2015-09-18, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Tror du GM försökte ta alla tre tjejerna? Naturligtvis väntade han, om teorin stämmer, på den sista ensamma tjejen. Vilket förutsätter att han visste att de var bara tre och inte fler.
Tror inte 1 el fl GM tänkte ta någon tjej, blev överrumplade över att BO fanns kvar o såg något tabu
2015-09-18, 00:03
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Jag uttryckte mig drastiskt, men teorin att det var två stycken som mördade henne är väl inte så rimligt, och det tror väl knappast LGW (x2) heller, även om han fortfarande är skäligen misstänkt för mord.
Haha.. LGW är han misstänkt nu???
2015-09-18, 00:05
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
"Aktiviteten" som det så kryptiskt hänvisas till, ägde rum på söndagen.

Min teori är att ett gäng gymnasieungdomar i Götene, vilka planerar avslutningsfesten kommande helg, kan ha rört sig i området på söndagen, för att rekognosera och välja ut lämpliga ställen kring Blomberg att ha sitt fyllekalas på.

Så kan det vara men det finns inget gymnasium i Götene kommun.
2015-09-18, 00:06
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Inte det minsta ovanligt med tidslarm. Larmet kan mycket väl varit att på tex kl 19:00 - 06:00
Antingen får det väntas på utsidan tills Tiden för automatisk avaktivering eller så har du ett larm som du med kod stänger av och sätter på på insidan. Med ett larm med kod har du x antal sekunder/minuter på dej att larma av

Men det finns ju även larm som aktiveras med nyckeln till dörren/porten.

Sen kan man naturligtvis undra om det verkligen var fadern som startade alarmet eller om det rent av var så att alarmet gick igång samtidigt som pappan grejade med moppen ?
Exakt var fanns avkännarna till Larmet och vilka områden kände dessa av ?
Okej, när senkomna kunder kände på låset, eller någon fick för sig att kolla om det fanns något matnyttigt i containern på baksidan så gick larmet. Väktarna måste ha blivit trötta...
2015-09-18, 00:06
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Tror inte 1 el fl GM tänkte ta någon tjej, blev överrumplade över att BO fanns kvar o såg något tabu
Nej, jag är övertygad om att 1 GM på något sätt kom i kontakt med Lisa och att ett sexuellt motiv drev GM till våldtäkt med dödlig utgång. Vad som sedan skedde är mycket underligt och blir intressant att höra/ läsa.
2015-09-18, 00:07
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Så kan det vara men det finns inget gymnasium i Götene kommun.
Det hindrar inte att det finns gymnasieungdomar.
2015-09-18, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Jag uttryckte mig drastiskt, men teorin att det var två stycken som mördade henne är väl inte så rimligt, och det tror väl knappast LGW (x2) heller, även om han fortfarande är skäligen misstänkt för mord.
Vem som avlossade skottet el typ skar av halsen är sekundärt, båda kan dömas för mord...
2015-09-18, 00:11
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det hindrar inte att det finns gymnasieungdomar.

Nej, därför jag skrev så kan det vara.

Mer troligt är dock att man firar med sina klasskompisar i exempelvis Lidköping, Tibro eller Skövde.
2015-09-18, 00:13
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Vem som avlossade skottet el typ skar av halsen är sekundärt, båda kan dömas för mord...
Någon skottlossning har vi väl inte hört talas om? Knappast sekundärt vem som "skar halsen" av henne och hur hamnade den nu häktades DNA på henne? tydligen har man funnit hans blod på hennes tillhörigheter, var han slarvig med sina egna fingrar när han skarv halsen av henne?
2015-09-18, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Okej, när senkomna kunder kände på låset, eller någon fick för sig att kolla om det fanns något matnyttigt i containern på baksidan så gick larmet. Väktarna måste ha blivit trötta...

Vet vi att larmet/larmen var kopplade till vaktbolag eller fanns det kanske skrämsellarm för utsidan cafet och larm kopplat till vaktbolag för insidan cafet ?

Vilket vaktbolag och vilka områden hade dessa i så fall hand om, dvs hur lång tid tog det för vaktbolag att ta sej till Blomberg vid tex inbrottslarm ?
2015-09-18, 00:17
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Vet vi att larmet/larmen var kopplade till vaktbolag eller fanns det kanske skrämsellarm för utsidan cafet och larm kopplat till vaktbolag för insidan cafet ?

Vilket vaktbolag och vilka områden hade dessa i så fall hand om, dvs hur lång tid tog det för vaktbolag att ta sej till Blomberg vid tex inbrottslarm ?
Men, förlåt okunnighet, vet vi att det gick något larm alls? Hur vet vi det?
2015-09-18, 00:17
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:

Om det var skrämsellarm på utsidan måste grannarna ha blivit trötta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in