2015-09-17, 17:48
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Har varit och besökt Blomberg. Var i dessa trakter en hel del som barn men det är över 50 år sedan så minnena var minst sagt något diffusa.

Kom med bil mot Blomberg och på vänster sida genom regndiset såg man Vänerns vatten. Väl inne på området så kändes det som en oas - ett fridens ställe där inget ont kan se. Så fort man klev ur bilen och stod och tittade mot ladan m. m. med Klostercaféet i ryggen såg man med en gång detta inte var ett ställe där inget ont kan inträffa. Tittade man bort mot mjölkboden/slaktboden så fanns fortfarande polisens gamla avspärrningar kvar.

Väl inne på detta café så såg man att detta var ett mycket trevligt sådant med bra service. Var en hel del människor där. Kaffet välsmakande och likaså bakverken.

Det var här som Lisa kom att tillbringa sina sista timmar i livet, och då tänker man ju förstås på detta när man sitter och går omkring därinne.

Väl ute igen så kände jag mig ruggig fastän solen hade börjat skina. Jag tog då och gick åt höger som även Lisa måste ha gjort för dryga tre månader sedan. Stannar först på kortändan där det framför den här dörren finns en tvärslå. Denna fick litauerna sätta upp efter inbrottet på caféet i december 2014, då kaffekoppar med tillhörande fat stals. Samtidigt stals också allt kaffe.

Rundar runt hörnet och går på baksidan där lastbryggan finns. Alldeles snett bakom den här byggnaden bor det människor men tyvärr är utsikten inte bra p. g. a. allt lövverk som också den 7 juni måste ha varit utslaget.

Kl. 20.40 den här ödesdigra söndagen så går caféets larm. Detta beroende på att det var detta klockslag som pappan flyttar på Lisas moped för att starta den. Fadern måste alltså strax innan ha kommit till Blomberg. Från det Lisa skickar sitt sista SMS och till dess pappan kommer dit tar det alltså endast max 2 timmar 17 minuter.

Under tiden 18.30 - 20.00 den här söndagen så rådde det "aktiviteter" på detta område. Vad dessa skulle ha varit vet jag inte. Till dessa "aktiviteter" så skall det finnas ett vittne, ev. flera.

Efter några timmar på Blomberg åkte jag därifrån mindre väl till mods än när jag kom dit.

Har du nyligen varit där?

Vet du att det var just de misstänkta litauerna som fixade med tvärslån?

Hur menar du med "aktiviteter"? Saabfestivalen på Kinnekulle Ring var på lördagen. Eller pågick det en större fest i området som det skrivits om tidigare.
2015-09-17, 17:54
Medlem
CatTheHunters avatar
Det har ju talats om att Lisa grälade med en man dagen innan hon mördades. Det har talats om att hon pratade men någon i en svart SUV samma dag som hon mördades. Vad är det då som säger att den nu MGM inte lockade till sig henne till framsidan på ladan och lurade in henne där efter det att bilen åkt? Måste väl ha haft ögonen på sin "Barbie" stardoll och som han har även med lättklädda kvinnor i sin FB; mycket lika Lisa båda två!!! Hon blir nedslagen innanför stora porten och buren igenom ladan av två GM, våldtäkt i slakthuset, dödad, lagd i bagageutrymmet på väntande bil på baksidan, bortforslad till Martorp där hon göms.

"Come on Babie, let´s go party", vem vet vad som rör sig i tankarna på en sån karl om han nu visar sig vara skyldig?
2015-09-17, 18:03
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Det har ju talats om att Lisa grälade med en man dagen innan hon mördades. Det har talats om att hon pratade men någon i en svart SUV samma dag som hon mördades. Vad är det då som säger att den nu MGM inte lockade till sig henne till framsidan på ladan och lurade in henne där efter det att bilen åkt? Måste väl ha haft ögonen på sin "Barbie" stardoll och som han har även med lättklädda kvinnor i sin FB; mycket lika Lisa båda två!!! Hon blir nedslagen innanför stora porten och buren igenom ladan av två GM, våldtäkt i slakthuset, dödad, lagd i bagageutrymmet på väntande bil på baksidan, bortforslad till Martorp där hon göms.

"Come on Babie, let´s go party", vem vet vad som rör sig i tankarna på en sån karl om han nu visar sig vara skyldig?
Därför att då borde föraren av den svarta SUV:en ha hört av sig medan söket pågick, och polisen vidarebefordrat detta till media för att få iakttagelser.

Med största sannolikhet fanns det ingen svart SUV, eller så är den inblandad i försvinnandet.
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2015-09-17 kl. 18:06.
2015-09-17, 18:03
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Jag tror inte. Jag vet faktiskt att det var så. Kommer inte att gå in mera på detta ang. larmet förutan att det berodde på att pappan flyttade på dotterns moped för att sedan starta den.

Om det inte är något du hittar på avslöjar du dig med att veta något som inte många vet om.

Tänk dig för fan noga för vad du skriver här.
2015-09-17, 18:08
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Därför att då borde föraren av den svarta SUV:en ha hört av sig medan söket pågick, och polisen vidarebefordrat detta till media för att få iakttagelser.

Med största sannolikhet fanns det ingen svart SUV, eller så är den inblandad i försvinnandet.

Nej, inte om man är rädd att bli misstänkt
2015-09-17, 18:08
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Mitt fetande.

Ja visst "kan man reagera väldigt olika i situationer och säga "fel" saker" men nu har LS ju låtit sig intervjua otroligt många gånger, så jag tror inte på att det helt och hållet är "skitjobbigt för henne" det att bli intervjuad alltså.

Ja inte är det väl "otroligt många gånger" men trycket att fråga hamnar väl där offret sågs sist? Hennes sista timmar på arbetsplatsen.
2015-09-17, 18:21
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Om det inte är något du hittar på avslöjar du dig med att veta något som inte många vet om.

Tänk dig för fan noga för vad du skriver här.

Jag känner Skaraborg från andra trådar. Jag har ingen som helst anledning att tro att han ljuger, i så fall har han plötsligt och oväntat genomgått en total personlighetsförändring från seriös skribent till troll.

Det tror jag inte.
2015-09-17, 18:24
Medlem
Skaraborg2s avatar
Uppgifter.

Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jag känner Skaraborg från andra trådar. Jag har ingen som helst anledning att tro att han ljuger, i så fall har han plötsligt och oväntat genomgått en total personlighetsförändring från seriös skribent till troll.

Det tror jag inte.

Tack för det inlägget Mr Fold!

Ja du det vore allt något det!

Finns absolut ingen som helst anledning att betvivla vad jag fick mig tillhanda under dessa timmar på Blomberg.
2015-09-17, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Det var ju INTE det jag skrev !
Det jag skrev var en reflektion på att du insinuerade att grunden till att hon ofta sa "fel" saker i i sina intervjuer, sannolikt var pga att hon intervjuats och att det var "skit jobbigt" för henne.
Ingen har ju tvingat LS till de många intervjuer.

Nej, jag menade inte att det var jobbigt för henne att bli intervjuad. Jag menade hela situationen, vad som hänt, oro för vad som kanske hänt, medkänsla för alla inblandade m.m. plus att låtas intervjuas - alltsammans. Tror knappast hon ville bli intervjuad för det va kul utan för att förmedla bla om Lisa, om tjejerna som var med och låste, tankar och känslor. När man är i något sådant så är det nog inte så lätt att välja "bra" ord med allt och nå ut. Inget är rätt eller fel när man är i en sådan situation.
2015-09-17, 18:46
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
/.../Kl. 20.40 den här ödesdigra söndagen så går caféets larm. Detta beroende på att det var detta klockslag som pappan flyttar på Lisas moped för att starta den. Fadern måste alltså strax innan ha kommit till Blomberg. Från det Lisa skickar sitt sista SMS och till dess pappan kommer dit tar det alltså endast max 2 timmar 17 minuter.

Under tiden 18.30 - 20.00 den här söndagen så rådde det "aktiviteter" på detta område. Vad dessa skulle ha varit vet jag inte. Till dessa "aktiviteter" så skall det finnas ett vittne, ev. flera.

Efter några timmar på Blomberg åkte jag därifrån mindre väl till mods än när jag kom dit.

Ett larm på kaféet som upptäckte faderns försök att starta moppen 20:40 men inte någon annan aktivitet före 20:40?! Ett larm helt immunt mot LH:s närvaro??
Aktiviteter kl 18:30 - 20:00 som inte upptäcktes av larmet??
Förstår mycket väl om du inte "Kommer att gå in mera på detta ang. larmet"
2015-09-17, 18:47
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold

Det tror jag inte.
Din tillit ger jag inte mycket för.

Jag är skeptisk till att larmet skulle ha utlösts när moppen flyttades. Man kan inte ha rörelselarm på utsidan av byggnader där det finns djur.
2015-09-17, 18:50
Medlem
Skaraborg2s avatar
Får inget svar på sina frågor.

Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
Ett larm på kaféet som upptäckte faderns försök att starta moppen 20:40 men inte någon annan aktivitet före 20:40?! Ett larm helt immunt mot LH:s närvaro??
Aktiviteter kl 18:30 - 20:00 som inte upptäcktes av larmet??
Förstår mycket väl om du inte "Kommer att gå in mera på detta ang. larmet"

Du får tro precis vad du vill! Intresserar mig föga vad du tycker och tror!

Eftersom du beter dig dumt så får du inte svar på det du undrar över.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in