2015-09-19, 00:31
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klurigkluring
Du lär få vänta länge å FUP. Jag tvivlar att åtal väcks den 7:e heller. Jag tror att det finns luckor i utredningen som helhet och som det tycks vara svåra att täppa till.

Tvivla kan man göra i kyrkan. Vilka luckor skulle det vara?
2015-09-19, 00:33
Medlem
Theforeigners avatar
[quote=Arrogantcat|54751154]
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Hur menar du? (Jag ser inte din logik

I know!
Sorry
Ville bara säga att om ngn var ute enbart efter de fina blå kaffekoppar kan knappast tro att det är bröderna B
Och jag tror verkligen inte heller att de rånar ett café för 1000 kronor

De 1000 kr hade tjuven/tjuvarna just INTE tagit påpekade Lena S i en av hennes intervjuer, och det var ju det som var så konstigt tyckte hon (och jag med för den delen).
2015-09-19, 00:34
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Tydligen har diskussionerna i dessa trakter varit att litauerna kan ha sett Lisa på mopeden då de kanske satt och åt frukost och visste då att hon inte skulle bli hämtad med bil.
Fast då blir följdfrågan åter varför de inte städat undan mopeden och påsen.

Jag skulle gissa att de inte såg henne då, eftersom det bara handlar om några få sekunders chans att göra detta.
2015-09-19, 00:35
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja det rådde inga som helst oklarheter gällande Lisas färdväg denna morgon. Enligt min sagesman.

Tydligen har diskussionerna i dessa trakter varit att litauerna kan ha sett Lisa på mopeden då de kanske satt och åt frukost och visste då att hon inte skulle bli hämtad med bil.
Ja, och sedan är steget inte långt till att göra sig ett par ärenden till arbetsplatsen (ladan) under dagen för att förvissa sig om att man inte sett fel. - En annan viktig uppgift, är att LS:s dotter M (enligt kollegan R) ska ha lämnat kaféet endast 10 min före övriga tjejer.
2015-09-19, 00:36
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
De 1000 kr hade tjuven/tjuvarna just INTE tagit påpekade Lena S i en av hennes intervjuer, och det var ju det som var så konstigt tyckte hon (och jag med för den delen).
Naturligtvis var det AB som stal de vackra blå kopparna till frun i Litauen. Då hon varit på besök hade hon ju tyckt att de var så otroligt vackra koppar och önskat sig sådana...
Edit: Spekulation
Senast redigerad av ME077 2015-09-19 kl. 00:39.
2015-09-19, 00:36
Medlem
katws avatar
Citat:
Men hur skulle bröderna veta att det var Lisa som körde förbi?

Hon åkte ju med helhjälm m visir dvs man ser väl inte ansiktet.

Och iom detta var första gången Lisa körde moped til cafeet och hon hade hjälm på sig så är det enda dom möjligtvis skulle kunnat känna igen Lisa på är om hon de gånger hon jobbat på cafeet haft på sig den samma pink jacka som hon hade på sig den 7 Juli.

Den jackan syns väl ska du veta, för att citera GW:

http://www.anyas.se/wp-content/uploads/2013/10/IMG_3198.jpg

Plus det långa håret. Nog hade de möjlighet att se henne.
2015-09-19, 00:39
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
De kände säkert till risken med att något larm kunde utlösas - antingen kaféets eller ett ev. mopedlarm.
2015-09-19, 00:40
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Naturligtvis var det AB som stal de vackra blå kopparna till frun i Litauen. Då hon varit på besök hade hon ju tyckt att de var så otroligt vackra koppar och önskat sig sådana...

??? skojar du? om inte, källa på det ?
2015-09-19, 00:40
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Den jackan syns väl ska du veta, för att citera GW:

http://www.anyas.se/wp-content/uploads/2013/10/IMG_3198.jpg

Plus det långa håret. Nog hade de möjlighet att se henne.
Har hon någonsin använt den jackan tidigare så litauerna kunde känna igen henne?
2015-09-19, 00:41
Medlem
Skaraborg2s avatar
Blev Lisa igenkänd?

Citat:
Men hur skulle bröderna veta att det var Lisa som körde förbi?

Hon åkte ju med helhjälm m visir dvs man ser väl inte ansiktet.

Och iom detta var första gången Lisa körde moped til cafeet och hon hade hjälm på sig så är det enda dom möjligtvis skulle kunnat känna igen Lisa på är om hon de gånger hon jobbat på cafeet haft på sig den samma pink jacka som hon hade på sig den 7 Juli.

Och så har NB sagt att han aldrig sett Lisa, det kan dock vara osant förstås.

Men alt tagit i betrakning så tror jag personligen inte att bröderna känt igen Lisa när hon körde förbi deras hem på morgonen den 7 Juni.

Och tack för diverse info du delat med dig från din research på Kinnekulle, det är intressant och trovärdigt tycker jag, hoppas på ennu mera

Ja jag var inte själv där utan återger bara hur diskussionerna har gått och går där.

Det finns faktiskt ytterligare en sak de skulle ha kunnat känna igen henne. Hade hon sitt långa blonda hår hängande på ryggen så kan de mycket väl ha känt igen henne.

Vad NB har sagt ger jag inte mycket för.

Tack för din uppskattning från min resa gällande Kinnekulle.
2015-09-19, 00:41
Medlem
ME077s avatar
Citat:
??? skojar du? om inte, källa på det ?
Förlåt jag skojade bara, men lite allvar i det ändå. Jag menar - vem stjäl kopparna men inte pengarna?!
2015-09-19, 00:45
Medlem
Skaraborg2s avatar
Larmet.

Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat

Jag skulle gissa att de inte såg henne då, eftersom det bara handlar om några få sekunders chans att göra detta.

Larmet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in