2015-09-16, 23:44
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Följer ett spår, bara.

Jag har fått ett tips via PM:

Jag vet att tips via PM ska tas med ett dussin skopor salt. Ligger det någon sanning i tipset? Vem bakade 7 juni?
Delge gärna tråden reg. datum samt på ett ungefär hur många poster som postats av användaren. Detta för att kunna bedöma tillförlitligheten. Utan att outa användaren..
2015-09-16, 23:45
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Din tipsare verkar lida av fördomar kring autismens uttryck. Vad beträffar Lena så finns det inget i hennes beteende eller kroppsspråk som skulle tyda på en högfungerande autism.

Nej, det tycker inte jag heller. Däremot tycker jag att en del av de tolkningar som gjorts av vissa personer här i tråden av hennes förment "misstänkta" beteende vid intervjun tyder på nedsatt förmåga att tolka andra personers avsikter och känslor.
2015-09-16, 23:53
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Ja, jag förstod frågan om det när du la ut PMet. Men ditt spår i det där och utesluta någon annan, har det med någon på caféet att göra?
Vi vet alla som jobbade på kaféet 7 juni, utom vem som jobbade i bageriet. Enligt tipsaren var LS 13-årige son duktig i bageriet. Var det han? I så fall kan vi utesluta bagaren.
2015-09-17, 00:01
Medlem
Citat:
Vi vet alla som jobbade på kaféet 7 juni, utom vem som jobbade i bageriet. Enligt tipsaren var LS 13-årige son duktig i bageriet. Var det han? I så fall kan vi utesluta bagaren.

Jobbar båda döttrarna på caféet? Jobbar en 13 åring som bagare på ett café...? Är det han isåfall som kan uteslutas?
Senast redigerad av helsan 2015-09-17 kl. 00:04.
2015-09-17, 00:06
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arrogantcat
Ärligt talat vet jag inte
Jag gick precis till hennes rum och frågade lite om det,,,,eftersom de går i samma klass och hon svarade : Nej , hur ska jag kunna veta det, men han var inatt på sjukhuset
Inte visste jag heller att han heter J****** i efternamn

Stopp och belägg menar du att du hänger ut en 13-åring med ett omaskat namn? Där ju fan gränsen passerad.
2015-09-17, 00:09
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Stopp och belägg menar du att du hänger ut en 13-åring med ett omaskat namn? Där ju fan gränsen passerad.

Låter lite fishy dessutom.
2015-09-17, 00:10
Medlem
Lite funderingar angående olika tänkbara scenarier.
-LS lät lämna överblivna bakverk (men helt ok) i särskild påse i containern.

I utbyte levererades en flaska vodka då och då till ett gömsle i ladan. Litauer har "alltid" vodka för leverans.
Någon,man eller kvinna skulle hämta "kvällsmaten" ca 18.30,men hade inte räknat med att träffa på Lisa bakom byggnaden.

-Alt.2 :Lisa hade blivit anförtrodd att hämta en flaska i ladan pga hennes skolavslutning. Därav besöket i ladan.

-Alt.3 : Någon ur "Jönssonligan" är allvarligt inblandad tror jag mer på.
2015-09-17, 00:13
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Jobbar båda döttrarna på caféet? Jobbar en 13 åring som bagare på ett café...? Är det han isåfall som kan uteslutas?
Såvitt jag vet jobbar bara Madeleine på kaféet. Det finns en bild på 13-åringen i bageriet på kaféets Facebook. Ja, jag utesluter honom som sannolik GM.
2015-09-17, 00:16
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custerson

I utbyte levererades en flaska vodka då och då till ett gömsle i ladan. Litauer har "alltid" vodka för leverans.
Någon,man eller kvinna skulle hämta "kvällsmaten" ca 18.30,men hade inte räknat med att träffa på Lisa bakom byggnaden.

-Alt.2 :Lisa hade blivit anförtrodd att hämta en flaska i ladan pga hennes skolavslutning. Därav besöket i ladan.

Kan det vara så de "träffades", LH undrar vad GM gör i containern osv..
2015-09-17, 00:17
Medlem
Citat:
Såvitt jag vet jobbar bara Madeleine på kaféet. Det finns en bild på 13-åringen i bageriet på kaféets Facebook. Ja, jag utesluter honom som sannolik GM.

Ja, han utesluts. Då är jag nyfiken på vad eller om spåret fortsätter trots det?
2015-09-17, 00:22
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custerson

Men skulle två myndiga personer smussla med att byta kakor mot vodka i ett gömsle i ladan?!?
2015-09-17, 00:36
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men skulle två myndiga personer smussla med att byta kakor mot vodka i ett gömsle i ladan?!?

Troligare är väl att GM letat efter godsaker som slängts i containern då LH gick till sin moped.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in