2015-09-18, 20:58
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Ja, eller så var det 21.30 de fick larmet. ThroneWatcher gör en bra insats här, men tidslinjen har sina brister. T.ex. är det reviderat så att Lowas buss numera gick från Skara vid något senare klockslag, enligt dem själva.
Jag har fattat det som att pappan var framme en god tid före 21 och genast såg att något var konstigt. Han kanske provstartade mopeden innan LS hade hunnit dit. Hon öppnade så kaféet och de kollade runt där. Men ingen Lisa, ingen förklarande lapp eller så, inte ett spår.
Då ringde han sina militärpolare, om inte förr, och de kom som blixten med eller utan helikopter. De letade själva en stund innan polis larmades. Här hade definitivt något hänt. Polisen reagerar möjligen snabbare när militären ber om hjälp, det kan vara förståeligt i viss mån.
Men något larm har jag inte hört om förrän igår av Skaraborgarn2 och det är svårt att sätta in i bilden.

Eller också larmar man inte direkt, som militär vill man nog inte larma i onödan. Man vill nog vara hundra på att hon inte dröjt sig kvar själv och stannat och prata med någon eller så. Annars kan det väl ibland vara lite gnissligt mellan militärer och poliser i vad de anser vara deras business.
2015-09-18, 20:59
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Lyssnade du på det länkade inlägget i Medierna?

Trolläng sa på presskonferensen att de hade tvingats polisiärt fått hantera journalister som velat prata med familjen.
Det fanns inget om det i händelserapporterna enligt journalist på GP.
Varför håller polisen på så här? Om inte för att få bort journalister från polisen? Rättning i leden?

Själv undrar jag alltid om inte "familjen" är lika med pappa Holm.

Det kan du ju undra om du vill. Men vad du undrar är inte särskilt relevant i sammanhanget.

Om familjen upplevde det som att medier och andra inte lämnade dom ifred enligt intervjun i SLA får vi lita på det.
2015-09-18, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Läs personutredningen.

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Han började 2013 vid Blomberg Säteri, så det är inte ens tre hela år således.

Bilevicius har sedan är 2010 varit i Sverige för att arbeta
oki han va i gbg först för att arbeta, då ber jag om ursäkt för, jag trodde det va 6år!
Senast redigerad av LA-B 2015-09-18 kl. 21:07.
2015-09-18, 21:11
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Det kan du ju undra om du vill. Men vad du undrar är inte särskilt relevant i sammanhanget.

Om familjen upplevde det som att medier och andra inte lämnade dom ifred enligt intervjun i SLA får vi lita på det.
Ja, håller med dig. Och varför tro att polisen försöker tysta journalister? Det är väl inte klarlagt om det var journalister eller någon annan som familjen uppfattade som påträngande men huvudsaken måste vara att de upplevde det så. Skrämmande att det inte ska gå att förstå att detta var en familj i akut chock och sorg. Måste de tåla vad som helst för att vi andra ska få information (som de flesta säkert inte ens är intresserade av särskilt inte framtagen på ett horribelt sätt). Fattar bara inte misstänksamheten somliga bär på i sån gräsligt hög grad.
Senast redigerad av Gusselby 2015-09-18 kl. 21:36.
2015-09-18, 21:14
Medlem
Gusselbys avatar
Angående tiden som polisen ska larmats så har olika uppgifter förekommit sedan start, 21.30 och 22.00. Ca. Anser inte att det är klarlagt när det skedde.
2015-09-18, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Ja, håller med dig. Och varför tro att polisen försöker tysta journalister? Det är väl inte klarlagt om det var journalister eller någon annan som familjen uppfattade som påträngande men huvudsaken måste vara att de upplevde det så. Skrämmande att det inte ska gå att förstå att detta var en familj i akut chock och sorg. Måste de tåla vad som helst för att vi andra ska få information (som de flesta säkert inte ens är intresserade av särskilt inte framtagen på ett horribelt sätt). Fattar bara inte misstänksamheten somliga bär på i sån gräsligt hög grad. Helvete vad jävliga en del är.

Och varför blev det inte klarlagt när någon stod i familjens trädgård? Det var ingen journalist, det har framgått i de flesta media, körde man bara dit och körde bort personen?

Jag menar, det är en sak om familjen tror att det är en journalist som står och glor (och fotar?) mot deras bostad. Och polis tillkallas som avvisar personen. Men varför säger polis att de fått avvisa en journalist när det var någon annan..ja typ eller vad fan man kan kalla det?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2015-09-18 kl. 21:22.
2015-09-18, 21:19
Medlem
Gusselbys avatar
En av de saker som Skaraborg2:s inlägg kan berätta om är att Lisas pappa troligen anlände till caféet vid kl 20.40. Nu finns det säkert de som inte vill tro på det men för oss som gör det är det väl bra eftersom det har diskuterats just olika tider i händelseförloppet.
2015-09-18, 21:22
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Och varför blev det inte klarlagt när någon stod i familjens trädgård? Det var ingen journalist, det har framgått i de flesta media, körde man bara dit och körde bort personen?
Så du tror på munkavle på journalister då? Och inte att det faktiskt var så som Helena Trolläng sa? Sen när kan inte journalister (eller för all del nyfikna privatpersoner) vara jobbiga och påträngande?
2015-09-18, 21:24
Medlem
Fast det kanske pågår utredningar om att vissa som inte är journalister snokat lite väl närgånget. Borde det ju göra ifall han nu har en så pass känslig tjänst.
Fast frågan är då kanske vem som har behörigheten att utreda det. Det kanske inte är polisen, men då behöver man ju inte påstå att man ingripit mot en journalist när det inte var någon journalist.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2015-09-18 kl. 21:29.
2015-09-18, 21:27
Medlem
Citat:
Så du tror på munkavle på journalister då? Och inte att det faktiskt var så som Helena Trolläng sa? Sen när kan inte journalister (eller för all del nyfikna privatpersoner) vara jobbiga och påträngande?

Nä, jag tror inte på munkavle på journalister. Det finns inget i mitt inlägg som ens drar åt det hållet.
2015-09-18, 21:27
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast det kanske pågår utredningar om att vissa som inte är journalister snokat lite väl närgånget. Borde det ju göra ifall han nu har en så pass känslig tjänst.
Ok. Så tänker du. Ja, det är ju en synpunkt förstås. En bra.
2015-09-18, 21:28
Medlem
Skaraborg2s avatar
Pappans ankomst till caféet.

Citat:
En av de saker som Skaraborg2:s inlägg kan berätta om är att Lisas pappa troligen anlände till caféet vid kl 20.40. Nu finns det säkert de som inte vill tro på det men för oss som gör det är det väl bra eftersom det har diskuterats just olika tider i händelseförloppet.

Ja folk får tro precis vad de vill gällande denna tidsangivelse. Inget som stör mig det minsta. Jag vet bäst själv vad som har berättats för mig.

Pappan lär ha anlänt till caféet ca tre fyra minuter innan 20.40. Kanske anlände han ca 20.35.
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-09-18 kl. 21:30.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in