Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Har idag kl. 14.13 erhållit ett PM från en medlem som har nicket Dial999 och som har registrerat sig så nyligen som idag den 21 september. Han/hon vill att jag skall lägga ut detta i tråden vilket jag också gör i sin helhet.
Alltså nedanstående inlägg har jag inte själv skrivit utan enbart förmedlar detta!
"Lisa Holm
Vill du lägga in följande inlägg. Jag kan inte ännu är inte aktiverad. Hälsningar Dial999.
Jag har följt den här tråden sedan den startade. Vi är många utom de anhöriga som berörs av detta mycket tragiska fall då en ung flicka berövas livet när hon ska åka hem till familjen efter ett avslutat arbetspass på sitt sommarlov.
Några spekulationer eller gissningar tänker jag inte ge mig in på. Det finns tillräckligt av sådant i tråden. Ja tänkte bara fokusera på vad som är bekräftat när det gäller tidsangivna händelser i samband med hennes försvinnande. Måhända är det en ytterligare upprepning av som tidigare har sagts här men då får ni stå ut med det. Vi söker väl alla efter svar på de här frågorna och väntar på att förundersökningen kan bringa klarhet.
Följande får väl anses vara helt bekräftat av antingen polis, arbetsgivare eller arbetskamrater vad som hänt under tiden 18.10 fram till 18.30 kvällen hon försvann.
18.10 LH lämnar caféets framsida tillsammans med två arbetskamrater och går mot baksidan där hon har sin moped parkerad
18.23 LH SMS:ar sin familj att hon startar hemfärden
18.30 LH:s telefon havererar/förstörs
Genom detta kan också bekräftas att det gick 13 minuter innan LH meddelar familjen att hemfärden startar samt att något allvarligt sedan har hänt henne under de återstående 7 minuterna till 18.30.
Jag tar mig också friheten att bedöma det som bekräftat att LH:s far finner hennes moped med nyckeln i och startklar på baksidan av caféet när han kommer fram dit i sitt sökande efter sin dotter. Intill finns en påse med LH:s tillhörigheter. Hjälmen saknas.
Som det är nu förekommer olika spekulationer om vad som hänt där bakom ladan under de aktuella 20 minuterna (lämnat nyckel i ladan/pratat med någon i en svart SUV m.m.) men inget har bekräftats. Som sagt, jag ger mig själv inte in på några gissningar. Jag betraktar det inte som en gissning att LH fram till 18.23 när hon SMS:ade familjen inte kände sig hotad på något sätt utan var trygg och startklar för hemfärden."
Hur var det nu beträffande mopedens placering? Tycker mig se olika uppgifter. För mig har det i vart fall stor betydelse om mopeden var parkerad på norra kortsidan eller bakom cafét på långsidan.
Lite oklart här tycker jag eller......
Om mopeden varit parkerad på norra kortsidan finns det ju möjligheter till att MGM slumpmässigt har sett LH och närmat sig henne. Om mopeden vara bakom cafét på långsidan syns den väl inte från vägen? Sannolikheten är då högre att GM planerat dådet.
Vad menar man med bakom cafét?
Har för mig att LS nämnde norra kortsidan. Har jag fel eller?