2015-09-17, 12:09
Medlem
Elohirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floragatan
Glidningen från borgarnas sida är ju tydligt påbörjad, än så länge tar dom ett steg i taget och läser noga av reaktionerna. Den hårdare varianten av anti-SD-retorik försvann i vintras, under våren kom utspel från både M och KD och nu senast var AKB snabb med att börja tala om gränsskydd som följd av flyktingkrisen. Dom kommer att fortsätta glida tills det fungerar, i.e. SD:s tillväxt avtar och följaktligen deras eget tapp bromsas upp och avstannar.

Det kommer att krävas en invandringspolitik i nivå med SD och ett accepterande av SD för att lyckas med detta. Det kommer att svida och dom kommer att förlora prestige, förtroende och röster men förhoppningen måste vara att normalisera läget till 2018. Jag må framstå som naiv men detta är för mig det enda rimliga scenariot.

Vad S har för tankar och scenarier har jag dock ingen aning om.

Det finns faktiskt ingenting de kan göra. å ena sidan djup förtroendekris om de börjar backa på sin massinvandringspolitik å andra sidan ännu mera galet ner i massinvandringsdjupet om de fortsätter med sin avgrundspolitik.
2015-09-17, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
2018 med nuvarande takt på invällandet är det försent att normalisera landet.
250 000 eller mer per år som kommer att ta hit anhöriga i sin tur kan innebära 1-2 miljoner araber, afghaner och annat gott och blandat.
Spelar då ingen roll vilka som regerar såvida de inte är beredda att börja skicka tillbaka människor.
Det kommer knappast att hända.
Sverige är förlorat och förstört 2018, SD kommer inte kunna göra något åt detta, ens om de skulle vilja. Repatriering är det enda som kan rädda Sverige. Med PUT utdelat är det bara att glömma.

Tror dock inte att det behövs någon repatriering. Det räcker med att staten sänker bidragen för alla dessa lyckosökande och visar tydligt att vi inte accepterar våldskulturer i Sverige med exempelvis ett fastare tag om rättsväsendet så kommer de som inte stöder ett civiliserat samhälle självmant söka sig någon annanstans.
Senast redigerad av Sisoedaersoet 2015-09-17 kl. 12:29.
2015-09-17, 12:25
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
2018 med nuvarande takt på invällandet är det försent att normalisera landet.
250 000 eller mer per år som kommer att ta hit anhöriga i sin tur kan innebära 1-2 miljoner araber, afghaner och annat gott och blandat.
Spelar då ingen roll vilka som regerar såvida de inte är beredda att börja skicka tillbaka människor.
Det kommer knappast att hända.
Sverige är förlorat och förstört 2018, SD kommer inte kunna göra något åt detta, ens om de skulle vilja. Repatriering är det enda som kan rädda Sverige. Med PUT utdelat är det bara att glömma.
Men vad är i så fall planen? Jag kan inte tro att 7K är sinnessjuka, efterblivna eller köpta av någon nyliberal förstöra-västvärlden-grupp.
Citat:
Ursprungligen postat av Elohir
Det finns faktiskt ingenting de kan göra. å ena sidan djup förtroendekris om de börjar backa på sin massinvandringspolitik å andra sidan ännu mera galet ner i massinvandringsdjupet om de fortsätter med sin avgrundspolitik.
Ja, dom har gått på tok för långt och det gick fel på ett sätt jag antar att dom aldrig kunde föreställa sig.
Senast redigerad av Floragatan 2015-09-17 kl. 12:29.
2015-09-17, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Poängen om man frågar Novus är att den inte är " självrekryterad".

Så länge den inte är tvångsrekryterad så är den frivillig liksom andra webbpaneler, eller med andra ord sjävrekryterad.
2015-09-17, 12:38
Medlem
TheAlamos avatar
Jag är mer pessimistisk än de flesta här och tror att SD kommer öka tills M och S byter ut sina ledare och börjar föra en mindre hemsk politik och vara mindre hemskt dåliga politiker, först då kommer det jämna ut sig igen och SD positionerar sig på mellan 25-30%, från att kanske ha varit uppe på 35%.
2015-09-17, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sveamusseland
Det är nästan så att man kan tro att MontePython-klövern kommit fram till att det enda sättet att "förstöra" SD är att låta dem bli så stora att de får överta regeringsmakten och sedan kolappsa för att de är för gröna för att klara att regera ensamma
Allt på bekostnad av Sveriges intressen.
I alla fall talar f.n. inget för att media/klövern ännu insett att deras taktik inte är framgångsrik. En sådan tondövhet är fullkomligt unik f.a. inte säga väldigt utmanande.

Det mesta av ett civiliserat land rullar på bra även på sommaren när politikerna är borta.
Det som däremot är farligt är när vi har en inkompetent nuvarande regering som signalpolitiskt och mer eller mindre aktivt åsidosätter svenska lagar och nedprioriterar svensk befolkning i storhetsvansinne och gör dessutom plötsliga utrikespolitiska utspel som inte är förankrat varken i riksdag eller befolkning.

Det vore alltså troligtvis faktiskt bättre om nuvarande regeringen tog evig semester och överlåter besluten på annan nivå än att det fortsätter som det gör nu.

Så förutom att gå ifrån en historiskt usel politisk nivå så har dessutom SDs ledamöter suttit ganska länge ute i kommunerna innan 2010 och det är även uppenbart att de känner sig väldigt varma i kläderna efter första mandatperioden för att kunna ta bra beslut. JÅ är den partiledare som har varit partiledare längst av alla nuvarande och samlar ett högt förtroende hos vanliga ickefanatiska människor.
2015-09-17, 12:40
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floragatan
Jag kan inte tro att 7K är sinnessjuka, efterblivna eller köpta av någon nyliberal förstöra-västvärlden-grupp.

Sannoliken inte som en klinisk diagnosticerat psykos. Men en viss blandning av zombi'ism och sociopati låter rimlig.
2015-09-17, 12:45
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Jag är mer pessimistisk än de flesta här och tror att SD kommer öka tills M och S byter ut sina ledare och börjar föra en mindre hemsk politik och vara mindre hemskt dåliga politiker, först då kommer det jämna ut sig igen och SD positionerar sig på mellan 25-30%, från att kanske ha varit uppe på 35%.

Är det inte det vi alla önskar? Spelar det roll om det är Jimmie-Mattias-Richard som röjer upp eller S och M som kommit till sans?

Byter S och M ut sina träskallar och rekryterar nya, normalt tänkande politiker, kan vi väl vara nöjda med det.
2015-09-17, 12:52
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Så länge den inte är tvångsrekryterad så är den frivillig liksom andra webbpaneler, eller med andra ord sjävrekryterad.
Det är ngt godtycklig definition av det hela, alla svar som kommer in också per telefon är ju frivilliga så din invändning tycker jag är dåligt grunad - skiljelinjen är rimligtvis mellan urval och bortfall.
2015-09-17, 12:54
Medlem
FruLibertass avatar
Vilken sanslös utveckling. Det känns som om man hittat en aldrig sinande oljekälla. Det bara fortsätter och fortsätter att flöda olja.

Det var ju i början av sommaren som vi spänt hoppades att SD skulle komma över 20% i en OU. Och nu några månader senare så börjar vi snegla på 30%. Det är bara att njuta och se på medan MSM o 7K rättvist genomgår en Kafkaprocess.
Senast redigerad av FruLibertas 2015-09-17 kl. 12:57.
2015-09-17, 12:56
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Är det inte det vi alla önskar? Spelar det roll om det är Jimmie-Mattias-Richard som röjer upp eller S och M som kommit till sans?

Byter S och M ut sina träskallar och rekryterar nya, normalt tänkande politiker, kan vi väl vara nöjda med det.

Nja. När ett system totalt visat sig odugligt måste det bytas ut helt. Sosseriet och det som varit Moderaterna har ruttnat innefrån under lång tid och partierna är förknippade med svek gränsande till landsförräderi. De måste bort på samma sätt som kommunistpartierna var paria efter öststaternas fall.Om SD är räddningen är inte givet, men det är enda alternativet i nuläget.
2015-09-17, 13:08
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskbacker
62 900 röster per procent ungefär. Sd ökade med 132 090 röster sedan förra månaden, enligt YouGov.

Nu behövs bara 169 830 fler röster så är det 30%. Om en månad eller tar det två?

Folk som säger att invandringen är för stor menar allvar! Förstår inte PK partiernas politiker det?

Precis så är det, de förstår inte att Sverige menar allvar. Det är det, sen vågar de inte gå emot media heller. De sitter i skiten, och det är faktiskt helt deras eget fel. Hade de varit tydliga med ordning och reda i asylpolitiken sen tidigare år hade inte media reagerat så som de gör idag, det hade varit vardag att ha en sansad och lagom stram invandringspolitik, media hade accepterat det om än med visst gnäll.

Folket har en annan åsikt än politikerna, det är inte bra alls.

Jag trodde att flyktingdrevet skulle ha en avkylande effekt på ökningarna, vilket den iofs kanske har, men ändå så går mätningarna som missiler. Helt otroligt att SD är större än regeringen! Wow!

Nu går vi mot näst största block! Jag riktigt känner hur den gamla svenska gemenskapen, som media och politiker trasat sönder och som jag saknat lite i 15 år, är tillbaka, det gör mig hoppfull och glad.

Kämpa Sverige, tillsammans som ett lag är vi så djävla BÄST!
Senast redigerad av RingRing2014 2015-09-17 kl. 13:17.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in