2015-09-18, 22:40
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
1000 asylsökande per dag är dock en relativt hög siffra. Jag utgår dock ifrån att det kan bli 15.000 i veckan innan jul. Ja, kanske uppåt 20.000 i veckan. Men skulle det bli många, vilket motsvarar en miljon på årsbasis, och en befolkningstillväxt på 8-10 procent, beroende på hur många som får asyl och hur stor den övriga invandringen bli, så får vi antingen kräva en massiv hjälp ifrån UNHCR, hela EU och kanske USA, eller också så tvingas vi stänga våra gränser.

Äsch, det löser vi. Sverige är ett rikt land och det finns mycket resurser och väldigt mycket mark Det är bara att börja bygga bostäder som en viss socialdemokratisk minister sa när någon frågade hur man ska lösa bostadsbristen.

UNHCR kommer givetvis inte hjälpa oss. Man har ju själva gått ut med att man är panka. Vi får lita på rasisterna i Danmark, Norge och Finland kanske. Alternativt får vi invadera Norge då man sitter på en guldgruva i olja, det skulle hjälpa oss oerhört mycket.
Citera
2015-09-18, 22:43
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaIngaOrder
Det finns plats i Sverige. Allt annat är skitsnack.

Jepp. Fredrik förklarade klart och tydligt för alla oss som inte har råd att flyga att landet absolut har mycket plats till övers. Detta kan säkert verifieras av de som har råd att köpa en flygbiljett från norr till söder.
Jag litar på Fredrik!
Citera
2015-09-18, 22:45
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyAssFuck
Kikade lite på platsbanken på arbetsförmedlingens sida.. Sökte på ordet "flykting" och fick 392 träffar från augusti månad.. Kanske finns fler om man söker på andra ord..
Visst finns det kanske bostäder och lokaler som man kan placera folk i. Men vad händer när servicen inte räcker eller duger?
Menar.. När pensionärer ligger och bajsar ner sig på hemmen så händer ju inte så mycket.. De är ju fast i sängen och får snällt ligga och vänta (i timmar eller dagar) på hjälp. Men friska och starka människor som kräver mer vård i större omfattning? Lär bli kaos.

Jo med regeringen har ju tänkt till där med rekordhöjningen av hemtjänsten så gamlingarna kommer in på äldredomshem i större utsträckning (tvingas till). Det kommer dels innebära fler lediga lägenheter för våra nysvenskar och även att gamlingarna dör snabbare då det är en välkänd sanning att många kolar vippen rätt omgående efter de satts på hem.
Citera
2015-09-18, 22:49
Medlem
thehater123s avatar
Men sitt inte bara här och gnäll hela kvällarna. Tjockisar.
Gör något åt det, om ni är män nog att stå för era åsikter.

Eller ni kanske är fega allihopa?
Senast redigerad av thehater123 2015-09-18 kl. 22:59.
Citera
2015-09-18, 22:49
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papaoutai
Ja absolut och det räcker egentligen med ett par hundra terrorister i Sverige i diverse kommuner runt om i landet för att rekrytera flera anhängare och hela moskéer kommer bli officiella rekryteringsplatser.

Detta blir nog ingen svår uppgift för dessa Jihad extremister då tiotusentals, hundratusentals unga invandrarmän/pojkar redan sitter i skiten när välfärden dör och ingen riktig framtid existerar för dem i ett svenskt Sverige. De kommer bli romatiserade av extremist imamernas tal i det lokala moskéerna.

Det börjar med upplopp som vi såg 2013 i Husby och runt om sen så är dem i svenska områden, i våra centrum, på våra arbetsplatser. Våldet kommer sprida sig som eld.

Det är därför jag som husägare,strax utanför en storstad, tagit jägarexamen. Det ger mig laglig rätt att inneha vapen och det är alla medborgares rätt att försvara sig med det våld som nöden kräver.
Citera
2015-09-18, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WolfOfStureplan
Dessa dumma poitiker är omedvetna om att robotar successivt kommer att ersätta många jobb de närmaste 20-30 åren. Redan om ca 10-15 år kommer vi ha en hög arbetslöshet pga detta. räkna med att många av dagens flyktingar kommer vara arbetslösa för livet såvida de inte är läkare och ingenjörer.
Sant. McDonalds har redan pratat och börjat införa kassörslösa kassor.
Citera
2015-09-18, 22:56
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thehater123
Men sitt inte bara här och gnäll hela kvällarna. Tjockisar.
Gör något åt det, om ni är män nog att stå för era åsikter.

Eller ni kanske är fega allihopa?

Exakt vad ska man göra? Vi lever väl i en demokrati så när nära 30% redan röstar SD. 60% ville redan i maj ha minskad invandring. Vad liksom återstår? Man lyssnar ändå inte på folket. Tåga som Gustav Vasa mot Stockholm och revoltera eller?
Citera
2015-09-18, 22:58
Medlem
thehater123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Exakt vad ska man göra? Vi lever väl i en demokrati så när nära 30% redan röstar SD. 60% ville redan i maj ha minskad invandring. Vad liksom återstår? Tåga som Gustav Vasa mot Stockholm och revoltera eller?

Nej det går ju inte. Uppror är nämligen olagligt.
Men vi kan inte vänta till 2018 för att det kanske skall bli bättre.
Egentligen borde man gå ut och demonstrera.
Att gnälla på flashback löser i alla fall inte problemet.
Senast redigerad av thehater123 2015-09-18 kl. 23:03.
Citera
2015-09-18, 22:58
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borgarbohemen
Inte nödvändigtvis, det finns vissa särskilda fall då man måste ta hänsyn till en brist på kompetens på arbetsmarknaden. Men i större utsträckning kompenserar ett ökat barnafödande i samband med att vi jobbar längre. Så beroende på sammanhang måste man se vederbörande kontext.

Fina ord du använder. Det jag undrar är dock hur anhöriginvandringen kommer in i bilden? Varje (outbildad) MENA:it tar hit morsan, farsan och kanske t.o.m mormor och morfar. Hur ser du på det? Var i kedjan sker den fantastiska vinsten alla väntar på? Vad händer om det om 10-15 år visar sig att strömmen av nya är lika stor som idag? De kanske är ännu sämre utbildade än dagens invandrare?

Jag hoppas jag har fel om "morgondagens" samhälle, men "igår" hade jag rätt. Det ger mig viss trygghet i att stå fast och hålla min mark!
Citera
2015-09-18, 23:01
Bannlyst
Araber/negrer går inte en millimeter utanför stadsgränsen....dom är vidskepliga och livrädda för naturen.

Så ur den aspekten lär vi få slippa detta muslimpack.
Citera
2015-09-18, 23:03
Medlem
Bodickers avatar
Vi får vänta till allt kollapsar. När det inte finns någon välfärd, inga bostäder, bara låglönejobb och massa arbetslöshet så kommer folk..... att inte fatta. Man kommer skylla på för lite invandring och allt är den förra regeringens fel.
Citera
2015-09-18, 23:08
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thehater123
Nej det går ju inte. Uppror är nämligen olagligt.
Men jag vet inte om vi kan vänta till 2018 för att det kanske skall bli bättre.
Egentligen borde man gå ut och demonstrera.
Att gnälla på flashback löser i alla fall inte problemet.

Nej att gnälla gör ju inte det. Men vi är inte som fransoserna som dumpar gödsel framför stadshuset om de inte blir lyssnade på. Vi knyter mer näven i fickan så gnälla är lite allt vi har. Det plus val då. Dock verkar det ju som du säger att 2018 är försent så demonstrationer vore kanske en bra idé. Kommer ju dock bli kallad för någon jävla nasse sådan av media. Men då är liksom hela världen nassar än svenskar då Sverige tar emot som exempel 20 ggr fler än Storbritannien och ca 1000 ggr fler än de flesta redan förra året. Det är en protest mot varför ska vi vara så jävla annorlunda och begå självmord som folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in