2015-09-17, 18:54
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Jag har tidigare varit emot att ge kraftiga incitament för repatriering. Nu anser jag vi är tvungna om vi överhuvudtaget skall rädda något av Sverige.

Det finns risk att mer än 1 miljon lågutbildade religiösa fanatiker hinner ta sig in i landet innan SD kommer till makten, tidigast 2018, och kan börja få stopp på vansinnet.
Sådana mängder med icke-självförsörjande individer är helt oförenligt med en välfärdsstat, även en minimal sådan.

Frågan är då just vad kommer hända när dessa horder av lågutbildade kretiner inte kan försörja sig själv i ett post-industriellt samhälle?
Som jag ser det finns har de endast två alternativ till att söka försörjning: kriminalitet eller på något sätt försöka tvinga samhället att försörja dem.

Bägge alternativen kommer sluta i en explosion av våld.

Således, repatriering är det enda tänkbara alternativet.

Repatriering i stor skala kommer också att innebära en explosion av våld. Så frågan är bara vilket våld du vill se?
2015-09-17, 18:54
Medlem
Citat:
Jag har tidigare varit emot att ge kraftiga incitament för repatriering. Nu anser jag vi är tvungna om vi överhuvudtaget skall rädda något av Sverige.

Det finns risk att mer än 1 miljon lågutbildade religiösa fanatiker hinner ta sig in i landet innan SD kommer till makten, tidigast 2018, och kan börja få stopp på vansinnet.
Sådana mängder med icke-självförsörjande individer är helt oförenligt med en välfärdsstat, även en minimal sådan.

Frågan är då just vad kommer hända när dessa horder av lågutbildade kretiner inte kan försörja sig själv i ett post-industriellt samhälle?
Som jag ser det finns har de endast två alternativ till att söka försörjning: kriminalitet eller på något sätt försöka tvinga samhället att försörja dem.

Det har alltid varit det enda tänkbara alternativet så länge som demografin ser ut såsom den verkligen gör.
Från opinionsmässig synpunkt måste sådan ståndpunkt få mogna fram via saklig information dock.
Kort sagt,det lär dröja ett litet tag innan repatrieringskortet skall spelas men tidsrymden är mycket kortare nu än innan den MSMstyrda flyktingpsykosen som de försökte pådyvla svenskarna med.
2015-09-17, 18:56
Medlem
madchances avatar
Citat:

Se http://www.rapidtrends.com/surving-argentinas-economic-collapse-part-1-3/

Citat:
After TSHTF in 2001, only the most narrow minded, brain washed, butterfly IQ level idiots believed that the police would protect them from the crime wave that followed the collapse of our economy. A lot of people that could have been considered antigun before, ran to the gun shops, seeking advice on how to defend themselves and their families. They would buy a 38 revolver, a box of ammo, and leave it in the closet, probably believing that it would magically protect them from intruders.

Oh, maybe you don’t think that firearms are really necessary or your beliefs do not allow you to buy a tool designed to kill people. So you probably ask yourself, is a gun really necessary when TSHTF? Will it truly make a difference? Having gone through a SHTF scenario myself, total economical collapse in the year 2001, and still dealing with the consequences, 5 years later, I feel I can answer that question. YES, you need a gun, pepper spray, a machete, a battle axe, club with a rusty nail sticking out of it, or whatever weapon you can get hold of.
2015-09-17, 19:06
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
M kommer att lämna DÖ efter partistämman. De har ju redan börjat presentera unkna kopior på SD-politik. Förhoppningsvis kan detta leda till antingen att regeringen också vänder om eller att det trots allt kan bli ett extra val. För det här håller givetvis inte. Inte som det utvecklas nu.
Jag har mycket svårt att föreställa mig att M kommer lämna DÖ efter partistämman. Alla motioner som hitintills har inkommit med sådana förslag har rekommenderats avslag av partistyrelsen enl. Tobé.

Det finns således ingen sjukdomsinsikt i partistyrelsen och det kommer därför kärvas en kupp på moderaternas partistämma för att M skall överge DÖ.
Jag är inte säker på att Finn Bengtsson är mannen för det uppdraget.
2015-09-17, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Cirkulerar ett rykte på Twitter om att invandrare utan pass kommer få kraftigt sänkta bidrag, de får ej heller jobba. Har du pass får du en biljett hem.

Tyskland verkar ha svängt 180 grader från tidigare besked. Skulle den stora folkmassan som vandrar mot Tyskland få reda på detta kan man ju list ut med häcken var de kommer istället, då har regeringen två val:
1) Stäng gränsen och ge SD rätt.
2) ta in dem och vänta in kaoset.

Ettan kan påverka SD på olika sätt, kan ju tolkas som "nu vänder det för Löfven, bra gjort att han skickade hem dem". Alternativt blir signalen att SD har rätt i det mesta, 7-klövern är bara sena att anamma taktiken.
Tyskland har svängt, ja. Chefen för tyska migrationsverket har avgått "av personliga skäl" och de Maizière har aviserat kraftiga nedskärningar för asylanter enligt Frankfurter Allgemeine. Kuponger istället för kontanter. Asylanter som inte kan avvisas för att de saknar id-handlingar och nationalitet är oklar förlorar all rätt till sociala förmåner och kan inte söka arbete. Asylanter från säkra länder förbjuds att delta i utbildning, som ett första steg innan man går vidare till att stoppa dem helt och avvisa befintliga.

Detta kommer givetvis att öka pressen på Sverige som behåller alla förmåner som om inget hänt. Med nuvarande tryck är det kört med boenden inom kort och man tvingas plocka fram tälten inför vintern. Stänger Norge och Finland dessutom gränserna, ja då står vi där som en tratt, alla vägar bär till Sverige och inga vägar bär ut. När det händer och Löfven fortfarande svamlar om ansvar utan att göra ett skit kan YouGov lika gärna lägga upp en opinionsmätning som uppdateras i realtid så man kan se S-stapeln sjunka och SD-stapeln öka minut för minut.
2015-09-17, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Visst, men det förutsätter att migranterna och skäggbarnen får samma resurser som tidigare, vilket är omöjligt. Det håller det här året ut, om ens det, sedan är det slut. Många har redan sagt att 2016 blir nådens år. Mycket pekar på det och stärks dag för dag.

Då migranterna inte bidrar med något till ekonomin har de ingen makt annat än vänstern som skriker varje dag och vill hänga ut folk. Då de tystnar, vilket kommer att ske, finns inget. Vad spelar det för roll om det kommer 700 000 till och de av resursmöjligheter tvingas bo på fotbollsplaner, migranterna har i alla fall ingen makt utan är beroende av välvilja. Samtidigt som man belånat sig för att ta sig hit. Det svider mer. Jag menar, de kan ju inte ställa några krav, det är deras eget initiativ att komma hit och att de skuldsatt sig. Om vänstern skriker lägre, eftersom de till slut drabbas de också, har vi hundratusentals med människor som inte kan komma in i systemet. Ungefär som romerna. De bor ju redan på gatorna i Stockholm (utanför NK) med familj och allt.

Nåja, makt handlar nu inte bara om ekonomi. Sverige har varken de polisiära eller militära resurserna för att kunna kontrollera dessa 700 000 immigranter när de börjar bli desperata. Det finns åtskilliga "saker" de skulle kunna göra innan staten får kontroll över läget.

Däremot håller jag helt klart med dig om att vi går mot en snabb totalkollaps av den nuvarande invandringspolitiken. På ett eller annat sätt.
2015-09-17, 19:12
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Repatriering i stor skala kommer också att innebära en explosion av våld. Så frågan är bara vilket våld du vill se?
Det kommer givetvis krävas incitament i form av pengar för att återvända, typ 50-100kkr per person beroende på hur svårintegrerbar personen är. Reformen skulle således kunna bli helt självfinansierad.
Man betalar helt enkelt ut vad personen antas kommer kosta under de kommande åren.

Detta skulle innebära att en 10 personers familj kan återvända med 1Mkr vilket är en gigantisk summa i tredje världen. Jag gissar på att de flesta skulle godta ett sådant erbjudande om det inte fanns tänkbara alternativ i Sverige
Senast redigerad av Vadaadaa 2015-09-17 kl. 19:22.
2015-09-17, 19:15
Medlem
Innerslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
. Stänger Norge och Finland dessutom gränserna, ja då står vi där som en tratt, alla vägar bär till Sverige och inga vägar bär ut. När det händer och Löfven fortfarande svamlar om ansvar utan att göra ett skit kan YouGov lika gärna lägga upp en opinionsmätning som uppdateras i realtid så man kan se S-stapeln sjunka och SD-stapeln öka minut för minut.
Tar Stefan inte sitt ansvar nu!! Så riskerar vi alla att se apokalyptiska scener på en tv-skärm nära oss alla snart.
2015-09-17, 19:25
Medlem
orrtupps avatar
Har inte följt tråden så noga idag, så någon annan kanske redan har nämnt att Studio ett nämnde Yougovs rekordnotering för SD idag?
2015-09-17, 19:30
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:

Frågan gäller ju också vad som sker när dessa folkhopar inte ens får tillgång till välfärden och dess bidragssystem? Och de som redan får bidrag kommer att få lägre bidrag beroende på anstormningen av folk, vilket är ytterligare en konflikt.

Våra pensionärer får idag en pension i nivå med de som har försörjningsstöd. Rent naturligt kommer den senare gruppen att prioriteras bort framför pensionärer. Alltså kommer de bidragsberoende att få det än sämre. Något som även gäller de som är utanför systemet och de som vill in, vilket blir än svårare.

Någonstans i den här jävla härvan ser jag att de som har jobb eller får pension blir väldigt privilegierade framför bidragsberoende och de som är utanför och som sannolikt aldrig kommer in. Framtiden för nyanlända i Sverige blir att bo i ett tält hela livet eller de som nu är bidragsberoende leva på kuponger där man tvingas handla på utvalda butiker, typ Lidl. Vi lever ju i ett kontantlöst samhälle och socialtjänsten skulle vinna åtskilliga miljarder på att inte sätta in pengar på konton, utan istället dela ut konton som har en viss mängd kredit till upphandlade företagare.

Opinionsmässigt så betyder det att SD har haft rätt hela tiden. Det blir en politisk reträtt utan motstycke. Möjligen ser vi flera partier försvinna. FP nästa, men inga applåder. Så också MP. KD ser jag inte heller har någon chans. Kvar blir SD, S, M, C och V. Decembermätningen lär ju ge SD över 30 procent och då finns det inte plats för hur många småpartier som helst. Ett SD på över 35 är katastrof. När de är 40 procent blir det nyval. Något som sker innan 2018. Troligtvis våren 2017.
2015-09-17, 19:31
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Jag har mycket svårt att föreställa mig att M kommer lämna DÖ efter partistämman. Alla motioner som hitintills har inkommit med sådana förslag har rekommenderats avslag av partistyrelsen enl. Tobé.

Det finns således ingen sjukdomsinsikt i partistyrelsen och det kommer därför kärvas en kupp på moderaternas partistämma för att M skall överge DÖ.
Jag är inte säker på att Finn Bengtsson är mannen för det uppdraget.
Jag är medveten om detta. Men det är fortfarande några veckor kvar och ingenting pekar på att situationen i verkligheten skulle varken plana ut eller bli bättre under den tiden. Fler katastrofala opinionsundersökningar kommer att redovisas, fler insändare, debattartiklar och Flashback-inlägg kommer att publiceras. Tiotusentals ytterligare utlänningar kommer gapa om villor och sjukvård.

Det kommer att ske något dramatiskt på stämman, så mycket kan vi nog vara överens om i alla fall.
2015-09-17, 19:33
Medlem
Citat:
Det kommer givetvis krävas incitament i form av pengar för att återvända, typ 50-100kkr per person beroende på hur svårintegrerbar personen är. Reformen skulle således kunna bli helt självfinansierad.
Man betalar helt enkelt ut vad personen antas kommer kosta under de kommande åren.

Detta skulle innebära att en 10 personers familj kan återvända med 1Mkr vilket är en gigantisk summa i tredje världen. Jag gissar på att de flesta skulle godta ett sådant erbjudande om det inte fanns tänkbara alternativ i Sverige

Jag har ju hela tiden menat att kretsloppsmigrationen kommer att vara fullständigt okontroversiell när det väl implementeras - och att det ingalunda måste vara SD som genomför den. Det kan bli S och MP under innevarande mandatperiod, kanske i koalition med Alliansen.

Allt handlar om incitament till handling och användandet av rätt ord och perspektivförskjutningar. Det senare har jag redan tillhandahållit och det förra ordnar SD och verkligheten.

Annars är det ju trivialt att hejda migrationsvågen: Genom att utjämna diskrepansen mellan flyktingmottagningen i Sverige och Turkiet - snålare här och generösare där.

Trollformeln: Allas lika människovärde - det är oanständigt att ge tior där och hundratusentals kronor här.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in