Citat:
Ursprungligen postat av
TorkelSnorkel
Tack!
Ja berätta inte mer än nödvändigt om du fått information i förtroende.
Du menar alltså, att GM ska ha spanat in BO vid något tidigare tillfälle (inte samma dag) och sedan bestämt sig för att ge sig på just henne?
Det kan förstås inte uteslutas, men BO sprang väl inte där så ofta, och hur skulle han kunna veta när hon skulle springa nästa gång? Han kan ju inte gärna ha tältat i spåret och spanat dag ut och dag in?
Ska dina antaganden stämma måste väl antingen slumpen vara inblandad? Eller också har de gjort upp om att ses därute i spåret. Men är inte det en högoddsare? Eller kan GM fått höra på omvägar (hur i så fall?) när hon skulle springa?
Edit: BO kan förstås ha haft väldigt regelbundna träningsvanor och då blir det litet annorlunda. Men var det inte undantag snarare än regel att hon tog bilen till Runby?
Som bekant, för en del här, arbetar jag nätter i Runby och vårt kontor ligger väldigt nära GMS (fd) hem.
I förrgår arbetade jag med en kollega som inte bor i Väsby utan lång ute på landet. Hon befinner sig aldrig i Väsby annars och har således inte haft möjligheten att stöta på GM innan.
När vi arbetade ihop nu så var det första gången sedan gripandet. Hon berättar då, ihop med en annan kollega , hur de stått utanför kontoret en natt, ca en vecka innan mordet. Hon får syn på en kille som står en bit bort (mitt i vardagsnatten) och bara stirrar på dom.
Han försvinner för att återkomma några timmar senare, denna gången ombytt och med huvtröja med huvan uppe. Han promenerar sakta förbi dom och dom upplever honom som väldig konstig och obehaglig. Endast en av dom ser hans ansikte bägge gångerna ( gången han går på är upplyst på nätterna, inte svårt att se ansiktet på någon förbipasserande alltså)
Nu, efter gripandet, visar vi henne bilden på GM. Bingo. Det är samma kille.
Så visst kan han ha rekat innan, på fler ställen än i skogen. Men även där kan han ha sett Ida, en endast gång räckte kanske för att få honom att slå till när han såg henne en andra gång?
Undrar hur länge han rekat? Är han skyldig till något av de andra överfallen i Väsby? Det kommer han ju aldrig erkänna, och varför skulle han egentligen göra det.....