2015-07-16, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mynameisnick
Yo!
Som jag hört ryktesvägar så ska iaf en ha tagit på sig endel (v)
De två d*aniel vet jag inte om de snackat.
Var på de två andra ska hållt käften till största del. Kanske en anledning till varför det går så långsamt i processen? Antar att konstaplarna aktivt letar vittnen som kan uppge mängd och summa, som de gjorde i fallet med Alex*nder pent*nen.

Någon som har koll på om dem plockat in och/eller anhållt/häktat någon ny? Har denne något namn man kanske känner till? Från Skövde eller annan stad?(Tänker på vad T4K3MYC4SH skriver om en ny misstänkt)

Vid det här laget är det mycket möjligt att någon annan har häktats. Domstolshandläggaren myntade att det en ny häktning var på gång, mer än så vet jag inte. Skall kontakta tingsrätten nästa vecka igen och se om det finns något nytt i fallet.

Men som sagt, domstolshandläggaren bekräftade att det kommer ta ytterligare tid innan åtal väcks.
Citera
2015-07-23, 08:49
Medlem
Beerzuuls avatar
Ett 20-tal personer misstänkta
Citera
2015-08-03, 16:10
Medlem
Nedlagd förundersökning rörande flera enligt dagboksanteckningar.

https://minfil.org/Tblaj2b1b5/Skarab...2015-08-03.pdf
Citera
2015-08-20, 23:50
Medlem
Några updates om detta? Hur ser det ut för de första personerna som blev tagna - när är rättegångarna?
Citera
2015-08-28, 13:08
Medlem
aomajgads avatar
Omhäktningsförhandling med Is*k H*gman sker (a, ö) idag. Alla andra gick med på omhäktning. Åtal väcks tidigast 10 september är nya uppgifterna jag fått.
Citera
2015-08-31, 15:25
Medlem
Ska vi börja spekulera om vad dem kan tänkas hitta på härnäst? Vad som kan komma hända efter deras av Suttna straff?
Flyr dem landet? Stannar kvar för att på höger eller vänster skapa ordning på pengarna de förlorat?

Fågel kvitter om att maskerade personer skulle ha hälsat på inneboende @ Dan*el Y*lmas place, någon som kan bekräfta liknande?
Citera
2015-08-31, 17:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kungkran
Hörde att han satt inne 6 månader för 40g koks men är nu på fri fot.

6 månader för 40 kilo koks, jaja Låter precis som Tony...
Om han var lika stor i orden som på jorden hade han tagit upp en hel kontinent.
Har iofs inte träffat Tony på ett par år men tror knappast han jobbat upp sig till den divisionen, sist jag träffade honom hade han precis blivit knivhuggen och gången innan tog jag tillbaka en hundvalp han låg efter med avbetalningarna på.
Grabbarna i Ryd brukade bara garva åt honom.

Hans morbror var väl rätt insyltad i en hel del men ville inte ha med Tony.
Senast redigerad av ettpundsvartkrut 2015-08-31 kl. 17:19.
Citera
2015-08-31, 17:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mynameisnick
Ska vi börja spekulera om vad dem kan tänkas hitta på härnäst? Vad som kan komma hända efter deras av Suttna straff?
Flyr dem landet? Stannar kvar för att på höger eller vänster skapa ordning på pengarna de förlorat?

Fågel kvitter om att maskerade personer skulle ha hälsat på inneboende @ Dan*el Y*lmas place, någon som kan bekräfta liknande?

Låter inte helt orimligt, "grabben på hörnet" fick ju indrivning från andra sidan graven efter att hans kran körde ihjäl sig och sålde insatslägenheten i centrum för att pynta av skulden.
Citera
2015-08-31, 17:32
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettpundsvartkrut
6 månader för 40 kilo koks, jaja Låter precis som Tony...
Om han var lika stor i orden som på jorden hade han tagit upp en hel kontinent.
Har iofs inte träffat Tony på ett par år men tror knappast han jobbat upp sig till den divisionen, sist jag träffade honom hade han precis blivit knivhuggen och gången innan tog jag tillbaka en hundvalp han låg efter med avbetalningarna på.
Grabbarna i Ryd brukade bara garva åt honom.

Hans morbror var väl rätt insyltad i en hel del men ville inte ha med Tony.

40g
Citera
2015-09-17, 10:26
Medlem
aomajgads avatar
Åtal väcks idag till 100%. Presskonferens med åtalare och polis. Presskonferensen kommer att sändas live om ca 2 timmar här: http://nlt.se/nyheter/lanet/1.430591...sta-knarkharva
Citera
2015-09-17, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aomajgad
Åtal väcks idag till 100%. Presskonferens med åtalare och polis. Presskonferensen kommer att sändas live om ca 2 timmar här: http://nlt.se/nyheter/lanet/1.430591...sta-knarkharva

Jag tycker det är ociviliserat, barbariskt att hålla personer i isoleringscell i flera månader för ett åtal om amfetamin. Man är oskyldig innan man blir skyldig. Det är oskyldiga människor man håller.

Storbritannien firar att det var för 800 år sedan man fick enligt lag inte kvarhålla folk på det här viset utan att åtala dem, samt att de måste alltid erbjudas "bail", d.v.s. chansen att lämna ett belopp för att de inte skall avvika.

I England måste polisen åtala inom 72 timmar eller släppa folk. Vi här i Sverige har fått otaliga klagomål från olika internationella organ för tortyr. Vi har inget lag, rätt som är värt namnet.

En människas psyke börja påverkas redan efter sex dagar i isoleringscell. På sextiotalet ville den vita sydafrikanska polisen få ett sätt att tortera svarta fångar utan att lämna synliga märken på kroppen. Ett universitet gjorde forskning på svarta fångar och fann att efter sex dagar blev psyket påverkat. Efter 10 dagar blev många psykotiskt.

Det finns många som går med på att behaga polisens önskan att fälla bara för att komma ur isoleringscellen.

I praktiken tar vår polis den tid de behagar och rätten går alltid med på det. Polisen är helt enkelt lata. Folk alltid tar den tid de får för en uppgift för att utföra den. Får de mindre tid, tar de mindre tid på sig.
Citera
2015-09-17, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quicksand
Jag tycker det är ociviliserat, barbariskt att hålla personer i isoleringscell i flera månader för ett åtal om amfetamin. Man är oskyldig innan man blir skyldig. Det är oskyldiga människor man håller.

Storbritannien firar att det var för 800 år sedan man fick enligt lag inte kvarhålla folk på det här viset utan att åtala dem, samt att de måste alltid erbjudas "bail", d.v.s. chansen att lämna ett belopp för att de inte skall avvika.

I England måste polisen åtala inom 72 timmar eller släppa folk. Vi här i Sverige har fått otaliga klagomål från olika internationella organ för tortyr. Vi har inget lag, rätt som är värt namnet.

En människas psyke börja påverkas redan efter sex dagar i isoleringscell. På sextiotalet ville den vita sydafrikanska polisen få ett sätt att tortera svarta fångar utan att lämna synliga märken på kroppen. Ett universitet gjorde forskning på svarta fångar och fann att efter sex dagar blev psyket påverkat. Efter 10 dagar blev många psykotiskt.

Det finns många som går med på att behaga polisens önskan att fälla bara för att komma ur isoleringscellen.

I praktiken tar vår polis den tid de behagar och rätten går alltid med på det. Polisen är helt enkelt lata. Folk alltid tar den tid de får för en uppgift för att utföra den. Får de mindre tid, tar de mindre tid på sig.

Fast dem är ju inte oskyldiga, dessutom har vissa utav dem behandlat andra riktigt vidrigt så jag tycker inte synd om dem för fem öre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in