2015-09-18, 17:45
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Efter att hört så många TI's beskriva och vittna om voice to skull t ex så finns det ingen anledning att tvivla på att avancerad övervakningsteknologi verkligen finns.

Sett i ett vetenskapligt perspektiv finns det all anledning att tvivla på "voice to skull". Först måste man utesluta andra möjligheter till att man hör röster och därefter måste man visa att metoden fungerar på slumpvis valda försökspersoner.

Kan du tänka dig att det finns andra förklaringar till att en människa tycker sig höra röster?
Finns det vetenskapliga undersökningar som visar att "voice to skull" fungerar?

Eftersom svaret på den första frågan är ja och svaret på den andra är nej så kan vi bara dra slutsatsen att tekniken på intet sett är verifierad. Jag skulle till och med kunna sträcka mig till att den är en rent påhitt.

Citat:
Ett annat alternativt spår som kan vara intressant att följa i sammanhanget är informationen om the archons,
Det är inte speciellt sannolikt att du är förföljd av aliens. Det är betydligt mer sannolikt att det handlar om tomtar (på loftet).
Senast redigerad av madtop 2015-09-18 kl. 17:52.
Citera
2015-09-18, 18:20
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Att det handlar om "Remote neural monitoring" är din tolkning.
Jag och de flesta andra håller inte med om din tolkning utan anser att det handlar om att lyssna på internettrafik.

Har förstått att du och några andra har er tolkning av klippet. Torde dock vara oklart hur många läsare som tolkar klippet på det ena eller det andra sättet.

Citat:
Oavsett vilken tolkning som är korrekt så är det enligt min uppfattning helt ointressant i en tråd som handlar om organiserad gang-stalking. Att NSA/FBI/CIA/Whatever sysslar med spionage, anti-terrorism och allmän brottsbekämpning är inte så mycket att diskutera. Att kriminella, terrorister och knarkkungar drar till sig uppmärksamhet vet vi. Och det är dessutom något jag tycker är jävligt bra.

Förstår inte varför detta skulle anses vara helt ointressant. Electronic harassment – och allt vad det innebär – är ju nära relaterat till organized stalking såtillvida att många offer säger sig vara utsatta för båda typer av förföljelse/tortyr.

Vidare, verkar du ha en annorlunda syn på staten och dess aktiviteter än många andra såtillvida att du verkar anse att det är jävligt bra att alla oskyldiga och fredliga medborgare berövas sin frihet i takt med att staten och deras organisationer ökar sin makt.

Citat:
Har du några belägg för att vanliga gråa Svenssons - likt de som framträder i tråden som TI's - är utsatta för antingen internetavlyssning eller "remote neural monitoring"?

Trodde efter Snowdens avslöjanden – och utvecklingen i exempelvis Sverige under 00-talet med alla lagförändringar – att människor kommit till insikt hur långt statsmakten gått i sin iver att avlyssna och kontrollera människor. Du kan ju höra med övervakningsstatens företrädare om de kan besvara din fråga på ett bättre sätt än jag.

Vidare kan s.k. gråa Svenssons generellt utsättas för olika typer av övergrepp, inte minst från statsmaktens sida. Det finns det exempel på. Huruvida de skriver i denna tråd låter jag dock vara obesvarat.
Senast redigerad av FreedomDeep 2015-09-18 kl. 18:43. Anledning: felskrivning
Citera
2015-09-18, 18:23
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Självklart förekommer det bevakning och uppvaktning av makthavare. Allt från journalister som har jobbiga frågor till mutor, hot och utpressning.

Är din definition av GS att det förekommer industrispionage, politiskt lobbyism, kriminell utpressning och granskning av makthavare?

Electronic harassment - och användningen av elektroniska vapen – är som sagt nära kopplat till organized stalking. Elektromagnetiska vapen, s.k. elektroniska vapen, kan användas för de saker du nämner ovan (med elektroniska vapen avses t.ex. mikrovågsvapen, laservapen, ljudvapen, likaså utrustning för att läsa och influera det mänskliga sinnet).

Citat:
Och tycker du att kändisars paparazzi ska räknas in som gang-stalkers?

Beror antagligen på metoderna och hur offren uppfattar det hela.
Citera
2015-09-18, 18:52
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomDeep
Electronic harassment - och användningen av elektroniska vapen – är som sagt nära kopplat till organized stalking.

Vad du sysslar med är ett cirkelresonemang: Det påstås att det finns något som "electronic harassment" - alltså förekommer GS.

Den här tråden handlar om GS förekommer. Att det finns mikrovågsugnar är inte ett indicium för att GS existerar. Att NSA lyssnar på terrorister är inte heller ett bevis för att en påstådd TI är utsatt för GS.
Senast redigerad av madtop 2015-09-18 kl. 18:56.
Citera
2015-09-18, 18:59
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Sett i ett vetenskapligt perspektiv finns det all anledning att tvivla på "voice to skull". Först måste man utesluta andra möjligheter till att man hör röster och därefter måste man visa att metoden fungerar på slumpvis valda försökspersoner.

Kan du tänka dig att det finns andra förklaringar till att en människa tycker sig höra röster?

Eftersom svaret på den första frågan är ja och svaret på den andra är nej så kan vi bara dra slutsatsen att tekniken på intet sett är verifierad. Jag skulle till och med kunna sträcka mig till att den är en rent påhitt.

Varför skriver du felaktigheter? Tekniken för att genomföra "voice to skull" existerar utan tvivel. Läs exempelvis kapitel fem - "Auditory Harassment" - i John Halls bok (se inlägg 991 för länk) och återkom sedan.
Citera
2015-09-18, 19:09
Medlem
madtops avatar
Citat:
Vidare, verkar du ha en annorlunda syn på staten och dess aktiviteter än många andra såtillvida att du verkar anse att det är jävligt bra att alla oskyldiga och fredliga medborgare berövas sin frihet i takt med att staten och deras organisationer ökar sin makt.

Det var knappast det jag sa.

Jag tycker det är bra att samhället upprätthåller våra gemensamma lagar och bestraffar dem som bryter mot dem. För att lyckas med detta måste man acceptera att det, under rimliga former, förekommer bevakning av misstänkt kriminalitet.

Om du vill kalla ett knarkspan för "gang stalking" så är vi inte överens om definitionen på GS.
Citera
2015-09-18, 19:16
Medlem
madtops avatar
Citat:
Varför skriver du felaktigheter? Tekniken för att genomföra "voice to skull" existerar utan tvivel. Läs exempelvis kapitel fem - "Auditory Harassment" - i John Halls bok (se inlägg 991 för länk) och återkom sedan.

Jag skiter fullständigt i vad en enskild virrpanna skriver.
Visa mig i stället en vetenskaplig artikel om ämnet.

Nej, voice to skull är självklart inget annat än Sci-Fi
Citera
2015-09-18, 19:46
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Vad du sysslar med är ett cirkelresonemang: Det påstås att det finns något som "electronic harassment" - alltså förekommer GS.

Nej, du har fel. Och det handlar inte om cirkelresonemang. Electronic harassment existerar, precis som organized stalking. Båda fenomenen är nära relaterade till varandra - försök inse detta. Många av de offer som säger sig vara utsatta för organized stalking hävdar att de också är utsatta för electronic harassment. Om människor i hög grad säger sig uppleva symtom vilka är snarlika effekterna från elektroniska vapen - är mängder av människors vittnesmål inget värda enligt dig?

Citat:
Den här tråden handlar om GS förekommer. Att det finns mikrovågsugnar är inte ett indicium för att GS existerar.

Om staten, och vissa privata aktörer, besitter en hel arsenal med elektroniska vapen - tror du inte att de använder och experimenterar med dessa?

Citat:
Att NSA lyssnar på terrorister är inte heller ett bevis för att en påstådd TI är utsatt för GS.

Har du missat att alla numera ses som terorister; alla avlyssnas något oerhört. Vet dock egentligen inte vad du menar med detta - har någon hävdat att avlyssning är detsamma bevis för gangstalking, eller?
Citera
2015-09-18, 19:58
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Jag skiter fullständigt i vad en enskild virrpanna skriver.
Visa mig i stället en vetenskaplig artikel om ämnet.

Nej, voice to skull är självklart inget annat än Sci-Fi

Läs det tidigare nämnda kapitlet så finner du referenser till vetenskapliga artiklar. Duger exempelvis en artikel publicerad i "The American Psychlogist" (sidan 38)?
Citera
2015-09-18, 20:06
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Det var knappast det jag sa.

Jag tycker det är bra att samhället upprätthåller våra gemensamma lagar och bestraffar dem som bryter mot dem. För att lyckas med detta måste man acceptera att det, under rimliga former, förekommer bevakning av misstänkt kriminalitet.

Om du vill kalla ett knarkspan för "gang stalking" så är vi inte överens om definitionen på GS.

Gemensamma lagar? Så kan man kanske tycka tills man själv märker av statens baksidor. För övrigt har ingen frågat mig vad jag tycker om dessa s.k. lagar - jag föddes in i systemet utan någon reell möjlighet att undanslippa det. Som det är nu ses alla som brottslingar/terrorister om man ser till avlyssningsbiten. Och COINTELPRO - med dess gangstalking-metoder - verkar ju fortfarande förekomma och drabba vanliga, fredliga människor.
Citera
2015-09-18, 20:45
Medlem
Citat:

Det är inte speciellt sannolikt att du är förföljd av aliens. Det är betydligt mer sannolikt att det handlar om tomtar (på loftet).

Om voice to skull verkligen existerar eller inte låter jag tillsvidare vara osagt, för jag vet helt enkelt inte??? Vad vi dock kan se är att väldigt många TI's beskriver att de är utsatta för detta och därför skulle det mycket väl kunna existera. FreedomDeep verkar ha mycket mer kunskap i ämnet så därför är det bättre att han/hon svarar på dessa frågor och att jag fortsättningsvis avstår.

Gällande archons så är det ett intressant ämne som är spännande att studera om man gillar esoteriska kunskapsteorier. Det var ett alternativt förslag bara, och eftersom att mitt inlägg till största delen bestod av frågeställningar så betyder ju inte detta att det ska presenteras som någon absolut sanning utan snarare som en möjlig förklaring.

Om dessa archons verkligen existerar så är de nog inte några aliens från någon annan planet utan istället interdimensionella entiteter. Hittade följande beskrivning ute på nätet:

"It has been stated that Archons can only imitate the creative thoughts of humans whom they envy. They don’t have the ability to think or create an original idea. They are not divinely inspired by God and the Holy Spirit (Organic Light) and will always distort and pervert an original creation. They are masters of deception and the initiators of the ‘evil’ in this World. In truth, many scholars theorize that ‘aliens’ are really ‘inter-dimensional entities’ or ‘disembodied spirits‘, capable of mind control and advanced technology. They have been identified as macrobes, cyborgs, reptilians, demiurge, Jin, etc. and are closely associated with the elite, hybrids, royalty, Illuminati, and many other hybrid beings, who are positioned at the top of our pyramidal structure in society. They rule government, banks, religious organizations, secret societies, the military, legal, and medical, professions, etc."

.... kan stämma in riktigt bra på gangstalking-fenomenet
Citera
2015-09-18, 21:22
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Om voice to skull verkligen existerar eller inte låter jag tillsvidare vara osagt, för jag vet helt enkelt inte??? Vad vi dock kan se är att väldigt många TI's beskriver att de är utsatta för detta och därför skulle det mycket väl kunna existera. FreedomDeep verkar ha mycket mer kunskap i ämnet så därför är det bättre att han/hon svarar på dessa frågor och att jag fortsättningsvis avstår.

Vill du svara så tycker jag att du skall göra det. Tycker inte att du skall avstå bara för att du anser att någon eventuellt har mer kunskap i ett ämne. Har man erhållit en viss mängd kunskap i ett ämne kan det vara nog för att kunna dra (tillfredsställande) slutsatser och att yttra sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in