Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Ja, det var ju ett av tre möjliga alternativ att ta sig in i lokalen. Jag vet inte med dig, men om det gällde mitt barns liv och hälsa så tvekar inte jag att slå in en dörr, då får vi ta det där med lagar senare. Så skulle han ha gjort det så klandrar inte jag fadern för det och ägare förlåter nog under dessa omständigheter också kan jag tänka mig.
Nu kände han ju ägaren så det var nog troligen ett av dom två andra alternativen.
Jo, nu visade det sig
senare att Lisa var försvunnen och därefter hittades mördad. Och då är det ju så klart ingen som vill driva det ev. intrånget, vare sig till PAN eller som allmänt brottmål.
Hade det varit så att hon sedan dykt upp och ingen anmälan gjorts ens till den myndighet som i förstone är behörig (polisen) och han inte hade goda skäl att tro hon var just där och i fara så är det ju något som kan törna till karriären. Om han överhuvudtaget bröt sig in. Ingen sådan uppgift finns verifierad.
Och för att låta som en kroknäst jävla häxa, den som nyttjar sina eller andras barn för att skaffa sig lite marginaler till vad reglerna stipulerar kan ju vara den som riskerar barnets/barnens liv och hälsa. Men
om han nu bröt sig in hos sin frus väninna så behöver det ju inte ske igen p.g.a. Lisa i vart fall. Så det är väl ingen fara för karriären. Helt ok alltså, såhär i efterhand.