2015-08-19, 23:17
Medlem
Tiger vi ihjäl att det finns problem alltför länge, så tror jag vi tillslut får en ny Hitler(eller likvärdig)
Och det är väl ingen som vill.
Och det behöver inte vara i Sverige utan kanske mer nere i södra europa.
Säg mig 3 Länder/städer där det fungerat helt klanderfritt med olika religoner, olika folkslag m.m
under en längre tid
Politiker våga prata nu, för sedan kanske det smäller till någonstans, det har hänt förut, kommer hända igen
Citera
2015-08-19, 23:25
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
Antar att du har koll på Jyllandspostens politiska agenda och hur man ser på den tidningen i svenska media.

Jyllandsposten är kanske snäppet seriösare än Avpixlat och Fria Tider men inte mycket mer.

Man har en uttalat främlingsfientlig approach.

Jag känner till JyllandsPosten. Jag tycker dock inte att man kan jämföra JyllandsPosten med nybildade nyhetsbloggar som Avpixlat och Fria Tider. JyllandsPosten är en riktig tidning som har funnits sedan 1871. Däremot stämmer det att de har en ganska invandringskritisk linje. Troligen ligger de delvis bakom Dansk Folkepartis framgångar eftersom de ofta har uttryckt samma åsikter i tidningen som Dansk Folkeparti.

Ur svensk synvinkel ses den troligen som "extrem" och "främlingsfientlig". Men ur dansk synvinkel är den ganska normal. Det politiska landskapet i Danmark ser som bekant väldigt annorlunda ut, jämfört med Sveriges politiska landskap.

Nu är kanske ledarartikeln lite överdriven, men det är ändå intressant att man i utländsk media nämner ord som inbördeskrig när man betraktar detta land och dess urspårade invandringspolitik.
Citera
2015-08-19, 23:29
Moderator
manamanahs avatar
Trådar sammanfogade.

Mod.
Citera
2015-09-12, 00:23
Bannlyst
Deppa inte över invandringen, organisera er! (Videotips)

Jag upptäckte precis en YT-video av en svensk snubbe som talar till svenskar och andra folk i Europa som är kritiska till samhällsutvecklingen om hur man kan och bör organisera sig inför samhällets kollaps.

Jag tycker det är värt att kolla på. Särskilt när det gäller folk som tror sig vara helt maktlösa inför samhällets förändringar.

https://www.youtube.com/watch?v=NtmmERzZgx4 <- Se videon

Han talar bland annat om vikten att utbilda sig, läsa på, för att kunna ta debatter och säga ifrån. Även att skaffa sig en grupp där man litar på varandra och ställer upp för varann. Problemet med många systemkritiker är att de blir för isolerade och tror det räcker att de skriver några inlägg under anonymt nick eller att de deltar i riksdagsvalet.

Hur tycker ni att alla kritiker av samhällsutvecklingen, kulturmarxism och etablissemanget bör organisera sig? Vad är bäst?

Börja med att se videon, skriv sen här i tråden.
Senast redigerad av detvisstejaginte 2015-09-12 kl. 00:30.
Citera
2015-09-12, 00:46
Medlem
Håller med han om att läget i Europa börjar bli/ är lite krisigt. Däremot vet jag inte om våld och krig kommer tillbringa något gott över huvud taget, inte ens efter. Det är nog illa som det är och alla blir mer och mer desperata, speciellt de som är på flykt eller har det dåligt ställt. Vet dock inte ens om det är realistiskt att undgå krig och hemskheter. Det skulle behöva ske en drastisk ändring i folks tankesätt för att kunna få en bra lösning. Tycker bara det är synd att vi måste köra historien på repeat och att vi aldrig lär oss.
Citera
2015-09-19, 19:19
Bannlyst
Kan invandringsfrågan leda till revolution/statskupp eller omval?

SD har ökat 10-15% på mindre än ett år. Om denna ökning håller i sig, så kan SD ligga på över 50% innan nästa val!

Det är 3 år kvar till nästa val i Sverige.

Med den tilltagande flyktingströmmen, Tysklands skärpning i asylpolitiken så kan det snart handla om en halv miljon flyktingar till Sverige om året? Ingen övre gräns finns!

Kommer svenska folket få nog innan svenska politiker?
Vad händer om SD ligger på 40-50% om bara något år?

Är någon form av revolution till följd av invandringsproblematiken realistisk? Det händer ju trots allt i andra länder (dock ofta med utländsk inblandning)

(kanske borde startat denna tråd i Inrikespolitik?)
Senast redigerad av molndans 2015-09-19 kl. 19:33.
Citera
2015-09-19, 19:31
Medlem
patriot8s avatar
För att en revolution ska kunna bli av krävs radikalare alternativ, SD är reaktionärer, inga revolutionärer.

Vidare så kommer Svensson endast "vakna" när han tvingas till det, dvs när bekvämligheten börjar tas ifrån honom.
Citera
2015-09-19, 19:52
Medlem
Västkustskts avatar
Jag tror varken på revolution, statskupp eller omval. Det kommer att bli mycket värre än så. Det finns redan för många farliga människor här, och mer kommer varje dag. Det är bara en tidsfråga innan hela skiten brakar ihop. Vi i Sverige har klarat oss från krig tvåhundra år, men nu är det dags för oss också och det kommer att bli inbördeskrig, folkmord och utrensning som kommer att få Bosnienkriget och Rwanda att likna söndagsskolan.

Och jag tror inte det dröjer speciellt länge innan det är dags.
Citera
2015-09-19, 20:36
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Jag tror varken på revolution, statskupp eller omval. Det kommer att bli mycket värre än så. Det finns redan för många farliga människor här, och mer kommer varje dag. Det är bara en tidsfråga innan hela skiten brakar ihop. Vi i Sverige har klarat oss från krig tvåhundra år, men nu är det dags för oss också och det kommer att bli inbördeskrig, folkmord och utrensning som kommer att få Bosnienkriget och Rwanda att likna söndagsskolan.

Ett problem jag ser är att många invandrare inte insett själva att deras liv är utstakat. Bo i lägenhet, utan jobb och lev på bidrag som med tiden kommer minska. Jag undrar vad de gör när den insikten kommer. Jag tror att om invandrarna inte skaffar jobb, då kommer många kriminella nätverk istället bildas. Det borde egentligen vara en självklarhet.
Citera
2015-09-19, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt

Tyvärr måste jag säga att jag tror du har rätt, det enda som verkar kunna förhindra det vore att folk gick samman och började strejka eller rent utav med våld tvingade politikerna att avgå. Om inte så kommer vi ha allmänt kaos och upplopp med åtskilliga dödsoffer inom några få år.
På ren Svenska så kommer det att braka åt helvete inom 2-3 år om inget drastiskt händer nu snart.
Tiden är knapp och Sverige kommer inte palla ens fram tills valet 2018 om inte folk reagerar, det kommer inte dröja nu innan vi får den första i raden av kommunkonkurser och sen så bär det fort utför.
Citera
2015-09-19, 21:33
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Ett problem jag ser är att många invandrare inte insett själva att deras liv är utstakat. Bo i lägenhet, utan jobb och lev på bidrag som med tiden kommer minska. Jag undrar vad de gör när den insikten kommer. Jag tror att om invandrarna inte skaffar jobb, då kommer många kriminella nätverk istället bildas. Det borde egentligen vara en självklarhet.

Japp, kriminella nätverk och kanske i ännu högre grad klan- och släktbaserad kriminalitet (som är på sätt och vis ännu starkare till sin struktur), men även radikala grupper, t.ex. islamistiska sådana. Vi har redan sett början till denna utveckling och allt pekar på att det kommer att bli värre. Det kan mycket väl bli så att stora tätbebodda områden hamnar helt utanför svenska statens kontroll och i praktiken inte längre tillhör nationalstaten Sverige. Ungefär som IS-kontrollerade områden i Mellanöstern eller som Transnistrien.
Citera
2015-09-19, 21:41
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molndans

Är någon form av revolution till följd av invandringsproblematiken realistisk? Det händer ju trots allt i andra länder (dock ofta med utländsk inblandning)

(kanske borde startat denna tråd i Inrikespolitik?)
Du skämtar?? Har du noterat att vid finska gränsen står nu 600 finnar och blockerar gränsen mot Sverige för att inte fler asylsökande ska ta sig in. Något sådant skulle aldrig kunna hända i Sverige. Titta i trådarna här eller i kommentarsfälten på Avpixlat. Det består mest av självömkande martyrer. Det är inte några människor som skulle blockera Öresundsbron och att få se dessa försöka göra någon form av revolution vore helt otänkbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in