2015-09-17, 19:22
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FemininFeminist
Det är människohandel. Hur kan du få det till någonting annat? En människa vill köpa en annan människa. Det är handel. Människohandel. Hon hade aldrig ens tittat åt ditt håll om det inte var för pengarna. Hur kan du bortse från att det är människohandel? Ja...ni bestämmer er för att ha sex, men aldrig i livet att hon gör det utan betalning. Hur kan man ens i sin vildaste fantasi vara så korkad att man inbillar sig att detta är en jämlik och samtyckande handling? Om du inte hade pengarna viftande framför näsan på henne...hade hon velat ha sex med dig då? Tyvärr så är svaret "NEJ" min vän. Tänk igenom det ett par minuter...

Jaha, om sex mellan samtyckande vuxna är människohandel, varför dömer man då sexköpare i Sverige för sexköp och inte för människohandel? Sexköp är dessutom inte ett brott mot person.

Man köper en tjänst, inte en människa. Senast fick jag minsann inte ta med mig tjejen hem och stoppa henne i en låda.
Senast redigerad av WordWarrior 2015-09-17 kl. 19:24.
Citera
2015-09-17, 19:22
Medlem
FemininFeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jaha, så man måste må bra i ett yrke för att det inte ska vara kriminaliserat? När kom det kravet? Jag trodde i min enfald att man ska arbeta för fler rättigheter för arbetstagare, för då mår de bättre och har en säkrare tillvaro. Du har helt enkelt inga argument, det är därför du ägnar dig åt personangrepp.

67 % av eskorterna säljer sex på grund av sexuell nyfikenhet enligt danska SFI. Förutom pengarna då förstås.

Det är ju fantastiskt roligt med era "undersökningar"...Hahaha! Varför är det så viktigt för dig som person att ha tillgång till att köpa sex utan risk för åtal?
Citera
2015-09-17, 19:23
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Det är ju fantastiskt roligt med era "undersökningar"...Hahaha! Varför är det så viktigt för dig som person att ha tillgång till att köpa sex utan risk för åtal?

Våra undersökningar? Det var danska motsvarigheten till Socialstyrelsen.

Svaret på din andra fråga: FRIHET från statligt förtryck.
Citera
2015-09-17, 19:29
Medlem
FemininFeminists avatar
Citat:
Jaha, om sex mellan samtyckande vuxna är människohandel, varför dömer man då sexköpare i Sverige för sexköp och inte människohandel? Sexköp är dessutom inte ett brott mot person.

Man köper en tjänst, inte en människa. Senast fick jag minsann inte ta med mig tjejen hem och stoppa henne i en låda.

Fick du inte? Stackars... en tjänst... du kan inte se att det är liiiiiiiiite skillnad på tjänst och tjänst?

Nej det kan du inte, för du är så indoktrinerad med att alla män har rätt till sex oavsett. En helt sinnessjuk vanföreställning som får mig att kräkas. Sexköpslagen är bara en början. Människohandel kommer snart upp i en interpellation. Och era förhoppningar om att Amnesty skulle arbeta för en avkriminalisering av sexköp är förhoppningsvis redan utagerade. Kvinnor är inga saker förstår du! Vi är människor...och om du har problem med det så måste jag hänvisa dig till närmaste psykiatriska ÖVM.
Citera
2015-09-17, 19:33
Medlem
FemininFeminists avatar
Citat:
Våra undersökningar? Det var danska motsvarigheten till Socialstyrelsen.

Svaret på din andra fråga: FRIHET från statligt förtryck.

Jaaa... du har en fantastisk fantasi. Det måste jag tillstå. Men ur faktisk vetenskap så har du lite att hinna ikapp... Danmark...jag är både svensk och dansk medborgare och har dessutom via mitt yrke tillgång till socialstyrelsens alla interna dokument och utredningar. Så kanske är det läge att knipa käft lille krigare...eller strida en fight du aldrig kommer vinna.
Citera
2015-09-17, 19:36
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Fick du inte? Stackars... en tjänst... du kan inte se att det är liiiiiiiiite skillnad på tjänst och tjänst?

Nej det kan du inte, för du är så indoktrinerad med att alla män har rätt till sex oavsett. En helt sinnessjuk vanföreställning som får mig att kräkas. Sexköpslagen är bara en början. Människohandel kommer snart upp i en interpellation. Och era förhoppningar om att Amnesty skulle arbeta för en avkriminalisering av sexköp är förhoppningsvis redan utagerade. Kvinnor är inga saker förstår du! Vi är människor...och om du har problem med det så måste jag hänvisa dig till närmaste psykiatriska ÖVM.

Struntprat. Det finns ingen som talat om en rättighet till sex. Däremot talar vi om frihet från statligt förtryck, och försvar av mänskliga rättigheter. Kvinnor är ingen homogen grupp som tycker och känner lika om allt. Fråga medlemmarna i Rose Alliance.

Amnesty International har fattat ett officiellt beslut om att betrakta repressiva prostitutionslagar som ett brott mot mänskliga rättigheter. Huvudkontoret arbetar för en avkriminalisering i ALLA länder. Amnesty Sverige har begärt en oberoende utredning där sexarbetarna ska få vara med.

Kräks på du, sexualmoralist.
Senast redigerad av WordWarrior 2015-09-17 kl. 19:39.
Citera
2015-09-17, 19:37
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Jaaa... du har en fantastisk fantasi. Det måste jag tillstå. Men ur faktisk vetenskap så har du lite att hinna ikapp... Danmark...jag är både svensk och dansk medborgare och har dessutom via mitt yrke tillgång till socialstyrelsens alla interna dokument och utredningar. Så kanske är det läge att knipa käft lille krigare...eller strida en fight du aldrig kommer vinna.

Då så, fram med dokumenten då...

Citera
2015-09-17, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chirho
Om det inte handlar om pengarna. Varför är det 71 % sannolikhet för en man med akademiskt yrke att träffa en kvinna och få barn och bara drygt 20 % för en arbetslös?

Du är ju en hycklare. Ingen kvinna ser "individen bakom".

har du aldrig tänk tanken att det faktiskt följer med viss personlighet till akademisk utbildning ex?
Du vet de där söta plugghästarna i skolan som hade ett mål och andra intressen i livet än att supa och slåss?

Arbetslösa män idag är oftast de outbildade och / eller kriminella och/ eller strulputtar, det kommer en viss typ av personlighet med där, aldrig slagit dig?

Alla kvinnor ser individen bakom, kan jag lova dig.
Citera
2015-09-17, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
har du aldrig tänk tanken att det faktiskt följer med viss personlighet till akademisk utbildning ex?
Du vet de där söta plugghästarna i skolan som hade ett mål och andra intressen i livet än att supa och slåss?

Arbetslösa män idag är oftast de outbildade och / eller kriminella och/ eller strulputtar, det kommer en viss typ av personlighet med där, aldrig slagit dig?

Ja och om killen inte får jobb eller blir långtidsarbetslös så POFF går liksom hela hans tidigare så tilltalande personlighet liksom upp i rök. Konstigt va??

Alla kvinnor säljer sig på ett annat sätt, face it

Citat:
Alla kvinnor ser individen bakom, kan jag lova dig.

Ungefär lika sant som att vi män ser individen bakom såna här varelser:

http://www.littletightgirls.com/uploaded_images/2007/09/21b.jpg

Tjejer som ser ut så där har så fantastic personlighet och det är därför vi gillar dem
Citera
2015-09-18, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Återigen, du kan inte jämföra grupper rakt av på det sättet eftersom du är tillsammans med massa andra människor när du arbetar som ex. sjuksköterska. Tittar vi på kvinnor som arbetar på bordell, som också arbetar med andra människor, så är det ingen som blir mördad och endast några enstaka procent blir utsatt för våld d.v.s. bara en tiondel jämfört med sjuksköterskor. Vidare, som jag redan förklarat, du kan inte jämföra mordfrekvensen bland gatuprostituerade med gruppen kvinnor i allmänhet. Om du jämfört dem med svarta män så har de bara mellan hälften och en fjärdedel så stor chans att bli mördade. Så det är enormt mycket säkrare än att vara en svart man. Du kan inte jämföra äpplen med päron eftersom vissa grupper oavsett är betydligt mer utsatta och kvinnliga gatuprostituerade som använder droger är betydligt mer utsatta än kvinnor i allmänhet så ex. den studien du hänvisade till, där 8 kvinnor mördades på 30 år, kan inte jämföras med kvinnor i allmänhet. Vidare, eftersom de bara tog hänsyn till just de som gick på gatan, får du kanske dela resultatet på mellan 5-10 för att täcka den stora delen av prostitutionen som inte är gatuprostitution.

Ja, du citerar ju några av källorna. Du kan rimligen börja där. Du menar dina hänvisningar till källor som inte ens fattade varför hon var den enda som såg en minskning när alla andra såg en ökning? Ja, det var en bra källa. Du gjorde bort dig, du vet det, jag vet det, de som läser detta vet det. Vi kan dock gå vidare i diskussionen eftersom detta varken gör till eller från för din trovärdighet, jag har som bekant redan listat ett 40-tal liknande misstag du gjort sedan tidigare.

Vi skall inte skapa någon lag som tvingar någon över huvud taget. Allt bygger på att det skall var frivilligt för vuxna människor att utnyttja rätten till sen egen kropp och sexualitet - vilka är mänskliga rättigheter - och avtalsfrihet, som är skyddad av grundlagen.

Det är som bekant du som skall bevisa att lagen haft någon effekt, annars är den bara grym och missriktad eftersom den inskränker på mänskliga rättigheter och människors grundlagsskyddade rättigheter. Du har givetvis inte kunnat visa på någonting gällande trafficking och våldsutsatthet, jag har redan citerat vad ex. 18 ledande experter har skrivit på området ovan.

Du har alltså än så länge inte kunnat visa att lagen haft någon positiv effekt men du kan få ett nytt försök att presentera ditt bästa argument så kan vi titta på det.
Citera
2015-09-18, 08:32
Medlem
[quote=Merapi|54730913]
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig

]

Ja, du ser ju redan här vad det handlar om "inequality in the power dynamic"... stem from gender inequality" etc. detta har ingenting med forskning att göra utan hittepå från genusforskning. Det är samma människor som tror våldtäkt handlar om makt och inte sex. Vidare "demand for commercial sex is the main driving force behind sex trafficking" vilket de helt missuppfattat. Det är efterfrågan på sex som driver båda och finns det inte att tillgå lagligt så måste det erbjudas olagligt. Det är samma med droger, förbudet har varit, och fortsätter att vara, ett stort misslyckande. Alla som överhuvud taget är insatt i det vet att det enda som verkligen hjälper är att avkriminalisera droghandeln. Ökar tillgång på lagliga alternativ minskar behovet av olagliga.

Sedan, det är primärt kvinnoorganisationer du hänvisar till ex. Sveriges kvinnolobby, inte riktiga organisationer som arbetar mot trafficking. Du kanske borde kolla på "könskriget" så ser du vilken typ av människor du har att göra med där.
Citera
2015-09-18, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
Återigen, du kan inte jämföra grupper rakt av på det sättet eftersom du är tillsammans med massa andra människor när du arbetar som ex. sjuksköterska. Tittar vi på kvinnor som arbetar på bordell, som också arbetar med andra människor, så är det ingen som blir mördad och endast några enstaka procent blir utsatt för våld d.v.s. bara en tiondel jämfört med sjuksköterskor. Vidare, som jag redan förklarat, du kan inte jämföra mordfrekvensen bland gatuprostituerade med gruppen kvinnor i allmänhet. Om du jämfört dem med svarta män så har de bara mellan hälften och en fjärdedel så stor chans att bli mördade. Så det är enormt mycket säkrare än att vara en svart man. Du kan inte jämföra äpplen med päron eftersom vissa grupper oavsett är betydligt mer utsatta och kvinnliga gatuprostituerade som använder droger är betydligt mer utsatta än kvinnor i allmänhet så ex. den studien du hänvisade till, där 8 kvinnor mördades på 30 år, kan inte jämföras med kvinnor i allmänhet. Vidare, eftersom de bara tog hänsyn till just de som gick på gatan, får du kanske dela resultatet på mellan 5-10 för att täcka den stora delen av prostitutionen som inte är gatuprostitution.

Dummaste jag läst på länge.
I frågan vilket yrke är farligast (i meningen mest drabbat av våld, mord, droger, HIV och död) så går det självklart att jämföra olika yrken. Du kan köra en övergripande siffra eller du kan gå in i detalj, ex. hur många sjuksköterskor jämfört med prostituerade blir mördade i sitt yrke i hela världen eller endast i Borås. Så länge du jämför grupper under samma premisser (ovan).
Det du sysslar med är däremot helt åt fanders.
Det funkar liksom inte att svara på frågan via att endast jämföra ca 10% av hela prostitutionsyrket med 100% av sjuksköterskeyrket för att komma fram till att JAAAA! det är mycket farligare att vara sjuksköterska än hora…Titta här! som sagt dum som ett nöt.

Och vill man få fram siffran på hur mordutsatta prostituerade kvinnor är i livet jämfört med andra kvinnor, vilka som hest, så går det självklart att ta dessa siffror och jämföra är exakt vad man gjorde i den studie jag postade tidigare.

Och ingen blir dödad på bordell? det kläcker du ur dig så där bara, för? det vet du att ingen någonsin någonstans har blivit eller?

http://www.scmp.com/news/hong-kong/law-crime/article/1852647/mainland-chinese-prostitute-45-chopped-death-brutal-hong
http://edition.cnn.com/2014/07/13/world/meast/iraq-violence/
http://www.bbc.com/news/uk-england-beds-bucks-herts-21578054
http://www.news.com.au/national/crime/former-cop-reportedly-threatened-after-seeing-murdered-brothel-madam-with-police/story-fns0kb1g-1227362649860

Citat:
Ja, du citerar ju några av källorna. Du kan rimligen börja där. Du menar dina hänvisningar till källor som inte ens fattade varför hon var den enda som såg en minskning när alla andra såg en ökning? Ja, det var en bra källa. Du gjorde bort dig, du vet det, jag vet det, de som läser detta vet det. Vi kan dock gå vidare i diskussionen eftersom detta varken gör till eller från för din trovärdighet, jag har som bekant redan listat ett 40-tal liknande misstag du gjort sedan tidigare.

I den artikeln har du länkar till ursprungsforskningen, att länka en artikel är avsevärt mer pedagogiskt på detta forum än att länka 2 forskningsstudier och be folk själva sitta och läsa ut fakta.
artikelförfattaren påvisar slarv vid statistiskt läsande, som det går utmärkt att kolla själv om man inte litar på henne, det gjorde jag, ta en detalj och kolla om det hon skrev stämde, så har man kommit en bit på vägen.
Den som gör bort sig här är du…eftersom du uppenbart inte klarar att svara på mina krav om källor till alla dina påståenden, vilket jag klarar.

Citat:
Vi skall inte skapa någon lag som tvingar någon över huvud taget. Allt bygger på att det skall var frivilligt för vuxna människor att utnyttja rätten till sen egen kropp och sexualitet - vilka är mänskliga rättigheter - och avtalsfrihet, som är skyddad av grundlagen.

Så fort kvinnor har denna frihet fullt ut och inte lever som utsatt underklass i Rumänien ex. så slutar kvinnor jobba som prostituerade bums. Prostitutionsyrket bygger på att vissa kvinnor inte har något annat val. Den bygger på ojämlikheten (makt och ekonomi) mellan kvinnor och män i världen. Ett av de främsta uttrycken för den.
Är därför som så gott som 100% av gatuprostituerade i Danmark/ Oslo har utländsk härkomst från extremt fattiga områden i världen och 0% av dem gör det pga sexuell nyfikenhet. Och den marknaden tycker du vore toppen om vi fick tillbaka mer till Sverige, för det är exakt den marknaden som kommer välla in i Sverige ännu mer än vad den redan gör nu i desperata flyktingtider, om vi tar bort sexköpslagen. Höjden av frihet för MÄN att kunna köpa sig lite fitta på gatan.
Sexuell frihet och sexualitet har vi, den behöver inte alls pengar för att florera. För det som du inte fattar är att: Kvinnlig sexualitet inte handlar om att ta betalt. Surprise!

Citat:
Det är som bekant du som skall bevisa att lagen haft någon effekt, annars är den bara grym och missriktad eftersom den inskränker på mänskliga rättigheter och människors grundlagsskyddade rättigheter. Du har givetvis inte kunnat visa på någonting gällande trafficking och våldsutsatthet, jag har redan citerat vad ex. 18 ledande experter har skrivit på området ovan.

Nej det har jag redan gjort åtskilliga ggr redan.
Det är du och co som måste bevisa vad ni sitter och påstår.
Så för 3:e gången:

1. Ge mig källor på ditt påstående att sexköpslagen ökat våldet mot prostituerade.
2. Ge mig källor på att sextraffickingen har ökat i Sverige efter sexköpslagen (det påstod WW, så kanske mer hans uppgift)

Funkar liksom inte med mig sitta och stänka ner forumet med påståenden hit och dit utan uppbackning av fakta. Funkar heller inte om man gör det i andra hand. Dvs citerar någon som i sin tur inte har källmaterial. Så ro hit!

Citat:
Du har alltså än så länge inte kunnat visa att lagen haft någon positiv effekt men du kan få ett nytt försök att presentera ditt bästa argument så kan vi titta på det.

Det har jag gjort och det vet du..

-jag har tagit upp Sverige och Norges utredning av sexköpslagen.
-jag har jämfört Danmarks socialstyrelses rapport med motsvarande svensk efter sexköpslagen där det klart går att se att trots att Sverige har dubbelt så stor befolkning så har vi mindre prostituerade i stort samt mindre gatuprostitueerade.
-Jag har visat polisens rapporter i saken, kring sextrafficking ex.
-jag har visat Eurostats siffror på antalet sextraffickinoffer i jämförbara länder, med total utskåpning av er eftersom de visar hur tydligt som man kan begära att Sverige har mindre sextrafficking än flertalet länder i vår omnejd.
-Jag har också visat ex. antal forskningsstudier i saken där man också konstaterar ovan.

Så vassego, nu är det er tur att dra fram era bevis..sätt i gång.
Senast redigerad av Merapi 2015-09-18 kl. 09:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in