2015-09-17, 18:55
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Du får tro precis vad du vill! Intresserar mig föga vad du tycker och tror!

Eftersom du beter dig dumt så får du inte svar på det du undrar över.
Var det för att jag betedde mig dumt som jag inte fick svar?
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Tack för beskrivningen.

Det fetstilta, varför tror du det? Finns det rörelselarm på utsidan av huset? Kan det bero på att pappan ryckte i dörrhandtaget, eller på att någon öppnade dörren?
Jag tror inte. Jag vet faktiskt att det var så. Kommer inte att gå in mera på detta ang. larmet förutan att det berodde på att pappan flyttade på dotterns moped för att sedan starta den.
2015-09-17, 18:55
Medlem
Skaraborg2s avatar
"Aktiviteter".

Citat:
Ursprungligen postat av katw
Har du nyligen varit där?

Vet du att det var just de misstänkta litauerna som fixade med tvärslån?

Hur menar du med "aktiviteter"? Saabfestivalen på Kinnekulle Ring var på lördagen. Eller pågick det en större fest i området som det skrivits om tidigare.

På dina två första frågor är svaret Ja.

Vet ej vad det var för "aktiviteter" men det hade inget att göra med Kinnekulle Ring eller om en större fest på området. Såsom jag tolkade dessa "aktiviteter" så hade dessa att göra med vad som hände Lisa. Detta vet jag alltså inte utan bara såsom jag tolkade det.
2015-09-17, 19:05
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Du får tro precis vad du vill! Intresserar mig föga vad du tycker och tror!

Eftersom du beter dig dumt så får du inte svar på det du undrar över.

Om det varit någon annan än MrFool som gått i god för dig hade jag inte brytt mig öht. Hans inhopp visade emellertid att det fanns skäl för närmare granskning av ditt inbillade larm och jag medger att det var nog lite elakt att ställa så obekväma frågor.. Men dumt? Tja, säkert meningslöst i vart fall.
2015-09-17, 19:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Kl. 20.40 den här ödesdigra söndagen så går caféets larm. Detta beroende på att det var detta klockslag som pappan flyttar på Lisas moped för att starta den. Fadern måste alltså strax innan ha kommit till Blomberg. Från det Lisa skickar sitt sista SMS och till dess pappan kommer dit tar det alltså endast max 2 timmar 17 minuter.
Under tiden 18.30 - 20.00 den här söndagen så rådde det "aktiviteter" på detta område. Vad dessa skulle ha varit vet jag inte. Till dessa "aktiviteter" så skall det finnas ett vittne, ev. flera.

Tack för intressant, beskrivande inlägg.
Kan han ha ryckt i nån dörr var min första tanke? Trott att Lisa var kvar inne alltså.
Aktiviteten som beskrivs kan ju vara väldigt viktig information av vittne. Kanske sett nån/några som kört i hög hastighet, bilar som anlänt, bilar som lämnat, rörelse vid ladan osv.
2015-09-17, 19:14
Medlem
Vad intressant med larmet! Kan du inte berätta lite mer
Om du vet nåt... varför går larmet inte tidigare??
2015-09-17, 19:21
Medlem
katws avatar
Citat:
På dina två första frågor är svaret Ja.

Vet ej vad det var för "aktiviteter" men det hade inget att göra med Kinnekulle Ring eller om en större fest på området. Såsom jag tolkade dessa "aktiviteter" så hade dessa att göra med vad som hände Lisa. Detta vet jag alltså inte utan bara såsom jag tolkade det.

Tack för svaret! Och bry dig inte om folk som vill göra sig lustiga och kommentera för kommenterandets skull. Hellre intressant information från personer som faktiskt varit på platsen ifråga.
2015-09-17, 19:23
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Din tillit ger jag inte mycket för.

Jag är skeptisk till att larmet skulle ha utlösts när moppen flyttades. Man kan inte ha rörelselarm på utsidan av byggnader där det finns djur.

Låter inte alls omöjligt att mopeden ska ha varit utrustad med ett rörelselarm som utlöses vid förflyttning.
2015-09-17, 19:27
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Låter inte alls omöjligt att mopeden ska ha varit utrustad med ett rörelselarm som utlöses vid förflyttning.
#Skaraborg2 skrev att kaféets larm utlöstes. Moppens larm borde pappan ha kunnat hantera eftersom nyckeln satt i låset.
2015-09-17, 19:31
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews

Ska vi tro att mopedlarmet utlöser kafélarmet menar du? Eller råkade han köra in moppen i dörren och på så vis utlöste kafélarmet?

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Citat:
"Kl. 20.40 den här ödesdigra söndagen så går caféets larm. Detta beroende på att det var detta klockslag som pappan flyttar på Lisas moped för att starta den."
Senast redigerad av Ydrik 2015-09-17 kl. 19:37.
2015-09-17, 19:43
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
#Skaraborg2 skrev att kaféets larm utlöstes. Moppens larm borde pappan ha kunnat hantera eftersom nyckeln satt i låset.

Ja, såg det och tänkte att det kanske var mopedens, och inte kaféets larm som utlöstes.
2015-09-17, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Om det inte är något du hittar på avslöjar du dig med att veta något som inte många vet om.

Tänk dig för fan noga för vad du skriver här.

Hotas det med ett "yppandeförbud"?
Det är nog många som vet om detta men av någon anledning så vågar få "yppa" om det.
2015-09-17, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Expressens journalister läser mer Flashback än vad Aftonbladets journalister gör?
Min gamla motivteori att BO såg något tabu, växer sig allt starkare... Vid tidigare inbrott i närområdet har polisen säkrat skoavtryck ifrån man o troligen även kvinna... Fanns nyckel till caféet i ladan, så kunde larmet kopplas ur för att hämta kvarglömt typ kakfat till blå servicen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in