2015-09-17, 01:13
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Skulle inte tro det. Vad tror du då?

Jag har skrivit flera ggr i tråden att jag tycker det är lite enkelt med dessa. Men tanke som jag haft är att han kanske sötte på Lisa utanför fiket sedan de andra gått och fick för sig hon var där i något oegentligt (hon var ny så kanske inte var igenkänd) och fiket varit drabbat av inbrott. Fast det motsägs av om de inte hittat spår av hangemäng/bråk (fast kanske de hittat spår men inte offentliggjort?).
2015-09-17, 01:21
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja varför smussla med att gömma kakorna här och vodkan där? Och vara beredd på att slå ihjäl någon som råkar se något, som vore det typ i Saudi Arabien eller något? När det är på vischan utanför Skövde?!?

Jag har inte nämnt något om smussel och gömma saker här och där, och Blomberg är inte på vischan utanför Skövde - långt ifrån! *suck* (Saudi Arabien - Full måne)
Det kan vara så att GM varit väldigt sugen på att "gå på" en ung flicka (om det nu är så att detta skett), och att tillfället dök upp när han rotade i containern vid caféet.
Senast redigerad av Qwart 2015-09-17 kl. 01:28.
2015-09-17, 01:26
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Att ge en flaska åt någon? Enligt uppgift drack inte litauerna speciellt. De får väl ge hela sin införselranson till vem de vill, varför skulle det behövas hymlas och gömmas?

Dricker inte speciellt enligt uppgift,.. enl. rykten så drack de en del och skulle det vara den MGM som är GM, så blir jag ytterst förvånad om han var nykter.
2015-09-17, 01:29
Medlem
Citat:
Jag har inte nämnt något om smussel och gömma saker här och där, och Blomberg är inte på vischan utanför Skövde - långt ifrån! *suck*
Det kan vara så att GM varit väldigt sugen på att "gå på" en ung flicka (om det nu är så att detta skett), och att tillfället dök upp när han rotade i containern vid caféet.

Nä, det var en av Custerssons hypoteser, och du tog bort delen med vodkan i ladan men det är ändå väldigt långa bollar.
2015-09-17, 01:30
Medlem
Citat:
Dricker inte speciellt enligt uppgift,.. enl. rykten så drack de en del och skulle det vara den MGM som är GM, så blir jag ytterst förvånad om han var nykter.

Av de uttaanden som gjordes av folk på orten som haft med dem att göra så var de väldigt skötsamma. Men det är klart, det kan gå rykten i alla fall.
2015-09-17, 01:40
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Av de uttaanden som gjordes av folk på orten som haft med dem att göra så var de väldigt skötsamma. Men det är klart, det kan gå rykten i alla fall.

Skötsamma ja, det var inte det saken gällde. Finns många skötsamma som dricker för mkt.
2015-09-17, 01:52
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Det är så mycket saker som är totalt jävla osannolika och ska dessutom hända samtidigt för att andra teorier ska funka.
Det absolut sannolikaste är att hon blir överfallen vid mopeden.
Tror hon var en bra tjej som helt enkelt var på fel tid vid fel tidpunkt.
Citat:
Eller att de ropade på henne i byggnaden mitt emot och hon gick inget ont anande och höra vad de ville?

Du menar att de hade vinkelsyn och fick syn på henne runt hörnet, och sen ropade?
Det känns som en lååång boll, ända till Saudi Arabien. Skum tomte.
2015-09-17, 01:54
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Nä, det var en av Custerssons hypoteser, och du tog bort delen med vodkan i ladan men det är ändå väldigt långa bollar.

Inte lika långa bollar som dina kan jag nog tycka..
2015-09-17, 03:56
Medlem
Theforeigners avatar
Vad handlar Lena S "Goda samvete" om ?

Finns det någon som förstår, kan förklara för mig, vad Lena S menar med "sitt goda samvete, i alla fall i söndags" ?

LS har vid flera tillfällen, i intervjuer, påpekat detta "goda samvete" som hon tydligen har och jag förstår inte varför hon har sådant behov av att påpeka detta och vad hon egentligen menar med det ?

Och sedan att hon vid detta tillfälle tillfogar "i alla fall i söndags" gör det hela ännu mera konstigt tycker jag.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6185348&playaudi o=5353236

Publicerat tisdag 9 juni, 2015

- Men mitt goda samvete, i alla fall i söndags, det var att de var tre stycken som gick härifrån. Tre glada flickor stängde och låste dörren. Det känns väldigt skönt att de hade varandra där.

http://ekstrabladet.dk/112/dansk-drabseksperts-tre-teorier-om-lisa-mordet/5613066

Publicerats 18. jun. 2015 (men intervjuen är från den 13 Juni dagen efter Lisa hittades död)

" Vi stänger här idag men har öppet för vår personal då och våra familjer så vi har precis, på förmiddagen... tillsammans...att vi bara är med varandra...å ..bara är med varandra.."...
och jag med mitt goda samvete kände det.. ringer alltid, om jag inte är kvar här till stängningsdags.. så ringer jag ringer jag till cafét, Jag är ju alltid här tidigt på morgonen och går hem kanske framåt tre, halv fyra....och det gjorde jag med gott samvete och jag ringde dom vid sex "..
2015-09-17, 04:01
Medlem
Theforeigners avatar
För dom som undrar över vem som var bagare på cafeet den 7 Juni så är här info att det tydligen var mera än 1 bagare:

http://www.expressen.se/gt/lisas-sista-timmar-innan-forsvinnandet/

Publicerad 11 jun 2015 05:08

"På plats i kaféet fanns redan ägaren Lena Svenung och bagarna som satt i gång med dagens bullbak. Utanför dörren sken morgonsolen över de gröna åkarna som omger byggnaden."
2015-09-17, 04:08
Medlem
Gusselbys avatar
Knäppa nattankar:

Tråden är trots sin skröplighet svår att hålla sig ifrån, som en följetong - väntar otåligt på en fortsättning. Saknar i och för sig några riktiga cliffhangers, man får nöja sig med omhäktingsförhandlingar någon gång då och då och undra om det ska gå igenom en gång till eller ska den häktade rent av erkänna eller kanske ange någon annan gm? Och hur blir det med de övriga två misstänkta - de som släpptes på fri fot. Ska de kanske häktas eller frias helt från misstankar? Och hur är det; finns det fler misstänkta? Den där åklagaren - sköter han sitt jobb, är han bra? Hur vass är försvarsadvokaten - pratar hon för mycket eller gör hon inte det? Är hon bra för mgm, kommer hon att stjälpa eller hjälpa?

Är mgm rent av helt oskyldig? Har någon planterat bevis emot honom? Vad är det för bevis eller spår och hur många?

Hur många topsades tro? Bara de misstänkta enligt somliga och hela bygden enligt andra.

Vilken roll spelar markägaren, han som sägs vara rik och visst använder han väl fula affärsmetoder som vissa menar? Dessutom är kanske, kanske inte hans söner skumma. Hur var det nu, de där J*nssons, var inte de i krokarna när Helena Andersson försvann för 23 år sedan?

Och nu har en 13-årig bagarson dykt upp i handlingen. Surprise! Och han har haft ett förhållande med en ung släkting till en av trådens aktörer!

Skulle nog gå att publicera hela driten för det är underhållande ibland. Som ett fenomen och ett tidsdokument men mest som en krokig väg full av spekulationer, "sanningar" och ibland tykna nålstick trådkombattanter emellan. Dessutom ägnar några vad det verkar hela sin vakna tid åt tråden.

Vem gjorde det?
Var det en slump?
En olyckshändelse?
Hjälpte den häktades fru till att dölja ett brott?
Hur har det gått för katten?

Blir det något åtal och kommer det att hålla hela vägen?
Har polisen gjort sitt jobb, eller är de korrumperade månntro? Dessutom är detta poliser från landet, det vet man väl hur de är. Klantiga. Och de är extra dåliga på engelska också - bara det. Nä, skicka in riktiga poliser och ta hjälp av allmänheten i form av insatta flashbackare som är kritiska och analytiska.
2015-09-17, 07:40
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Vad handlar Lena S "Goda samvete" om ?

Finns det någon som förstår, kan förklara för mig, vad Lena S menar med "sitt goda samvete, i alla fall i söndags" ?

LS har vid flera tillfällen, i intervjuer, påpekat detta "goda samvete" som hon tydligen har och jag förstår inte varför hon har sådant behov av att påpeka detta och vad hon egentligen menar med det ?

Och sedan att hon vid detta tillfälle tillfogar "i alla fall i söndags" gör det hela ännu mera konstigt tycker jag.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6185348&playaudi o=5353236

Publicerat tisdag 9 juni, 2015

- Men mitt goda samvete, i alla fall i söndags, det var att de var tre stycken som gick härifrån. Tre glada flickor stängde och låste dörren. Det känns väldigt skönt att de hade varandra där.

http://ekstrabladet.dk/112/dansk-drabseksperts-tre-teorier-om-lisa-mordet/5613066

Publicerats 18. jun. 2015 (men intervjuen är från den 13 Juni dagen efter Lisa hittades död)

" Vi stänger här idag men har öppet för vår personal då och våra familjer så vi har precis, på förmiddagen... tillsammans...att vi bara är med varandra...å ..bara är med varandra.."...
och jag med mitt goda samvete kände det.. ringer alltid, om jag inte är kvar här till stängningsdags.. så ringer jag ringer jag till cafét, Jag är ju alltid här tidigt på morgonen och går hem kanske framåt tre, halv fyra....och det gjorde jag med gott samvete och jag ringde dom vid sex "..

Helt enkelt ett uttryck för en litet märklig inställning som man kan finna hos arbetsgivare, poliser, lärare, föräldrar, ungdomsledare och andra som i sin gärning har med unga vuxna (ibland inte så vuxna) att göra; man håller ett öga på verksamheten även på avstånd för att se så att allt går som det skall.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in