Citat:
Ursprungligen postat av
madtop
Att det handlar om "Remote neural monitoring" är din tolkning.
Jag och de flesta andra håller inte med om din tolkning utan anser att det handlar om att lyssna på internettrafik.
Har förstått att du och några andra har er tolkning av klippet. Torde dock vara oklart hur många läsare som tolkar klippet på det ena eller det andra sättet.
Citat:
Ursprungligen postat av
madtop
Oavsett vilken tolkning som är korrekt så är det enligt min uppfattning helt ointressant i en tråd som handlar om organiserad gang-stalking. Att NSA/FBI/CIA/Whatever sysslar med spionage, anti-terrorism och allmän brottsbekämpning är inte så mycket att diskutera. Att kriminella, terrorister och knarkkungar drar till sig uppmärksamhet vet vi. Och det är dessutom något jag tycker är jävligt bra.
Förstår inte varför detta skulle anses vara helt ointressant. Electronic harassment – och allt vad det innebär – är ju nära relaterat till organized stalking såtillvida att många offer säger sig vara utsatta för båda typer av förföljelse/tortyr.
Vidare, verkar du ha en annorlunda syn på staten och dess aktiviteter än många andra såtillvida att du verkar anse att det är jävligt bra att alla oskyldiga och fredliga medborgare berövas sin frihet i takt med att staten och deras organisationer ökar sin makt.
Citat:
Ursprungligen postat av
madtop
Har du några belägg för att vanliga gråa Svenssons - likt de som framträder i tråden som TI's - är utsatta för antingen internetavlyssning eller "remote neural monitoring"?
Trodde efter Snowdens avslöjanden – och utvecklingen i exempelvis Sverige under 00-talet med alla lagförändringar – att människor kommit till insikt hur långt statsmakten gått i sin iver att avlyssna och kontrollera människor. Du kan ju höra med övervakningsstatens företrädare om de kan besvara din fråga på ett bättre sätt än jag.
Vidare kan s.k. gråa Svenssons generellt utsättas för olika typer av övergrepp, inte minst från statsmaktens sida. Det finns det exempel på. Huruvida de skriver i denna tråd låter jag dock vara obesvarat.