2015-09-20, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag har nämnt ett tips om en autistisk bagare, som LS beundrade av just den orsaken, han följer receptet till punkt och pricka. Jag skrev att man ska ta tips med en nypa salt, men jag följde upp det och hittade 25-åringen, med psykisk störning. Jag vet inte om han är autistisk, men enligt hans mamma började han inte att prata förrän vid tio års ålder.

En sak autistiska personer har gemensamt är att dom inte vill ha närkontakt och att de har ett ointresse för andra personer så att han frivilligt skulle ha tagit tag i LH är uteslutet
2015-09-20, 23:00
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Okej, men någon bakade 7 juni. Vem?

Lo*a var i köket, L*na anlände tidigt på morgonen. Hon kan ha bakat tillsammans med sin dotter och Re*ecka som, utifrån Facebook att döma, tillbringar mycket tid i bageriet.

Det finns ingen uppgift på att någon ytterligare person ska ha arbetat denna dag.
2015-09-20, 23:04
Bannlyst
Du håller på och tragglar om din bagare, men frågan är om du läser vad media skriver om detta ärende.

Själv misstänker jag följande: Nyckel och Ladan.

När LH slutade så låste hon cafet, därefter går LH till mopeden och sätter i nycklar och hänger någon påse på styret på moppen.
Sen om det var någon bil som hon kanske talade med den omtalade bilen SUV som tydligen sågs där.
Därefter kan LH gått för att gömma nyckel innan hon skulle åka hem.
Därefter gå LH till ladan mittemot cafet för stt gömma nyckeln som dom brukar göra.
Cafe ägarinnan har bekräfftad att dom brukar gömma nyckeln där.

Men hon råkade troligen ut för gärningsmannen i ladan då hon skulle gömma nyckeln.
Där inne är då GM som gör närmanden mot LH, som hon försöker avfärda och tumult uppstår där LH försöker ropa på hjälp.
GM sätter handen över munnen på LH för att få tyst på henne, och där spårar allt ur och hon avlider.

GM lastar in LH i bilen och kör snabbt mot Martorp Gård, och på vägen dit slänger han ut mobilfodral och andra mobildelar ex;batteri.
Gärningsmannen hade troligen sin bil på baksidan av ladan, där han lastade in LH och for iväg snabbt till Martorp gård. och gömde kroppen i den omtalade boden. Sedan fick han inte tid att göra sig av med kroppen.

Det är vittnen som har sett de misstänkta köra i hög fart mot Martorps Gård vid lämplig tid.

Ang den bod som LH hittades i skall vara en liten bod på baksidan av byggnader. Foton har visats i media

GM känner väl till alla byggnader och vet att han kan gömma henne i boden där LH hittades.
Därefter uppstår aktivitet av polis och många ur missingpeople som hindrar GM att göra sig av med LH´s kropp.

Jag har läst många inlägg, men alla tycks ha missat att Nyckel till Cafet brukade gömmas i ladan mitt emot cafet.

Det är min teori.
Det är också den enklaste förklaringen till hela förloppet.

Ang den bod som LH hittades i skall vara en liten bod på baksidan av byggnader. Foton har visats i media

Det som starkast pekar på boden som fyndplats , är det som Poliskvinnan skrev på deras hemsida , och som senare togs bort .
Hon beskriver en gråtande Polis och en tagen Tekniker utanför BODEN där Lisa hittades .
Det var där gasmaskerna togs på....
2015-09-20, 23:05
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Lo*a var i köket, L*na anlände tidigt på morgonen. Hon kan ha bakat tillsammans med sin dotter och Re*ecka som, utifrån Facebook att döma, tillbringar mycket tid i bageriet.

Det finns ingen uppgift på att någon ytterligare person ska ha arbetat denna dag.
Och Lisa serverade och skötte kassan ensam? Eller är baket klart när kaféet öppnar?
2015-09-20, 23:08
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingo22
Du håller på och tragglar om din bagare, men frågan är om du läser vad media skriver om detta ärende.

Själv misstänker jag följande: Nyckel och Ladan.

När LH slutade så låste hon cafet, därefter går LH till mopeden och sätter i nycklar och hänger någon påse på styret på moppen.
Sen om det var någon bil som hon kanske talade med den omtalade bilen SUV som tydligen sågs där.
Därefter kan LH gått för att gömma nyckel innan hon skulle åka hem.
Därefter gå LH till ladan mittemot cafet för stt gömma nyckeln som dom brukar göra.
Cafe ägarinnan har bekräfftad att dom brukar gömma nyckeln där.

Men hon råkade troligen ut för gärningsmannen i ladan då hon skulle gömma nyckeln.
Där inne är då GM som gör närmanden mot LH, som hon försöker avfärda och tumult uppstår där LH försöker ropa på hjälp.
GM sätter handen över munnen på LH för att få tyst på henne, och där spårar allt ur och hon avlider.

GM lastar in LH i bilen och kör snabbt mot Martorp Gård, och på vägen dit slänger han ut mobilfodral och andra mobildelar ex;batteri.
Gärningsmannen hade troligen sin bil på baksidan av ladan, där han lastade in LH och for iväg snabbt till Martorp gård. och gömde kroppen i den omtalade boden. Sedan fick han inte tid att göra sig av med kroppen.

Det är vittnen som har sett de misstänkta köra i hög fart mot Martorps Gård vid lämplig tid.

GM känner väl till alla byggnader och vet att han kan gömma henne i boden där LH hittades.
Därefter uppstår aktivitet av polis och många ur missingpeople som hindrar GM att göra sig av med LH´s kropp.

Jag har läst många inlägg, men alla tycks ha missat att Nyckel till Cafet brukade gömmas i ladan mitt emot cafet.

Det är min teori.
Det är också den enklaste förklaringen till hela förloppet.

Det som starkast pekar på boden som fyndplats , är det som Poliskvinnan skrev på deras hemsida , och som senare togs bort .
Hon beskriver en gråtande Polis och en tagen Tekniker utanför BODEN där Lisa hittades .
Det var där gasmaskerna togs på....
Källa på det fetstilta?
2015-09-20, 23:15
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det mesta kan ju knappast bli sekretess men en viss sådan kan det nog bli. Enligt lagen vara ju Lisa bara ett barn eftersom hon inte var myndig. Tror också att detta kan bidra till en viss sådan.

Vi kan inte annat göra än hoppas på att vi kommer att få ta del av så mycket som möjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
En sak autistiska personer har gemensamt är att dom inte vill ha närkontakt och att de har ett ointresse för andra personer så att han frivilligt skulle ha tagit tag i LH är uteslutet

Nu ska vi inte göra även denna tråd till en tummelplats för människors fördomar och okunskap kring funktionshinder inom autismspektrumet. Eftersom du uppenbarligen inte har så stora kunskaper, vänligen sprid inte vanföreställningar. Fråga gärna Reviews om du undrar något. Hen har goda kunskaper i ämnet.

Långt ifrån alla personer med olika former av autism undviker närkontakt och att de skulle vara ointresserade av andra personer generellt är en ännu större missuppfattning och rent kränkande att påstå.

Alldeles bortsett då från att det inte finns någon misstänkt i detta fall som har en autistisk störning såvitt känt. Bara en person i periferin av brottet som Xenia spekulerar ikring av okänd anledning.
2015-09-20, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Numera ska ett sannolikt dödsdatum (inte längre ett intervall) anges på dödsbeviset och intyget om dödsorsaken som rättsläkaren utfärdar. Så, svaret på din fråga torde vara att det kommer att stå 7 juni 2015 på gravstenen, när den är på plats. Det brukar ta drygt 2 mån från att man beställt en gravsten tills den är färdiggjord, transporterad och monterad på plats. Under vinterhalvåret (nov-april) sker inga monteringar av gravstenar pga tjälen i marken. Rättsläkaren har preciserat att hon sannolikt dödades samma dag som hon försvann, söndagen 7 juni. Detta fastställdes 1 september så det lär dröja ett tag innan gravstenen kommer upp.

Vill bara, hur oväsentligt det än är för tråden och fallet, dementera detta citat. Gravstenar sätts och riktas året om, i synnerhet fram till årsskiftet är det aldrig några problem då en stens fundament bara ska ner 10-30 cm i marken beroende på modell. Sådan tjäle har vi inte förrän i sen januari - tidig februari, och inte ens då är det problem trots att man eventuellt behöver rikta om stenen framåt våren när jorden rör på sig lite.

Jag är kyrkvaktmästare och jo, jag har rätt.
2015-09-20, 23:22
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Nu ska vi inte göra även denna tråd till en tummelplats för människors fördomar och okunskap kring funktionshinder inom autismspektrumet. Eftersom du uppenbarligen inte har så stora kunskaper, vänligen sprid inte vanföreställningar. Fråga gärna Reviews om du undrar något. Hen har goda kunskaper i ämnet.

Långt ifrån alla personer med olika former av autism undviker närkontakt och att de skulle vara ointresserade av andra personer generellt är en ännu större missuppfattning och rent kränkande att påstå.

Alldeles bortsett då från att det inte finns någon misstänkt i detta fall som har en autistisk störning såvitt känt. Bara en person i periferin av brottet som Xenia spekulerar ikring av okänd anledning.
Anledningen är okänd bara för dig, jag har skrivit att jag undersöker alternativ till åklagarens version. Polisen har bara tid att utreda misstänkta, och det gör väl inget att jag hjälper till med andra spår?

25-åringen har gift sig ca 20 gånger på Facebook, det tyder inte på att han undviker närkontakt, även om responsen på giftermålen har varit, vad ska jag säga, sparsam?

Men jag har respekt för #Reviews, och släpper honom tills vidare.
2015-09-20, 23:47
Medlem
ME077s avatar
"Misstänkt för mordet på Lisa Holm får litauisk advokat

Nu på onsdag genomför svensk polis och åklagare förhör i Litauen med den man och kvinna som misstänks för inblandning i mordet på 17-åriga Lisa Holm. De två kommer få rättshjälp från hemlandet.

Den yngre broderns advokat, Tomas Ört som själv kommer resa till Litauen på onsdag, säger till P4 Skaraborg att hans klient kommer tilldelas en litauisk advokat under förhöret. Ört har också tolkat det som så att litauiska myndigheter kommer leda förhöret i närvaro av svensk polis och åklagare".

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6259774
2015-09-20, 23:50
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
"Misstänkt för mordet på Lisa Holm får litauisk advokat

Nu på onsdag genomför svensk polis och åklagare förhör i Litauen med den man och kvinna som misstänks för inblandning i mordet på 17-åriga Lisa Holm. De två kommer få rättshjälp från hemlandet.

Den yngre broderns advokat, Tomas Ört som själv kommer resa till Litauen på onsdag, säger till P4 Skaraborg att hans klient kommer tilldelas en litauisk advokat under förhöret. Ört har också tolkat det som så att litauiska myndigheter kommer leda förhöret i närvaro av svensk polis och åklagare".

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6259774
Förhör under omhäktningen? Resultatet kommer alltså inte att användas.
2015-09-21, 00:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shrink
Nej, det är klart att man inte kan dra några slutsatser av någon enstaka info om dessa balter. Men som sagt, det är märkligt att det finns så lite info om dem när de bott så länge i Sverige. Har de bara haft social kontakt med AJ eller har de bara umgåtts med ev andra balter?

Vi söker ju alla ett svar på gåtan varför LH mördades och om nu MGM är den "gulleplutt" som han framställs så blir den här mordgåtan konstigare än konstig.
Någonstans stämmer det ju inte naturligtvis. Antingen är MGM en dubbelnatur eller polisen komplett inkompetenta. Gissa vad jag tror?
Nja det kan ju finnas en hel del skäl inifrån som är svåra att se utifrån.

http://urbotainskrankthet.spotlife.se/2015/09/20/mord-blomberg-eventuella-tankbarheter/
Ett längre inlägg om en eller två anledningar som fick den duktige balanserade att välta över. Men det är svårt att veta någonting, allting är och förblir gissningar bland oss mindre vetande.
2015-09-21, 00:38
Medlem
katws avatar
Citat:
Och Lisa serverade och skötte kassan ensam? Eller är baket klart när kaféet öppnar?

Har du redan glömt MS? De jobbade ihop på lördagen i kassan, varför inte också på söndagen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in