2015-09-17, 21:26
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Jag tror rätt man sitter, skulle någon ha satt dit honom ska det vara synnerligen planerat, först planerat att mörda Lisa, sen hitta blod från lituaern, sprida ut det plus saliv på Lisas saker, ta sig in och placera henne i boden,och göra allt detta utan att bli upptäckt osv osv, på tok för långsökt för mig
Dåså, saken är klar, lika bra att skippa rättegången och spara skattebetalarnas pengar, och låsa in honom.

En till som har gått på åklagarens oemotsagda utspel.
2015-09-17, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Några var kanske helt säkra på att all personal försvunnit?

Det verkar ändå för stressat,snudd på ett rån ju.Nä,tror inte på det.Hade ju räckt att knalla ett varv runt kåken.
Men,som GW säger,har haft fel förr.
2015-09-17, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Dåså, saken är klar, lika bra att skippa rättegången och spara skattebetalarnas pengar, och låsa in honom.

Nä, inte är det väl klappat och klart och bara att låsa in för att någon tror.
2015-09-17, 21:31
Medlem
Citat:

Börja svara på detta, vem och varför har planerat att mörda Lisa ? Och bestämt sig för att den äldre brodern ska få skulden? Och lyckats hitta blod och annan DNA som din GM då analyserat för att veta att det tillhör just honom, och sen då ev lånat nycklar för att komma in i boden och dumpa kroppen, känns som det skulle behövas månader av planerande och Lisa hade jobbat 5 dagar, ledsen men jag får det då inte att gå ihop
2015-09-17, 21:31
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vittne eller ev. vittnen till "aktiviteterna"?

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eller kan "aktiviteterna" bestått av att några ska ta en tjuv på bar gärning, för någon (Lisa) har utlöst larmet på fiket? Var det någon på orten i övrigt som var anställd, eller brukade jobba på fiket. Lisas arbetskamrater den kvällen åker buss eller bil från jobbet. Cafeägaren bor inte heller just på den orten.

Ja jag vet inte vad det kan ha varit för "aktiviteter" som skall ha rått där under så lång tid som 1½ timme. Larmet däremot utlöstes bara en enda gång under söndagskvällen och det var kl. 20.40.

Hade dessa "aktiviteter" med Lisas försvinnande och död att göra kommer vi kanske att få reda på detta längre fram. Speciellt om det skall finnas vittne eller ev. vittnen till dessa.
2015-09-17, 21:34
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Ja jag tror inte heller riktigt på inbrott-teorin. Om det skulle ha med det att göra kan ju GM trott att personalen avlägsnat när bilen åkte från caféet och inte uppmärksammat att en var kvar. Men, riktigt så dålig koll borde man inte ha haft om man tänkt göra inbrott.

Men jag tror inte på inbrott, jag menar att någon eller några, som inte känner igen Lisa kan ha trott (felaktigt) att Lisa var där i något oegentligt. Om larmet går när fadern ska flytta moppen borde larmet gå när Lisa ska flytta den (eller ställer dit den).
2015-09-17, 21:35
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Börja svara på detta, vem och varför har planerat att mörda Lisa ? Och bestämt sig för att den äldre brodern ska få skulden? Och lyckats hitta blod och annan DNA som din GM då analyserat för att veta att det tillhör just honom, och sen då ev lånat nycklar för att komma in i boden och dumpa kroppen, känns som det skulle behövas månader av planerande och Lisa hade jobbat 5 dagar, ledsen men jag får det då inte att gå ihop
Jag har framfört en hypotes.

Att jag svarade på ditt inlägg var att visa att folk påverkas av åklagarens utspel, trots att personer i tråden hävdar att allmänheten inte är så dum.
2015-09-17, 21:37
Medlem
Citat:
Men jag tror inte på inbrott, jag menar att någon eller några, som inte känner igen Lisa kan ha trott (felaktigt) att Lisa var där i något oegentligt. Om larmet går när fadern ska flytta moppen borde larmet gå när Lisa ska flytta den (eller ställer dit den).
Måste vara tidernas sämsta larm om det går för man startar en moped, mer troligt är väl ändå att pappan ryckt el sparkat på dörr eller fönster?
2015-09-17, 21:37
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Det behöver väl inte vara planerat alls? Ett envarsingripande i villfarelse som går ruskigt fel. Och när så skett och man inser det så bestämmer man sig att få det att verka som någon annan gjort det. (Men det kan vara någon av litauerna för den delen också, men varför skulle de sprida sakerna hennes på sin arbetsplats och längs vägen mot deras hem, det är där jag finner fallet otympligt utifrån vad man vet).
Senast redigerad av bradgardsindianen 2015-09-17 kl. 21:42.
2015-09-17, 21:38
Medlem
Citat:
Jag har framfört en hypotes.

Att jag svarade på ditt inlägg var att visa att folk påverkas av åklagarens utspel, trots att personer i tråden hävdar att allmänheten inte är så dum.
Det är väl ändå väldigt sällan någon blir häktad på sannolika skäl så länge utan någon som helst substans
2015-09-17, 21:39
Medlem
Citat:

Ok,men nu hade väl larmet endast gått en gång,20:40.Eller?
2015-09-17, 21:39
Medlem
Citat:
Det behöver väl inte vara planerat alls? Ett envarsingripande i villfarelse som går ruskigt fel.
Det jag menar är om någon ska sätta dit lituaern då är det planerat

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in