nyheter/poli...enom-en-villa/
Citera
2015-09-21, 20:52
Medlem
colibris avatar
Blattarna drog igång det hela började jiddra och tafsa på en av dom svenska tjejerna. Sen eskalerade det hela, några minuter senare är 1 av blattarna död och 1 duktigt knivad. GM behöver nu mycket stöd så han kan ta sig mentalt oskadd genom en traumatisk händelse i hans liv.
Citera
2015-09-21, 20:55
Medlem
Lite roligt hur media ganska snabbt försökte använda detta mord politiskt då det var utlänning som dog. Sen klagar man på "högersidor"
Citera
2015-09-21, 20:56
Medlem
hippykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colibri
Blattarna drog igång det hela började jiddra och tafsa på en av dom svenska tjejerna. Sen eskalerade det hela, några minuter senare är 1 av blattarna död och 1 duktigt knivad. GM behöver nu mycket stöd så han kan ta sig mentalt oskadd genom en traumatisk händelse i hans liv.

Svensk hederskultur?
Nya Sverige är mysigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in