2015-09-16, 23:04
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arrogantcat
Ja han är ett år yngre och de var lite tillsammans men hon gjorde slut med honom
Liten söt kille , var mkt här hos oss
Är han autistisk?
2015-09-16, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Är han autistisk?

Varför frågan?
2015-09-16, 23:08
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Varför frågan?
Följer ett spår, bara.

Jag har fått ett tips via PM:
Citat:
Jämnårig förövare eller ej, men en person i galleriet saknar jag: LS's son. Bör vara jämnårig med LH. Mor och barn ska vara autistiska, vilket förklarar LS något märkliga reaktioner efter händelsen. Hon är inte heller särskilt stabil i humöret: svärande och gormande har kunder fått höra henne ge leverantörer vad de tål. Barnen är visst mycket duktiga bagare och detta kommenteras med "autistiska gör ju alltid exakt som de blir tillsagda och följer nog receptet till punkt och pricka".

Jag vet att tips via PM ska tas med ett dussin skopor salt. Ligger det någon sanning i tipset? Vem bakade 7 juni?
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2015-09-16 kl. 23:16.
2015-09-16, 23:23
Medlem
Arrogantcats avatar
Citat:
Är han autistisk?

Ärligt talat vet jag inte
Jag gick precis till hennes rum och frågade lite om det,,,,eftersom de går i samma klass och hon svarade : Nej , hur ska jag kunna veta det, men han var inatt på sjukhuset
Inte visste jag heller att han heter Jaktman i efternamn
2015-09-16, 23:23
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Vilket kan räcka som motiv ifall IB verkligen ville jobba där, om man får spekulera.

På ett år hinner man lära sig svenska hyfsat. kanske hon bespetsat sig på ett jobb som servitris - vad vet vi? Hon var uppenbarligen arbetslös, men boende i Sverige. Har hon läst SFI? Theforeigner kanske har koll på sånt också
Men mest intressant är ändock hur Skaraborgarn kan veta att det inte förhåller sig så. Bara det faktumet, är ju i sig ett slags information. Om inte bs...

Som motiv tycker jag att det är helt otänkbart .

Och det är väl mycket mera tänkbart att hon hade något städ jobb på godset, AJ är ju så nöjd & vänn med bröderna så tror du inte att IB också fått jobb hos honom?
2015-09-16, 23:25
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ärligt talat vet jag inte
Jag gick precis till hennes rum och frågade lite om det,,,,eftersom de går i samma klass och hon svarade : Nej , hur ska jag kunna veta det, men han var inatt på sjukhuset
Inte visste jag heller att han heter Jaktman i efternamn
Det finns en bild på honom i bageriet på kaféets facebooksida. Vet du om han jobbade i bageriet 7 juni? Jag misstänker givetvis inte honom, jag försöker att utesluta någon annan.
2015-09-16, 23:26
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Tack!
Har hört det från min dotter som är fb vän med Lena och sedan några år tillbaka var ihop med Lenas son

Har inte Lena enbart en son som är 13 år?
2015-09-16, 23:28
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Har inte Lena enbart en son som är 13 år?
Jo, Lena har tre döttrar och en son på 13 år, enligt folkbokföringen.
2015-09-16, 23:34
Medlem
Citat:
Följer ett spår, bara.

Jag vet att tips via PM ska tas med ett dussin skopor salt. Ligger det någon sanning i tipset? Vem bakade 7 juni?

Iallafall jag förstår inte riktigt tipset.. Oavsett autistiska eller inte, varför nämns LS 13 åriga pojke i PM:et?
2015-09-16, 23:37
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Iallafall jag förstår inte riktigt tipset.. Oavsett autistiska eller inte, varför nämns LS 13 åriga pojke i PM:et?
Det vet jag inte, tipsaren kanske har tagit fel på person. Det kanske inte är sonen som jobbade i bageriet 7 juni, det kan ha varit någon som tipsaren trodde var LS son. Därför är det intressant att få veta om 13-åringen är autistisk.
2015-09-16, 23:39
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Följer ett spår, bara.

Din tipsare verkar lida av fördomar kring autismens uttryck. Vad beträffar Lena så finns det inget i hennes beteende eller kroppsspråk som skulle tyda på en högfungerande autism.
2015-09-16, 23:43
Medlem
Citat:
Det vet jag inte, tipsaren kanske har tagit fel på person. Det kanske inte är sonen som jobbade i bageriet 7 juni, det kan ha varit någon som tipsaren trodde var LS son. Därför är det intressant att få veta om 13-åringen är autistisk.

Ja, jag förstod frågan om det när du la ut PMet. Men ditt spår i det där och utesluta någon annan, har det med någon på caféet att göra?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in