2015-09-14, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Återigen hävdar jag att ingen vill bli våldtagen eftersom det sker mot ens vilja. Däremot kan man vilja bli tagen med våld då det är ömsesidigt samtycke mellan den dominanta och undergivna partnern.
Så du förstår inte att det kan finnas en tjusning med att först göra motstånd och sen ge upp? Det är ju att bli dominerad på riktigt.

Citat:
Din jämförelse haltar och är korkad. Man får inga skam- och skuldkänslor efteråt. Möjligen blackout och huvudvärk.
Precis, för ingen hävdar att man är störd/eller har problem för att man njuter av att ett drogrus.

Citat:
Har du glömt bort att kvinnorna får skam- och skuldkänslor för att de ofrivilligt fick orgasmer under våldtäkten? Det är kroppen som njuter, inte själen. Man kan alltså vara fysiskt upphetsad men inte mentalt. Jag har aldrig hävdat att de är psykiskt sjuka. Det är du som lägger orden i min mun.
Ja samhället säger att det är fel att få orgasm, det är "fult" att njuta av det så därför skäms man. Precis som homosexuella som mår dåligt av att de njuter av samkönat sex.

Citat:
Det är vanligt att fantisera om att bli våldtagen eller utöva våldtäktslekar (violence sex, överraskningssex med våldsinslag). Det är varken skamligt eller perverst. Allt detta har jag förklarat tidigare.
Men det är perverst och skamligt att vilja ha "the real deal"?
Citat:
Om en kvinna vill återuppleva en våldtäkt, då är det inte våldtäkt den andra gången.
Det är ju på sätt och vis det vi försöker förklara. Du hakar bara upp dig på ordet "våldtäkt" för att det är så starkt laddat.

Citat:
Det är en myt.
http://www.kvinnojourennike.se/sidor/myter.html
"[b]Föreställningen om att misshandlade kvinnor söker sig till våldsamma män, kanske till och med upprepade gånger, bekräftas inte i någon forskning som finns på området. Däremot visar flera studier att majoriteten våldsamma män upprepar sitt beteende i nya relationer. Det är mäns upprepade våldsutövning som är problemet, inte kvinnors val av partner. Att peka på våldsoffret och hennes särskilda personlighet är vanligt när det gäller sexuella brott och mäns våld mot kvinnor. Det är ett sätt att göra våldsoffret medskyldigt."[/B
]
De vill inte komma fram till den slutsatsen. Man kan inte bedriva sådan forskning och få gehör för den. Både kvinnorna och männen upprepar beteendet, jag har själv observerat the in real life och om du vill tro på att alla kvinnorna bara råkar hamna hos våldsamma män gång på gång, okej då får det väl vara så.

Citat:
Det åligger ändå på männen att varken våldta eller misshandla kvinnorna. Kvinnor ska kunna flörta med män på krogen utan att för den skull bli våldtagna. Eller gräla med en närstående man utan att bli misshandlad.
Det kan man tycka ,men nu är det inte så verkligheten, och då är det dumstridigt att göra det.
Citat:
Gå till en badstrand en varm sommarkväll. Där ser du många vackra kvinnor i bikini eller minimala sommarkläder. Då är ju deras brist på kläder sexuellt utmanande. Då är det bättre att de tar på sig heltäckande burkor för att inte provocera fram våldtäkter.
Det var inte så jag menade, men ja risken är säkert mindre om man har burka.

Citat:
Om en kvinna blir våldtagen, då sker det mot hennes vilja. Vare sig hon blir ofrivilligt sexuellt upphetsad eller inte. Alltså är det våldtäkt, en brottslig handling. Är det så svårt att förstå?
Nej, det är inte svårt att förstå.

Citat:
Ja, det är precis vad jag menar. Vilken kvinna som helst kan bli våldtagen. T ex en svensk 92-årig kvinna blev brutalt våldtagen av en 23-årig man.

Fattar du inte att myten om Madonnan och Horan är osann? Läste du inte den senaste artikeln som jag länkat till?
Jag har aldrig hävdat att den är sann, bara du som tar upp sådana trams-teorier.
Citera
2015-09-14, 23:57
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nandu
De "jobbar" som byggnadsarbetare, med vilket jag menar att de leker byggnadsarbetare. Hade alla manliga byggnadsarbetare strejkat imorgon så hade noll arbete kunnat utföras. Hade alla kvinnliga byggnadsarbetare strejkat imorgon så hade i princip alla byggen fortsatt utan fördröjning. När kvinnor t.ex. ska leka polis eller brandman så blir effekten att en man måste ta hela arbetsansvaret och dessutom hålla reda på kvinnan.
Det har du förstås observerat i din torftiga näromgivning. Med skygglappar på och öronproppar isatta. Bara subjektiva åsikter som saknar förankring i verkligheten. Det finns än så länge färre kvinnliga byggnadsarbetare, poliser och brandmän än manliga. Men de är på frammarsch. Vi män ska vara stolta över våra duktiga kvinnor.

Om någon av dina döttrar vill utbilda sig till byggnadsarbetare, polis eller brandman, skulle du inte uppmuntra henne och vara stolt över henne? Jag skulle i alla fall bli mäkta stolt över min dotter.

I somras var det en ung kvinna som lade kakel i vårt badrum. Hon var mycket duktig som kakelläggare (en sorts byggnadsarbetare). Hon jonglerade i alla fall inte med kakelplattorna och inte kastade hon dem i golvet heller. Jag är mycket nöjd med hennes arbetsinsatser.

Citat:
Jo, det gör det. Oljan låg under våra fötter i tusentals år innan vi uppfann hur man kunde sätta den i arbete, alltså är det män som producerat elektricitet. Går du hem till din fru och säger åt henne "men du har ju inte alls lagat mat, det är ju solen som försett växter med ljus som boskapsdjur har ätit, det är ju därför solen som lagat kycklinggrytan!"?
Inte visste jag att boskapsdjur äter ljus. Men kycklingar då - de är ju fjäderfän! Äter de också ljus? Det är säkert gott med självlysande kycklingar.

"Man power" - trampa igång elektricitet själv så sparar du pengar och som en extra bonus får du massor av motion.

Du förutsätter att det inte finns några kvinnor anställda i kärnkraftsverk, raffinaderier och övriga kraftverk. Har du tagit reda på antalet män respektive kvinnor anställda inom energiindustrin? Inte? Gör det och sen kan du komma tillbaka och presentera dessa fakta.
Citera
2015-09-15, 00:54
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Så du menar alltså att det slutar vara våldtäkt så fort offret vill att det ska hända? Med andra ord håller du med mig att vissa kvinnor vill bli våldtagna och väljer att umgås med våldtäktsbenägna kvinnor i hopp om att bli tagna med våld? Det är alltså bara en definitionsfråga vid diskuterar? Alltså om det heter "våldtäkt" eller "överraskningsex med våldsinslag"?

Eller har du tänkt att ignorera alla länkar där kvinnor själv berättat att de gillade våldtäkten de utsatts för? Det är väl mer din stil Cineasten, låtsas som det regnar för att behålla din syn på kvinnor som eviga offer för hemska mäns handlingar?

Säger du det? Aja! Att vissa kvinnor vill bli våldtagna av kvinnor?
Citera
2015-09-15, 16:32
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zuluwanker
Så du förstår inte att det kan finnas en tjusning med att först göra motstånd och sen ge upp? Det är ju att bli dominerad på riktigt.
Bli våldtagen (rape)[ = sker mot ens vilja (offret har inte gett samtycke till sex)
Bli tagen med våld = Violent sex = sker när samtycke ges. Det är INTE att bli dominerad på riktigt. Det är rollspel - rapeplay. Denna sistnämnda typ av sex är en form av parafili (sexuell avvikelse, förr kallad perversion).

Det finns ingen tjusning med att bli våldtagen. I nedanstående artikel kan du läsa om varför en del kvinnor ger upp efter att först ha gjort motstånd.
https://polisen.se/Uppsala_lan/Arkiv/Nyhetsarkiv/Vastra-Gotaland/Utsatt-for-valdtakt-/
http://www.nck.uu.se/kunskapscentrum/kunskapsbanken/amnen/sexuellt_vald/medicinska_och_psykosociala_konsekvenser/

Ponera att du blir våldtagen av två fula, feta pantertanter i 70-årsåldern. Dina händer är kedjade och upphängda i krokar i taket. En av kvinnorna är en tandlös, svettluktande tant, som suger av dig. Den andra kör en dildo in i baken på dig och kör den fram och tillbaka. Inom kort får du en mycket hård erektion (en ofrivillig reflex eftersom sexakten sker mot din vilja). Du gör först motstånd och sedan ger du upp. Efter cirka 20 minuters avsugande och anal stimulans ejakulerar du. Alltså betyder det att du njuter av våldtäkten. Även mentalt och emotionellt? Vill du söka upp dessa två paranta damer och be dem att upprepa våldtäkten? Svara på frågan.

Citat:
Precis, för ingen hävdar att man är störd/eller har problem för att man njuter av att ett drogrus.
Din jämförelse är idiotisk. Det går inte att jämföra ett drogrus med en våldtäkt.

Citat:
Ja samhället säger att det är fel att få orgasm, det är "fult" att njuta av det så därför skäms man. Precis som homosexuella som mår dåligt av att de njuter av samkönat sex.
Kvinnorna mår dåligt för att de fick ofrivillig orgasm under våldtäkten. Fysiskt njöt hon men varken mentalt och emotionellt. Hur många gånger ska jag säga det?

Varför skulle homosexuella må dåligt av att njuta av sex med sina partners? De är lika normala som heterosexuella. Homosexualitet räknas inte längre som parafili. Vilket århundrade lever du i?

Citat:
Men det är perverst och skamligt att vilja ha "the real deal"?
Nej, ingen vill bli våldtagen. Ser du inte skillnad på riktig våldtäkt ("the real deal") och rapeplay? Då måste du vara väldigt störd.

Citat:
Det är ju på sätt och vis det vi försöker förklara. Du hakar bara upp dig på ordet "våldtäkt" för att det är så starkt laddat.
Jag hakar inte upp mig. Du ältar själv samma sak om och om igen att kvinnor vill bli våldtagna och frivilligt njuter både till kropp och själ.
Citat:
De vill inte komma fram till den slutsatsen. Man kan inte bedriva sådan forskning och få gehör för den. Både kvinnorna och männen upprepar beteendet, jag har själv observerat the in real life och om du vill tro på att alla kvinnorna bara råkar hamna hos våldsamma män gång på gång, okej då får det väl vara så.
Är du ens läskunnig? Det står faktiskt att föreställningen om att misshandlade kvinnor upprepade gånger söker sig till våldsamma män är en myt. Gå och googla så kommer du att hitta fler artiklar som bekräftar detta faktum.
http://web4health.info/sv/answers/life-family-violence.htm
"Det är inte så att kvinnor väljer att leva i våldsamma förhållanden utan det är män som väljer att misshandla kvinnor.

Det är en myt att kvinnor går från det ena våldsamma förhållandet till det andra. De flesta gör inte det. Kvinnor från alla olika grupperingar och samhällsskikt är utsatta för våld. Det huvudsakliga skälet till att kvinnor stannar i ett våldsamt förhållande är rädsla för vad som ska hända, med henne själv eller barnen, om hon försöker frigöra sig och misslyckas.

Våldsamma män är alltså mycket vanliga och finns i alla samhällsklasser. Ta reda på fakta själv. Jag har länkat till den ena artikeln efter den andra.

Citat:
Det kan man tycka ,men nu är det inte så verkligheten, och då är det dumstridigt att göra det.
Det är din unkna kvinnosyn som säger att man ska lägga ansvaret på kvinnorna och göra männen till offer som inte kan tygla sina sexuella lustar.

Citat:
Det var inte så jag menade, men ja risken är säkert mindre om man har burka.
Är du en fundamentalistisk islamist? Det klagas ju här på Flashback att muslimer våldtar svenska kvinnor och har en medeltida kvinnosyn. Ändå är svenska män inte så mycket bättre. Sopa rent framför egen dörr innan ni klagar på muslimerna nästa gång. Den sekulariserade majoriteten av muslimerna har säkerligen mycket modernare kvinnosyn än du. Jag skäms för att vara man när det än idag finns många män, både etniskt svenska och muslimer som har en rutten kvinnosyn.

Kvinnor har rätt att röra sig i det offentliga rummet utan att riskera våldtäkt. Även i badhus och på stränder. När det är värmebölja är männen klädda i shorts och kortärmad tröja eller går med bar överkropp. Ska inte kvinnorna ha samma rätt att gå klädda i shorts och en minimal topp/bikiniöverdel? Om du har problem med att ha kontroll över din sexdrift var gång du ser en lättklädd kvinna - sök hjälp. Det finns läkemedel som kan dämpa sexlusten, t ex sådana som är testosteronsänkande.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Hypersexuell_st%C3%B6rning

Citat:
Jag har aldrig hävdat att den är sann, bara du som tar upp sådana trams-teorier.
Det är ingen tramsteori.
Citera
2015-09-15, 17:54
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Det har du förstås observerat i din torftiga näromgivning. Med skygglappar på och öronproppar isatta. Bara subjektiva åsikter som saknar förankring i verkligheten. Det finns än så länge färre kvinnliga byggnadsarbetare, poliser och brandmän än manliga. Men de är på frammarsch. Vi män ska vara stolta över våra duktiga kvinnor.

I Kina, där det byggs enormt mycket, finns det inga sociala experiment att få kvinnor att bli byggnadsarbetare. Det är dina åsikter som saknar förankring i verkligheten då du totalt ignorerar att det kostar enorma mängder pengar att låtsas att kvinnor är likvärda män i dessa yrken.

Citat:
Om någon av dina döttrar vill utbilda sig till byggnadsarbetare, polis eller brandman, skulle du inte uppmuntra henne och vara stolt över henne? Jag skulle i alla fall bli mäkta stolt över min dotter.

Vad skulle jag vara stolt över? Att hon slösar på en stor del av sitt liv på en fantasi? Till och med inom yrken där det inte finns några fysiska hinder för kvinnor så inser de flesta av dem för eller senare att de slösat bort sitt liv på en fantasi. Om en kvinna utbildar sig till jurist så tror hon att hennes liv kommer vara som i en amerikansk film, där hon fäller farliga brottslingar till höger och vänster och media vill intervjua henne. I verkligheten så får hon sitta på något kontor och göra pappersexercis tills hon blir en gammal spinster som undrar vad som gick fel.

Citat:
I somras var det en ung kvinna som lade kakel i vårt badrum. Hon var mycket duktig som kakelläggare (en sorts byggnadsarbetare). Hon jonglerade i alla fall inte med kakelplattorna och inte kastade hon dem i golvet heller. Jag är mycket nöjd med hennes arbetsinsatser.

Du ser inte den dolda kostnaden av det sociala experiment som är att få kvinnor att göra mäns jobb. Det är en så kallad "broken window fallacy".

Citat:
Inte visste jag att boskapsdjur äter ljus. Men kycklingar då - de är ju fjäderfän! Äter de också ljus? Det är säkert gott med självlysande kycklingar.

"Man power" - trampa igång elektricitet själv så sparar du pengar och som en extra bonus får du massor av motion.

Du förutsätter att det inte finns några kvinnor anställda i kärnkraftsverk, raffinaderier och övriga kraftverk. Har du tagit reda på antalet män respektive kvinnor anställda inom energiindustrin? Inte? Gör det och sen kan du komma tillbaka och presentera dessa fakta.

Det var du som började tramsa dig om att män inte producerade elektricitet, utan det var oljan i sig som producerade elektricitet, då tog jag det resonemanget till sin spets för att folk skulle se hur idiotiskt det var.

Vad gäller kvinnor som jobbar på kraftverk så är det också en "broken window fallacy". Det är bara att titta på det faktum att vi hade kraftverk innan kvinnor jobbade på dem och de fungerade hur bra som helst.

För övrigt är du väldigt naiv om du tror att kvinnor överhuvudtaget är intresserade 3Ds-jobb:
https://en.wikipedia.org/wiki/Dirty,_dangerous_and_demeaning

Så här ser riktiga kvinnor på det hela:
http://i.imgur.com/etEiZN0.png
Det är ganska långt ifrån dina fantasier om starka kvinnor som kämpar sig till toppen. Det säger ju sig själv att det finns en anledning att arbetsgivare undviker att anställa kvinnor till sådana jobb som lantbrukare, byggnadsarbetare och kolgruvearbetare. Anledningen är såklart att, precis som i länken ovan så vill riktiga kvinnor, alltså inte dina fantasikvinnor, inte alls jobba som gruvarbetare och slita ut sig, de vill bara ha samma lön. Resultatet är en massa tramsjobb och att hela branscher försämras för att kvinnor ska kunna hämta ut lönen utan att behöva utföra arbetet.

Det enda sättet att få kvinnor att göra 3Ds-jobb är att alla män kräver det från dem, som de där jordbrukande kvinnorna som du postade om här:
(FB) När ska samhället sluta lägga resurser på slagna och våldtagna kvinnor?

Dock ska det alltid överdrivas just exakt hur jobbigt kvinnor har det. Det står t.ex. att kvinnorna jobbar i genomsnitt 13 timmar längre i veckan, detta är självklart inte sant, om de nu inte menar att kvinnorna tar 13 extra timmar på sig för att göra samma jobb som en man.
Citera
2015-09-15, 19:45
Medlem
Citat:
Bli våldtagen (rape)[ = sker mot ens vilja (offret har inte gett samtycke till sex)
Bli tagen med våld = Violent sex = sker när samtycke ges. Det är INTE att bli dominerad på riktigt. Det är rollspel - rapeplay. Denna sistnämnda typ av sex är en form av parafili (sexuell avvikelse, förr kallad perversion).
Men om hon vill bli våldtagen så har hon gett samtycket, grejen är ju att man sabbar det om man tydligt säger "du har min tillåtelse att våldta", hur sexigt är det?.
Grejen är att mannen ska vara dominant och ta för sig. Bara för att du och alla du träffat har PK-sex så vill inte alla ha det.
Ingenstans har jag sagt "alla kvinnor som blir våldtagna ville bli det, allt är deras fel". Vissa kvinnor vill det imo.
Citat:
Det finns ingen tjusning med att bli våldtagen. I nedanstående artikel kan du läsa om varför en del kvinnor ger upp efter att först ha gjort motstånd.
https://polisen.se/Uppsala_lan/Arkiv/Nyhetsarkiv/Vastra-Gotaland/Utsatt-for-valdtakt-/
http://www.nck.uu.se/kunskapscentrum/kunskapsbanken/amnen/sexuellt_vald/medicinska_och_psykosociala_konsekvenser/
Talar de för alla kvinnor?
Citat:
Ponera att du blir våldtagen av två fula, feta pantertanter i 70-årsåldern. Dina händer är kedjade och upphängda i krokar i taket. En av kvinnorna är en tandlös, svettluktande tant, som suger av dig. Den andra kör en dildo in i baken på dig och kör den fram och tillbaka. Inom kort får du en mycket hård erektion (en ofrivillig reflex eftersom sexakten sker mot din vilja). Du gör först motstånd och sedan ger du upp. Efter cirka 20 minuters avsugande och anal stimulans ejakulerar du. Alltså betyder det att du njuter av våldtäkten. Även mentalt och emotionellt? Vill du söka upp dessa två paranta damer och be dem att upprepa våldtäkten? Svara på frågan.
Nej jag tänder inte på att bli dominerad av tanter.

Citat:
Din jämförelse är idiotisk. Det går inte att jämföra ett drogrus med en våldtäkt.
Nehe.

Citat:
Kvinnorna mår dåligt för att de fick ofrivillig orgasm under våldtäkten. Fysiskt njöt hon men varken mentalt och emotionellt. Hur många gånger ska jag säga det?
Okej, whatever du vill inte ens förstå vad jag skriver.
Citat:
Varför skulle homosexuella må dåligt av att njuta av sex med sina partners? De är lika normala som heterosexuella. Homosexualitet räknas inte längre som parafili. Vilket århundrade lever du i?
Googla "ashamed of being gay". Jag kan göra det åt dig:
https://www.google.se/#q=ashamed+of+being+gay

Citat:
Nej, ingen vill bli våldtagen. Ser du inte skillnad på riktig våldtäkt ("the real deal") och rapeplay? Då måste du vara väldigt störd.
Jo, jag förstår skillnaden på rena vansinnesdåd till våldtäkter och när en kvinna vill bli våldtagen ("the real deal") som är en lite mer äkta version av rapeplay om du så vill.

Citat:
Är du ens läskunnig? Det står faktiskt att föreställningen om att misshandlade kvinnor upprepade gånger söker sig till våldsamma män är en myt. Gå och googla så kommer du att hitta fler artiklar som bekräftar detta faktum.
http://web4health.info/sv/answers/life-family-violence.htm
"Det är inte så att kvinnor väljer att leva i våldsamma förhållanden utan det är män som väljer att misshandla kvinnor.

Det är en myt att kvinnor går från det ena våldsamma förhållandet till det andra. De flesta gör inte det. Kvinnor från alla olika grupperingar och samhällsskikt är utsatta för våld. Det huvudsakliga skälet till att kvinnor stannar i ett våldsamt förhållande är rädsla för vad som ska hända, med henne själv eller barnen, om hon försöker frigöra sig och misslyckas.
Jag har gett upp hoppet på dig. Du skulle förneka det även om 1 miljon kvinnor kom in här och bekräftade det själva. Du skulle välja att se de enstaka fall där allt ansvar ligger hos mannen.

I länken står så är det nån som frågar: "Jag har en släkting som upprepade gånger
varit tillsammans med vålsamma män, varför??"

Ingenstans beläggs det att kvinnor inte gör det utan man hävdar det utan att ha belägg . Så ja frågan är ju vem som är läskunnig?
Citat:
Det är din unkna kvinnosyn som säger att man ska lägga ansvaret på kvinnorna och göra männen till offer som inte kan tygla sina sexuella lustar.
Bla bla bla.

Citat:
Är du en fundamentalistisk islamist? Det klagas ju här på Flashback att muslimer våldtar svenska kvinnor och har en medeltida kvinnosyn. Ändå är svenska män inte så mycket bättre. Sopa rent framför egen dörr innan ni klagar på muslimerna nästa gång. Den sekulariserade majoriteten av muslimerna har säkerligen mycket modernare kvinnosyn än du. Jag skäms för att vara man när det än idag finns många män, både etniskt svenska och muslimer som har en rutten kvinnosyn.
Jag är en mulla. Dina barnsliga utspel gör inte att du vinner debatten.
Citat:
Kvinnor har rätt att röra sig i det offentliga rummet utan att riskera våldtäkt. Även i badhus och på stränder. När det är värmebölja är männen klädda i shorts och kortärmad tröja eller går med bar överkropp. Ska inte kvinnorna ha samma rätt att gå klädda i shorts och en minimal topp/bikiniöverdel? Om du har problem med att ha kontroll över din sexdrift var gång du ser en lättklädd kvinna - sök hjälp. Det finns läkemedel som kan dämpa sexlusten, t ex sådana som är testosteronsänkande.
Du blir aldrig upphetsad när du ser lättklädda kvinnor, bara när du och din fru har PK-sex med hjälp av viagra? Jaja, det finns alltid syntetiskt testosteron att tillgå för de som föddes med nåt fel på hypofosen.

Jag kommer i fortsättningen inte att svara på dina tramsinlägg. Härskartekniker, halmgubbar och personangrepp är det ända du har att komma med.
Senast redigerad av zuluwanker 2015-09-15 kl. 19:52.
Citera
2015-09-15, 22:37
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Det är föräldrars ansvar att lära barnen moral. Jag har döttrar och till skillnad från svenska flickor hade de aldrig någonsin gått med en främling. Självklart är det pedofilerna som är själva problemet, men faktum är att de existerar i samhället och då måste man som förälder förhålla sig till dem på ett lämpligt sätt. I det svenska samhället säger föräldrar åt sina barn "du är fri att göra precis vad du vill i livet" sedan förväntar man sig att barnet ska växa upp och bli toppstudent och få ett fint jobb, istället åker de till en flyktingförläggning och blir gang-bangad eller blir kriminella. Nej, barn behöver disciplin och det tar mycket arbete för att få dem till bra och framgångsrika personer.

Naturligtvis åligger det på föräldrarna att uppfostra sina barn på ett så bra sätt som möjligt. Man måste sätta tydliga gränser och ha regler samt lära dem moral och etik. Barn som får göra precis som de vill, mår inte bra i längden. Dessutom ska föräldrarna ge sina barn kärlek och uppmuntran. Gör du det? Du håller säkert dina döttrar i alltför strama tyglar, berövar dem ALL frihet och således kväver dem.
"Ge barnen kärlek, mera kärlek och ännu mera kärlek, så kommer folkvettet av sig själv.
~ Astrid Lindgren
Någonting för dig att ge dina döttrar. Krama om dem ofta och säg att du älskar dem. Själv har jag två söner och en dotter - alla tre är välartade, empatiska och framgångsrika.

Varför skulle skulle det vara specifikt för svenska flickor att följa med okända män? De får givetvis lära sig att inte låta sig lockas av främlingar. Svenska pojkar växer ofta inte upp till kriminella vuxna män. Faktum är att utrikes födda unga män är överrepresenterade i brottsstatistiken.

Det är i princip omöjligt att hålla koll på sina barn under hela deras vakna tid. Föräldrarna har sina förvärvsarbeten att tänka på. Ska de säga upp sig för att sedan kunna ha möjlighet att övervaka sina barn och deras förehavanden?

Tror du verkligen att svenska kvinnor åker till närmaste flyktingförläggning för att bli gruppvåldtagna av 7-8 män? Om det vore så vanligt med sådana gruppvåldtäkter skulle man ha läst om dem flera hundra gånger varje dag i tidningarna. Du gör ju grova generaliseringar.

Vad skulle du göra om dina döttrar blev våldtagna av sina närstående män eller överfallsvåldtagna av okända män? Förskjuta dem eller stena dem? Eller rentav tvinga dem att gifta sig med de män som våldtagit dem? Sådana bestraffningar förekommer ju på sina håll i världen, framförallt i Asien (Indien, Pakistan, Afghanistan med mera).

Om en av dina döttrar skaffar sig en svensk pojkvän och vill gifta sig med honom, vad gör du då?

Citat:
Sedan vet jag om att du fortfarande försöker bunta ihop kvinnor och barn för att vinna diskussionen. Vuxna kvinnor är inte barn och du kan inte dra upp exempel på barn som farit illa för att få sympatier för vuxna kvinnors öden.
Minderåriga flickor som farit illa växer ofta upp till traumatiserade kvinnor. Såvida de inte tar livet av sig innan dess. Dessa kvinnor måste få ta del av samhällets resurser - det står jag fortfarande fast vid. Du tror väl ändå inte att flickor förblir flickor hela livet ut? De växer faktiskt och blir äldre genom att fylla år varje år. Sedan blir de lovliga den dag de fyller 15 år (bara tre år äldre än den 12-åriga flickan).

Citat:
Precis, när kvinnor är som mest fertila, när de är runt 20 år gamla och när de har ägglossning så dras de till våldsamma män. Vad spelar det för roll om en 50-årig kvinna föredrar en lugn och fridfull 50-årig man? De kommer ändå inte skaffa några barn. Det är mycket destruktivt för samhället om en 20-årig kvinna skaffar barn med en kriminell man. Ingen person föds som ett tomt blad och sannolikheten för att barnet också blir kriminellt är väldigt mycket större än genomsnittet.
Det är faktiskt bara en liten minoritet av kvinnor som dras till den typen av män och skaffar barn med dem. Dessa kvinnor är hybristofiler, dvs sexuellt avvikande personer som attraheras av farliga, kriminella och våldsamma män.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hybristophilia
Ur evolutionär synvinkel är det mest fördelaktigt att välja män med mer feminina drag.
http://fof.se/tidning/2003/4/sa-lockas-vi

Det finns faktiskt 50-åriga kvinnor i menopausen som blir misshandlade av sina jämnåriga män.

"Mer finlemmade och feminina ansikten lockade mest när kvinnorna valde den man som de skulle vilja leva med. Men när de valde engångspartner föredrog kvinnorna ett mer maskulint utseende, med kraftigare käkben och haka."

Citat:
De anmäler för att få alla fördelar som en misshandlad eller våldtagen kvinna får. Jag har sagt det många gånger i tråden vid det här laget. En kvinna som är misshandel- eller våldtäktsoffer får skadestånd från rättsväsendet, gratis boende, blir sjukskriven och behöver inte jobba, får sympatier och hjälp från allmänheten, blir omhändertagen av myndighetspersoner, blir aldrig ifrågasatt om något och får ofta dessutom uppmärksamhet i media (vilket är hårdvaluta i alla västerländska länder). Dessutom ligger det ofta hämndmotiv bakom anmälningar; kanske har mannen tröttnat på henne och då kan hon hämnas med en anmälan.

Jag har tidigare påpekat att det inte är så många falska våldtäktsanmälningar som du vill låta påskina. 2-10 % är rimliga siffror. Ha i åtanke att det finns ett stort mörkertal i fråga om våldtäkt (gäller även misshandel), dvs att långt ifrån alla våldtäkter inte anmäls. Det sker ca 100 våldtäkter i Sverige varje dag, dvs 36000 varje år. Mindre än 20 % av dem leder till en polisanmälan.

De flesta falskanmälningarna kommer från tonårsflickor som säger sig ha blivit våldtagna av en eller flera män, på en offentlig plats, men där kan uppgifterna motbevisas genom utredning eller genom att signalementen är så vaga att det inte går att hitta en gärningsman.

Låt oss leka med den absurda hypotesen att 6600 av 6700 anmälda våldtäkter är falska eller felaktiga. Dividera detta tal med det totala antalet våldtäkter - 6600/36000. Resultatet blir ca 18 %.

https://www.advokatsamfundet.se/Advokaten/Tidningsnummer/2008/Nr-4-2008-Argang-74/Felaktiga-forestallningar-om-falska-valdtaktsanmalningar-gor-att-de-mest-utsatta-kvinnorna-sviks/
http://web.stanford.edu/group/maan/cgi-bin/?page_id=297
http://ndaa.org/pdf/the_voice_vol_3_no_1_2009.pdf
http://www.washingtonpost.com/blogs/fact-checker/wp/2014/12/09/the-truth-about-a-viral-graphic-on-rape-statistics/

http://www.cosmopolitan.com/politics/news/a31528/14-misconceptions-about-domestic-violence/
Anti-feminist groups also suggest that domestic violence is a mutual fight and also that women routinely lie about being abused to get something — immigration status, child custody, revenge. Yet there's no evidence that's true.

"If that's the first reaction, that women lie, it goes back to these historical notions that women provoke male violence, they make things up to get their way, they can't be trusted, they're shrews," Kaminsky says. "With domestic violence, it's an easy way to put the blame back on the victim, to minimize her claims and say she's not trustworthy, this is how women are, they make up claims like this to get an advantage, they're liars."

And there's nothing a victim does that can instigate violence. Abusers routinely tell their victims that something in the victim's behavior made the violence happen — she was nagging, she was rude, she just made him so angry. Those are excuses, not explanations.

Citat:
Det är det enda man kan göra, jag är dock bra på att tyda personer och ser lätt igenom skitsnack. Du sväljer dock allt och känner dig väldigt hotad när något inte stämmer överens med din världsbild.
Det är helt uppenbart att du inte kan tyda personer så bra som du inbillar dig och inte kan genomskåda osanna och fördomsfulla påståenden. Du har visat i hela den här tråden ända från början till slut att dina kunskaper om våldtagna och misshandlade kvinnor är synnerligen bristfälliga. Du låter dina misogyna fördomar påverka dina slutsatsdragningar. Jag har länkat till en massa vetenskapliga artiklar och statistiksiffror och du har avfärdat varenda en av dem. Du förlitar dig hellre på källor från kvinnofientliga sajter som t ex http://alphagameplan.blogspot.se. Sådana sajter påstår bland annat att kvinnor inte har förmågan att tänka logiskt. Jämför med nazister som hänvisar till förintelseförnekarsajter och anser dem vara trovärdiga källor med s k vetenskapliga rapporter som "bevisar" att förintelsen bara är en enorm propagandebluff iscensatt av judarna.

Du sväljer allt skitsnack okritiskt utan att ta reda på fakta. T ex ditt påstående att kvinnor vill bli våldtagna är helt åt skogen. Faktum är att det är fråga om ofrivillig sexuell upphetsning som kvinnorna kan uppleva under våldtäkten - t o m när hon blir brutalt överfallsvåldtagen, ja även gangbangad..

Jag känner mig inte det minsta hotad eftersom min världsbild fortfarande är intakt. Till skillnad från dig låter jag inte mitt sinne fördunklas av varken fördomar eller vanföreställningar.
Citera
2015-09-16, 16:35
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zuluwanker
Men om hon vill bli våldtagen så har hon gett samtycket, grejen är ju att man sabbar det om man tydligt säger "du har min tillåtelse att våldta", hur sexigt är det?.
Grejen är att mannen ska vara dominant och ta för sig. Bara för att du och alla du träffat har PK-sex så vill inte alla ha det.
Ingenstans har jag sagt "alla kvinnor som blir våldtagna ville bli det, allt är deras fel". Vissa kvinnor vill det imo.
Om kvinnan har gett samtycke, då är det naturligtvis inte våldtäkt. Utan roughsex/rapeplay - där säger den undergivna kvinnan självklart inte "du har min tillåtelse att våldta mig" före våldtäktsleken. Då försvinner både överraskningsmomentet och spänningen.

Tycker du att det är sexigt att våldta kvinnor? Är inte ens roughsex/rapeplay tillräckligt sexigt? I så fall kanske du har biastofila drag.

Citat:
Talar de för alla kvinnor?
Det finns naturligtvis kvinnor som gör motstånd under hela våldtäkten. Andra "spelar död".

Citat:
Nej jag tänder inte på att bli dominerad av tanter.
Just precis det svar jag förväntat mig. Trots erektion och ejakulation vill du inte återuppleva våldtäkten. Låt oss byta ut de två tanterna mot två lönnfeta och fula män i 45-50 årsåldern. En 18-årig flicka får ersätta dig. Flickan blir våldtagen både vaginalt och oralt av båda männen. Hon gör först motstånd och sedan ger hon upp. En stund senare får hon ofrivilliga orgasmer. Tror du att hon någon dag senare söker upp dessa två chevalereska herrar och ber dem upprepa våldtäkten? Nej, hon tänder inte på att bli dominerad av "gamla gubbar".

Citat:
Okej, whatever du vill inte ens förstå vad jag skriver.
Du vill inte se skillnaden mellan en våldtäkt och roughsex/rapeplay.

Citat:
Googla "ashamed of being gay". Jag kan göra det åt dig:
https://www.google.se/#q=ashamed+of+being+gay/
Googla "not ashamed of being gay". Hjälpsam som jag alltid är kan jag göra det åt dig:
https://www.google.se/#q=%22not+ashamed+of+being+gay%22

http://www.rfsl.se/?p=923
I och med att homosexualitet inte längre ses som en sjukdom har det blivit lättare för homosexuella att "komma ut". Idag är det mindre vanligt med skamkänslor än det var för 40 år sedan och längre tillbaks i tiden. Till exempel Jonas Gardell och Mark Levengood är helt öppna med sin homosexualitet och ser inte ut att plågas av skamkänslor.

Citat:
Jo, jag förstår skillnaden på rena vansinnesdåd till våldtäkter och när en kvinna vill bli våldtagen ("the real deal") som är en lite mer äkta version av rapeplay om du så vill.
Roughsex/rapeplay är inte detsamma som våldtäkt. Alla våldtäkter är brottsliga handlingar eftersom de sker mot offrens vilja. De har ju inte gett samtycke till sexualakten.

Citat:
Jag har gett upp hoppet på dig. Du skulle förneka det även om 1 miljon kvinnor kom in här och bekräftade det själva. Du skulle välja att se de enstaka fall där allt ansvar ligger hos mannen.

I länken står så är det nån som frågar: "Jag har en släkting som upprepade gånger
varit tillsammans med vålsamma män, varför??"

Ingenstans beläggs det att kvinnor inte gör det utan man hävdar det utan att ha belägg . Så ja frågan är ju vem som är läskunnig?

Att det finns kvinnor som upprepade gånger varit tillsammans med våldsamma män, beror helt enkelt på att det finns väldigt många män som misshandlar. Våld mot kvinnor är ett stort samhällsproblem.

Det är inte så att kvinnor väljer att leva i våldsamma förhållanden utan det är män som väljer att misshandla kvinnor.

Det kommer aldrig hända att 1 miljon kvinnor går ut på internet samtidigt och erkänner för hela världen att de vill bli tagna med våld. Jag vet inte riktigt hur många kvinnor, 16 år och äldre, det finns i hela världen. 2 miljarder är väl ett rimligt antagande. Dividera 1 miljon med 2 miljarder. Det blir 0.5 ‰. I Sverige blir det ca 1000 vuxna svenskor. Inte många svenska kvinnor som vill ägna sig åt roughsex med våldtäktslekar.

Det är långt fler än enstaka fall där allt ansvar ligger hos mannen. Du tänker förstås på den 92 åriga svenskan och den 74 åriga indiska nunnan samt övriga rena överfallsvåldtäkter som begås av okända män. Menar du att alla de andra kvinnorna själva är ansvariga för att de blivit våldtagna av närstående män?

Jag har länkat till åtskilliga artiklar, medan du inte har kunnat presentera ett enda vetenskapligt bevis som styrker dina hypoteser.

Citat:
Jag är en mulla. Dina barnsliga utspel gör inte att du vinner debatten.
Du påstår ju själv att risken är mindre om kvinnor bär burkor. Inte jag!

Jag ägnar mig inte åt barnsliga utspel. Det är du själv som gör det i och med att du hela tiden tjatar om att kvinnor vill bli våldtagna utan att visa upp trovärdiga källor som kan styrka dina påståenden.

Det är helt klart att du inte kan vinna några debatter när du ältar samma argument i var och varannan mening.

Citat:
Du blir aldrig upphetsad när du ser lättklädda kvinnor, bara när du och din fru har PK-sex med hjälp av viagra? Jaja, det finns alltid syntetiskt testosteron att tillgå för de som föddes med nåt fel på hypofosen.
Nej, inte så att jag känner mig tvingad att våldta dem. Visst kan jag beundra skönheten hos vackra damer. Det gör alla andra sexuellt normalfuntade män.

Jag lider inte av erektil dysfunktion så jag är inte i behov av erektionshöjande medel. Blotta uppenbarelsen av min sköna fru är tillräckligt upphetsande.

Hur ser politiskt korrekt sex ut? Är det någon ny sexvariant som uppkommit på senare tid? Berätta för mig och sedan ska jag och min fru testa den.

Citat:
Jag kommer i fortsättningen inte att svara på dina tramsinlägg. Härskartekniker, halmgubbar och personangrepp är det ända du har att komma med.
Jag tvingar dig inte att fortsätta diskussionen. Du har än så länge inte presenterat ett enda faktum som kan styrka dina argument.

För min del är det helt i sin ordning att du och jag avslutar debatten här.
Citera
2015-09-16, 18:26
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Naturligtvis åligger det på föräldrarna att uppfostra sina barn på ett så bra sätt som möjligt. Man måste sätta tydliga gränser och ha regler samt lära dem moral och etik. Barn som får göra precis som de vill, mår inte bra i längden. Dessutom ska föräldrarna ge sina barn kärlek och uppmuntran. Gör du det? Du håller säkert dina döttrar i alltför strama tyglar, berövar dem ALL frihet och således kväver dem.
"Ge barnen kärlek, mera kärlek och ännu mera kärlek, så kommer folkvettet av sig själv.
~ Astrid Lindgren
Någonting för dig att ge dina döttrar. Krama om dem ofta och säg att du älskar dem. Själv har jag två söner och en dotter - alla tre är välartade, empatiska och framgångsrika.

Det verkar som vi är överens om åtminstone vissa saker.

Citat:
Varför skulle skulle det vara specifikt för svenska flickor att följa med okända män? De får givetvis lära sig att inte låta sig lockas av främlingar. Svenska pojkar växer ofta inte upp till kriminella vuxna män. Faktum är att utrikes födda unga män är överrepresenterade i brottsstatistiken.

Det är i princip omöjligt att hålla koll på sina barn under hela deras vakna tid. Föräldrarna har sina förvärvsarbeten att tänka på. Ska de säga upp sig för att sedan kunna ha möjlighet att övervaka sina barn och deras förehavanden?

Föräldrar som ens tänker i banorna att de ska övervaka sina barn har redan förlorat all auktoritet. Jag pratade t.ex. med en vän som hade hittat tvivelaktiga sajter i hans sons laptop och han fråga vad jag hade gjort. Att sitta som något slags pervo och söka igenom barnens tillhörigheter för att sedan knappt våga konfrontera dem är dömt att misslyckas. Istället ska man som man ha en auktoritär ställning i familjen och bestämma genom att vara respekterad av både barn och fru.

Citat:
Tror du verkligen att svenska kvinnor åker till närmaste flyktingförläggning för att bli gruppvåldtagna av 7-8 män? Om det vore så vanligt med sådana gruppvåldtäkter skulle man ha läst om dem flera hundra gånger varje dag i tidningarna. Du gör ju grova generaliseringar.

Ett fåtal svenska tjejer åker till flyktingförläggning och har gruppsex, 7-8 stycken är dock en överdrift som du får stå för. Det är naturligt kvinnligt beteende att testa hur mycket de kommer undan med, hade fadern sagt nej till hudtajta kläder när hon gick in i tonåren hade det aldrig hänt.

Citat:
Vad skulle du göra om dina döttrar blev våldtagna av sina närstående män eller överfallsvåldtagna av okända män? Förskjuta dem eller stena dem? Eller rentav tvinga dem att gifta sig med de män som våldtagit dem? Sådana bestraffningar förekommer ju på sina håll i världen, framförallt i Asien (Indien, Pakistan, Afghanistan med mera).

Ingen av våra närstående är våldtäktsmän. Överfallsvåldtäkter är hemska och jag skulle aldrig straffa en kvinna för dem, speciellt inte mina egna döttrar. Jag vet dessutom om de inte går runt lättklädda.

Citat:
Om en av dina döttrar skaffar sig en svensk pojkvän och vill gifta sig med honom, vad gör du då?

Jag har inget emot svenskar som så, ifall de är vettiga så är det okej. Ärligt talat är jag mer orolig för att min son ska intressera sig för någon vidrig svensk slampa.

Citat:
Minderåriga flickor som farit illa växer ofta upp till traumatiserade kvinnor. Såvida de inte tar livet av sig innan dess. Dessa kvinnor måste få ta del av samhällets resurser - det står jag fortfarande fast vid. Du tror väl ändå inte att flickor förblir flickor hela livet ut? De växer faktiskt och blir äldre genom att fylla år varje år. Sedan blir de lovliga den dag de fyller 15 år (bara tre år äldre än den 12-åriga flickan).

Det får du ta i en annan tråd, denna tråden handlar om vuxna kvinnor som blir misshandlade och våldtagna av män de valt att umgås med.

Citat:
Det är faktiskt bara en liten minoritet av kvinnor som dras till den typen av män och skaffar barn med dem. Dessa kvinnor är hybristofiler, dvs sexuellt avvikande personer som attraheras av farliga, kriminella och våldsamma män.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hybristophilia
Ur evolutionär synvinkel är det mest fördelaktigt att välja män med mer feminina drag.
http://fof.se/tidning/2003/4/sa-lockas-vi

Detta är extremversionen av något som är vanligt. Alla kvinnor sitter ju inte och skriver brev till kriminella, men väldigt många självständiga kvinnor använder sin självständighet för att leta upp män som är mer våldsamma än genomsnittet.

Citat:
Det finns faktiskt 50-åriga kvinnor i menopausen som blir misshandlade av sina jämnåriga män.

Ja, och det finns män som är 50 år och gillar 20-åringar, men de flesta av dem får inga 20-åringar. En kvinna som varit intresserad av en misshandlande man när hon var 20 år och som mest fertil önskar att hon kunde vara med honom när hon var 50 år också, men precis som babianen har varit inne på många gånger faller det på att hon inte klarar av att behålla den misshandlande mannen.

Citat:
"Mer finlemmade och feminina ansikten lockade mest när kvinnorna valde den man som de skulle vilja leva med. Men när de valde engångspartner föredrog kvinnorna ett mer maskulint utseende, med kraftigare käkben och haka."

Detta är inget nytt under solen, kvinnor som är i en position att välja precis vad de vill kommer vilja bli gravid med en våldsam man och försörjd av en lugn man. Det är därför man i de flesta kulturer sätter gränser för vad som är acceptabelt beteende för kvinnor. Man sätter t.ex. upp förutsättningar för att en kvinna ska bli gift; t.ex. att hon inte får vara slampig, klä sig utmanande, säga emot mannen, etc. När man inte sätter upp några förutsättningar för kvinnor så händer detta. Du kan ju inte ens vara säker på att dina barn är dina egna eftersom din fru har varit så fri att hon kunnat göra vad hon vill.

Citat:
domestic violence is a mutual fight and also that women routinely lie about being abused to get something — immigration status, child custody, revenge.Yet there's no evidence that's true.

Detta är ju sant och de avfärdar det bara genom att säga "det är falskt". Det är oftast någon annan anledning att kvinnor polisanmäler saker. Jag har skrivit det i en annan tråd, men jag skriver det igen; män uppfinner rättssystemet och ser till att det fungerar för att nå ett högre mål; rättvisa. Kvinnor ser mäns uppfinning och istället för att tänka på vad som är rätt och fel så tänker de "hur kan jag använda detta till min fördel?". Det är extremt ovanligt att kvinnor gör något som är dåligt för dem för att det är rätt sak att göra. Titta bara på hur alla kvinnor som är gravida med en annan mans avkomma resonerar. De tänker inte "det vore inte rättvis att lura på en annan man barnet, jag ska vara ärlig så att han inte lägger ner hela sitt liv på barn som inte ens är hans" istället resonerar de angående resultatet, alltså "ljuger jag för denna mannen så får jag bo i ett fint hus istället för en skruttig två-rums-lägenhet".

Citat:
Det är helt uppenbart att du inte kan tyda personer så bra som du inbillar dig och inte kan genomskåda osanna och fördomsfulla påståenden. Du har visat i hela den här tråden ända från början till slut att dina kunskaper om våldtagna och misshandlade kvinnor är synnerligen bristfälliga. Du låter dina misogyna fördomar påverka dina slutsatsdragningar. Jag har länkat till en massa vetenskapliga artiklar och statistiksiffror och du har avfärdat varenda en av dem. Du förlitar dig hellre på källor från kvinnofientliga sajter som t ex http://alphagameplan.blogspot.se. Sådana sajter påstår bland annat att kvinnor inte har förmågan att tänka logiskt. Jämför med nazister som hänvisar till förintelseförnekarsajter och anser dem vara trovärdiga källor med s k vetenskapliga rapporter som "bevisar" att förintelsen bara är en enorm propagandebluff iscensatt av judarna.

Jag har läst t.ex. det sociala experimentet från Kina på en annan sajt, men detta var den enda jag hittade som hostade den. Det är inte rimligt att jag skulle behöva stå bakom allt som sägs på en sajt, bara det som står i just den artikeln jag länkade till.

Citat:
Du sväljer allt skitsnack okritiskt utan att ta reda på fakta. T ex ditt påstående att kvinnor vill bli våldtagna är helt åt skogen. Faktum är att det är fråga om ofrivillig sexuell upphetsning som kvinnorna kan uppleva under våldtäkten - t o m när hon blir brutalt överfallsvåldtagen, ja även gangbangad..

Jag känner mig inte det minsta hotad eftersom min världsbild fortfarande är intakt. Till skillnad från dig låter jag inte mitt sinne fördunklas av varken fördomar eller vanföreställningar.

Jag pratar inte om ofrivillig orgasm under våldtäkt, jag pratar om t.ex. den där kvinnan som sett sin våldtäktsman på bild och blivit kåt, men inte vågat berätta det för sin (mes)pojkvän.
Citera
2015-09-16, 21:03
Medlem
lupacs avatar
Citat:
I Kina, där det byggs enormt mycket, finns det inga sociala experiment att få kvinnor att bli byggnadsarbetare. Det är dina åsikter som saknar förankring i verkligheten då du totalt ignorerar att det kostar enorma mängder pengar att låtsas att kvinnor är likvärda män i dessa yrken.
Här pratar vi om arbetsmarknaden i Sverige, inte ditt hemland. Det går inte att jämföra Kina med Sverige. Det svenska samhället sysslar inte med sociala experiment att få kvinnor att bli byggnadsarbetare. Kan du styrka dina påståenden att det kostar svenska arbetsgivare enorma mängder pengar att ha kvinnliga byggnadsarbetare? Inom byggnadsindustrin finns många slags yrken: VVS-arbetare, snickare, målare, kakelläggare, byggmästare, murare med mera. Alla är inte lika fysiskt krävande.

http://arbetet.se/2014/04/25/byggnads-satsar-pa-jamstalldhet/

Citat:
Vad skulle jag vara stolt över? Att hon slösar på en stor del av sitt liv på en fantasi? Till och med inom yrken där det inte finns några fysiska hinder för kvinnor så inser de flesta av dem för eller senare att de slösat bort sitt liv på en fantasi. Om en kvinna utbildar sig till jurist så tror hon att hennes liv kommer vara som i en amerikansk film, där hon fäller farliga brottslingar till höger och vänster och media vill intervjua henne. I verkligheten så får hon sitta på något kontor och göra pappersexercis tills hon blir en gammal spinster som undrar vad som gick fel.

Varför skulle det vara en fantasi för en kvinna arbeta som jurist? Eller läkare, tandläkare, arkitekt, veterinär, civilekonom, ingenjör med mera? Det är inte särskilt fysiskt ansträngande att arbeta inom dessa akademiska branscher.
http://www.sydsvenskan.se/sverige/kvinnorna-tagar-in-i-lakaryrket/
http://www.tidningenkarriar.se/Arkivet/2011/9/Kvinnliga-jurister-de-nya-forhandlingscheferna/

Kan du tänka dig att bli opererad av en kvinnlig kirurg, få en tand utdragen av en kvinnlig tandläkare eller konsultera en kvinnlig jurist (t ex inom familjerätt)?

Nu generaliserar du igen! Hela juristkåren ägnar sig inte åt att fälla/försvara brottslingar. Det finns ett stort antal juridiska rättsområden: familjerätt, arbetsrätt, bolagsrätt, civilrätt, företagsförvärv, konsumentjuridik, migrationsrätt, EU-rätt och internationell rätt m m.
http://www.alltomjuridik.se/lar-dig-juridiska/rattsomraden/

Är det något problem för dig att det finns kvinnor som väljer bort man och barn för att istället satsa helhjärtat på sin yrkeskarriär? De trivs säkert med det och blir inte bittra gammelfröknar när de blir gamla. Den absoluta majoriteten av de akademiskt utbildade kvinnorna kombinerar faktiskt både familj och karriär. En sådan kombination brukar fungera alldeles utmärkt. Förresten finns även manliga karriärister som varken gifter sig eller skaffar barn. De blir gammelpojkar.

Citat:
Du ser inte den dolda kostnaden av det sociala experiment som är att få kvinnor att göra mäns jobb. Det är en så kallad "broken window fallacy".
Jaså, den kvinnliga kakelläggaren är resultatet av ett socialt experiment. Men hon gjorde i alla fall ett jädrans bra arbete i badrummet. Jag ska tala om för henne att du betraktar henne som en dold kostnad av det sociala experimentet. Hon kommer att garva ihjäl sig. Du är verkligen underhållande med dina kvinnofientliga uttalanden. Så länge det finns män som du med konservativt patriarkala värderingar behövs feminismen.

Det där mänskliga felslutet du pratar om: "det är lätt att förstå fenomen som vi ser, men vi glömmer lika lätt sådant som vi inte ser". Du projicerar ju alla dina felslut på mig. Du observerar bara det du vill se, men ignorerar sådant du inte vill se. Det är också ett mänskligt felslut.

Citat:
Det var du som började tramsa dig om att män inte producerade elektricitet, utan det var oljan i sig som producerade elektricitet, då tog jag det resonemanget till sin spets för att folk skulle se hur idiotiskt det var.

Vad gäller kvinnor som jobbar på kraftverk så är det också en "broken window fallacy". Det är bara att titta på det faktum att vi hade kraftverk innan kvinnor jobbade på dem och de fungerade hur bra som helst.
Det fungerar lika bra nu också, t o m bättre. Du observerar bara det du vill se och ignorerar det du inte vill se. Mänskligt felslut igen. Kommer du ihåg liknelsen med den platta jorden?

Citat:
För övrigt är du väldigt naiv om du tror att kvinnor överhuvudtaget är intresserade 3Ds-jobb:
https://en.wikipedia.org/wiki/Dirty,..._and_demeaning

Så här ser riktiga kvinnor på det hela:
http://i.imgur.com/etEiZN0.png

Det är ganska långt ifrån dina fantasier om starka kvinnor som kämpar sig till toppen. Det säger ju sig själv att det finns en anledning att arbetsgivare undviker att anställa kvinnor till sådana jobb som lantbrukare, byggnadsarbetare och kolgruvearbetare. Anledningen är såklart att, precis som i länken ovan så vill riktiga kvinnor, alltså inte dina fantasikvinnor, inte alls jobba som gruvarbetare och slita ut sig, de vill bara ha samma lön. Resultatet är en massa tramsjobb och att hela branscher försämras för att kvinnor ska kunna hämta ut lönen utan att behöva utföra arbetet.
Vad är en riktig kvinna? En heltidsarbetande hemmafru som står vid spisen och föder barn? Jag är medveten om att det ännu inte finns lika många kvinnor som män i mansdominerande yrken.

Bidragande orsaker till att det inte är så många kvinnor i de renodlat mansdominerande yrkena "3Ds" (byggnadsarbetare, sophämtare m m) är: dålig arbetsmiljö (mer fysiskt krävande, buller, dålig luft m m), högre sjuktal och obekväma/oflexibla arbetstider.

De bästa jobben tycks finnas i de könsblandade yrkena, med bättre arbetsmiljö, lägre sjuktal, högre lön (än i kvinnodominerande branscher) och flexibla arbetstider.

http://www.kollega.se/kvinnor-i-mansdominerade-yrken-okar
http://wwwc.aftonbladet.se/kvinna/9911/16/kiruna.html
http://www.arbetsmiljoforskning.se/kvinnlig-gruvarbetare/sara-str%C3%B6mberg-gruvarbetare-%E2%88%92-kul-jobb-och-dubbla-l%C3%B6nen

http://www.hd.se/lokalt/hoganas/2013/08/03/kvinnorna-tar-plats-i-lantbruket/
Ca 40 % av lantbrukarna är kvinnor.

http://www.ka.se/kalla-mig-for-sopgubbe
Var tionde renhållningsarbetare är en kvinna.

http://www.ltu.se/ltu/media/Machokulturen-pa-vag-ut-ur-gruvan-1.94776

Har jag uppfattat dig rätt att kvinnliga lantbrukare, byggnadsarbetare och gruvarbetare med mera endast kvitterar ut lönen utan att utföra sina arbetsuppgifter? Ligger de och snarkar sig igenom åtta timmars arbetsdag med avbrott för lunch, fika och skitprat? De rullar säkert tummarna då och då. Korna får mjölka sig själva, tegelstenarna muras av sig själva, malmen bryts med hjälp av tankekraft och soporna hämtar sig själva.

Notera att det inte finns kolgruvor i Sverige, däremot är de vanliga i bl a Kina, ditt älskade hemland.

Citat:
Det enda sättet att få kvinnor att göra 3Ds-jobb är att alla män kräver det från dem, som de där jordbrukande kvinnorna som du postade om här:
(FB) När ska samhället sluta lägga resurser på slagna och våldtagna kvinnor?

Dock ska det alltid överdrivas just exakt hur jobbigt kvinnor har det. Det står t.ex. att kvinnorna jobbar i genomsnitt 13 timmar längre i veckan, detta är självklart inte sant, om de nu inte menar att kvinnorna tar 13 extra timmar på sig för att göra samma jobb som en man.

Källa på det? Du drar felaktiga slutsatser som vanligt. Det står ingenting om att lantbrukarkvinnorna i u-länderna tar 13 extra timmar på sig för att göra samma jobb som en man. Det måste vara en riktig superman som kan göra alla hundratusentals kvinnliga lantbrukares jobb.

Det står förvisso att kvinnorna arbetar 13 timmar längre i veckan än männen, men inte ett ord om att de skulle vara långsammare och mindre effektiva än sina manliga kolleger.

Ta reda på fakta innan du kommer med fler mänskliga felslut.

Du är väl medveten om att det är år 2015 i Sverige, inte år 1915 i Kina? Eller har du missat det?
Citera
2015-09-16, 21:09
Medlem
Citat:
Om kvinnan har gett samtycke, då är det naturligtvis inte våldtäkt. Utan roughsex/rapeplay - där säger den undergivna kvinnan självklart inte "du har min tillåtelse att våldta mig" före våldtäktsleken. Då försvinner både överraskningsmomentet och spänningen.

Tycker du att det är sexigt att våldta kvinnor? Är inte ens roughsex/rapeplay tillräckligt sexigt? I så fall kanske du har biastofila drag
.
Hon har dock fortfarande makten att anmäla våldtäkten. Det är vad tråden handlar om ifall du har missat det.

Och så kommer dina barnsliga utspel, varför är det relevant?

Citat:
Just precis det svar jag förväntat mig. Trots erektion och ejakulation vill du inte återuppleva våldtäkten. Låt oss byta ut de två tanterna mot två lönnfeta och fula män i 45-50 årsåldern. En 18-årig flicka får ersätta dig. Flickan blir våldtagen både vaginalt och oralt av båda männen. Hon gör först motstånd och sedan ger hon upp. En stund senare får hon ofrivilliga orgasmer. Tror du att hon någon dag senare söker upp dessa två chevalereska herrar och ber dem upprepa våldtäkten? Nej, hon tänder inte på att bli dominerad av "gamla gubbar".
Nej om hon inte tänder på det så söker hon givetvis inte upp dem igen.

Citat:
Du vill inte se skillnaden mellan en våldtäkt och roughsex/rapeplay.

Jo, läs första stycket, jag tror du börjar fatta nu.

Citat:
Googla "not ashamed of being gay". Hjälpsam som jag alltid är kan jag göra det åt dig:
https://www.google.se/#q=%22not+ashamed+of+being+gay%22

http://www.rfsl.se/?p=923
I och med att homosexualitet inte längre ses som en sjukdom har det blivit lättare för homosexuella att "komma ut". Idag är det mindre vanligt med skamkänslor än det var för 40 år sedan och längre tillbaks i tiden. Till exempel Jonas Gardell och Mark Levengood är helt öppna med sin homosexualitet och ser inte ut att plågas av skamkänslor.
Det finns fortfarande folk som skäms, varför ska du ens tjafsa emot om en sådan grej? Ännu ett exempel på ditt trams.

Citat:
Roughsex/rapeplay är inte detsamma som våldtäkt. Alla våldtäkter är brottsliga handlingar eftersom de sker mot offrens vilja. De har ju inte gett samtycke till sexualakten.
Inte? Nyss var du ju med på att kvinnan inte kan ge tillåtelse under rapeplay. De har fortfarande makten att anmäla, oavsett om de ger ett "tyst" samtycke eller om de faktiskt hade oturen att bli våldtagna mot sin vilja.

Citat:
Att det finns kvinnor som upprepade gånger varit tillsammans med våldsamma män, beror helt enkelt på att det finns väldigt många män som misshandlar. Våld mot kvinnor är ett stort samhällsproblem.
Det finns många fler som inte är våldsamma och aldrig har slagit en kvinna. Våldsamma män tenderar att ha flera beundrarinnor och det om något har du fått bevis på i tråden. Varför drar sig inte kvinnor för att dejta våldsamma män? Det är ju enkelt att kolla upp om han är våldsam och sen undvika honom, men något sådant ansvar kan man tydligen inte lägga på kvinnorna. Det är ju som att man inte skulle kunna uppmana folk att inte hoppa in i en tigerbur och kela med dem.

Och alla dessa kvinnor (som är en minoritet) bara råkar hamna hos våldsamma män gång på gång medan andra kvinnor (majoriteten) aldrig lyckas göra det, hm...

Citat:
Det är långt fler än enstaka fall där allt ansvar ligger hos mannen. Du tänker förstås på den 92 åriga svenskan och den 74 åriga indiska nunnan samt övriga rena överfallsvåldtäkter som begås av okända män. Menar du att alla de andra kvinnorna själva är ansvariga för att de blivit våldtagna av närstående män?
Nej det menar jag inte. Det är väldigt svårt att bevisa vem som ville och inte ville eftersom man alltid kan hävda "jag sa nej och han bara körde på". En kille kan bli anmäld för våldtäkt även om hon säger "knulla mig" och sen fällas. Hela våldtäktslagen är absurd eftersom kvinnan är fysiskt underlägsen och således alltid ses som ett offer. Den fungerar helt enkelt inte.
Citat:
Jag har länkat till åtskilliga artiklar, medan du inte har kunnat presentera ett enda vetenskapligt bevis som styrker dina hypoteser.
Jag håller inte med dina artiklar som förövrigt inte bevisar nånting vilket jag förklarat för dig. Kolla själva i referenserna, vad refererar de till?

Citat:
Jag ägnar mig inte åt barnsliga utspel. Det är du själv som gör det i och med att du hela tiden tjatar om att kvinnor vill bli våldtagna utan att visa upp trovärdiga källor som kan styrka dina påståenden.
Flera personer i tråden har länkat artiklar till faktiska studier, du har inte gjort det en enda gång vad jag kan se, du länkar till artiklar vilket inte är samma sak. Jag kanske inte definierar "trovärdiga källor" på samma sätt.
Jag har gett exempel på dina utspel t.ex när du frågar om jag är islamist, frågar om jag har problem att kontrollera mig och om jag tycker det är sexigt med våldtäkt. Är det att argumentera sakligt tycker du?
Senast redigerad av zuluwanker 2015-09-16 kl. 21:26.
Citera
2015-09-16, 21:42
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Här pratar vi om arbetsmarknaden i Sverige, inte ditt hemland. Det går inte att jämföra Kina med Sverige. Det svenska samhället sysslar inte med sociala experiment att få kvinnor att bli byggnadsarbetare. Kan du styrka dina påståenden att det kostar svenska arbetsgivare enorma mängder pengar att ha kvinnliga byggnadsarbetare? Inom byggnadsindustrin finns många slags yrken: VVS-arbetare, snickare, målare, kakelläggare, byggmästare, murare med mera. Alla är inte lika fysiskt krävande.

Nej, precis, Sverige går inte att jämföra med Kina. Kina har en bra utveckling och ljus framtid, Sverige har det inte.

Citat:
Varför skulle det vara en fantasi för en kvinna arbeta som jurist? Eller läkare, tandläkare, arkitekt, veterinär, civilekonom, ingenjör med mera? Det är inte särskilt fysiskt ansträngande att arbeta inom dessa akademiska branscher.

Så du tror på fullaste allvar att evolutionen skapade kvinnan identisk med män förutom det fysiska? Nej, skillnaderna går djupare än så. Det är inte fysiskt ansträngande att jobba inom de yrken du listat, men det är mentalt utmanande.

Citat:
Nu generaliserar du igen! Hela juristkåren ägnar sig inte åt att fälla/försvara brottslingar. Det finns ett stort antal juridiska rättsområden: familjerätt, arbetsrätt, bolagsrätt, civilrätt, företagsförvärv, konsumentjuridik, migrationsrätt, EU-rätt och internationell rätt m m.
http://www.alltomjuridik.se/lar-dig-juridiska/rattsomraden/

All denna onödiga byråkrati skapades för att kvinnor ska kunna bli jurister utan att behöva utföra faktiskt arbete.

Citat:
Är det något problem för dig att det finns kvinnor som väljer bort man och barn för att istället satsa helhjärtat på sin yrkeskarriär? De trivs säkert med det och blir inte bittra gammelfröknar när de blir gamla. Den absoluta majoriteten av de akademiskt utbildade kvinnorna kombinerar faktiskt både familj och karriär. En sådan kombination brukar fungera alldeles utmärkt. Förresten finns även manliga karriärister som varken gifter sig eller skaffar barn. De blir gammelpojkar.

Det finns inga manliga karriärister som väljer bort familj då anledningen att män satsar på sitt yrke är för att försörja en familj. Det finns ett fåtal män som inte lyckats skaffat familj och gräver ner sig i sitt arbete för att gömma sig.

Citat:
Jaså, den kvinnliga kakelläggaren är resultatet av ett socialt experiment. Men hon gjorde i alla fall ett jädrans bra arbete i badrummet. Jag ska tala om för henne att du betraktar henne som en dold kostnad av det sociala experimentet. Hon kommer att garva ihjäl sig. Du är verkligen underhållande med dina kvinnofientliga uttalanden. Så länge det finns män som du med konservativt patriarkala värderingar behövs feminismen.

Hon vet innerst inne att hon aldrig skulle haft jobbet om det inte vore för att ideologiskt drivna politiker möjliggjort det. Om det vore så att det fanns ett egenvärde i att anställa en kvinnlig kakelläggare så hade det redan gjorts från början.

Citat:
Det fungerar lika bra nu också, t o m bättre. Du observerar bara det du vill se och ignorerar det du inte vill se. Mänskligt felslut igen. Kommer du ihåg liknelsen med den platta jorden?

Allting i Sverige fungerar sämre sedan det sociala experimentet feminism har blivit den rådande ideologin.

Citat:
Vad är en riktig kvinna? En heltidsarbetande hemmafru som står vid spisen och föder barn? Jag är medveten om att det ännu inte finns lika många kvinnor som män i mansdominerande yrken.

Bidragande orsaker till att det inte är så många kvinnor i de renodlat mansdominerande yrkena "3Ds" (byggnadsarbetare, sophämtare m m) är: dålig arbetsmiljö (mer fysiskt krävande, buller, dålig luft m m), högre sjuktal och obekväma/oflexibla arbetstider.

Här erkänner du ju att kvinnor inte är intresserade av 3Ds jobb. De vill alltså ha den lönen män får för sina 3Ds jobb men samtidigt sitta på ett kontor med väldigt flexibla arbetstider.

Citat:
De bästa jobben tycks finnas i de könsblandade yrkena, med bättre arbetsmiljö, lägre sjuktal, högre lön (än i kvinnodominerande branscher) och flexibla arbetstider.

Citat:
Har jag uppfattat dig rätt att kvinnliga lantbrukare, byggnadsarbetare och gruvarbetare med mera endast kvitterar ut lönen utan att utföra sina arbetsuppgifter? Ligger de och snarkar sig igenom åtta timmars arbetsdag med avbrott för lunch, fika och skitprat? De rullar säkert tummarna då och då. Korna får mjölka sig själva, tegelstenarna muras av sig själva, malmen bryts med hjälp av tankekraft och soporna hämtar sig själva.

Ja, precis. T.ex. så såg jag några budbilsförare för ett tag sedan, en man och en kvinna. Mannen bar allting tungt och kvinnan bara små och lätta paket (man ser att det är lätta paket på hur personen hanterar dem). Min bedömning var att det hade gått precis lika snabbt om mannen varit själv, ändå är jag tämligen säker på att de hade samma lön. Det är även vanligt att manliga poliser får brotta ner en kriminell och därefter, när de bär bort honom till polisbilen, kommer en kvinnlig polis och lägger ena handen på den kriminella för att göra anspråk på fångsten. Även hon får samma lön som männen som utförde arbetet.

Citat:
Notera att det inte finns kolgruvor i Sverige, däremot är de vanliga i bl a Kina, ditt älskade hemland.

Vi får tända våra lampor med genusteori och socionomer istället.

Citat:
Källa på det? Du drar felaktiga slutsatser som vanligt. Det står ingenting om att lantbrukarkvinnorna i u-länderna tar 13 extra timmar på sig för att göra samma jobb som en man. Det måste vara en riktig superman som kan göra alla hundratusentals kvinnliga lantbrukares jobb.

Det står förvisso att kvinnorna arbetar 13 timmar längre i veckan än männen, men inte ett ord om att de skulle vara långsammare och mindre effektiva än sina manliga kolleger.

Jämför man med det manligaste av alla jordbruk så blir det uppenbart. Alltså det högteknologiska jordbruket där män utvecklat skördetröskor och förädlingsanläggningar. Även du måste ju inse att dessa kvinnor som sitter hela dagen med lerkärl och plockar grödorna för hand aldrig kommer bygga något i stil med en John Deere.

Citat:
Du är väl medveten om att det är år 2015 i Sverige, inte år 1915 i Kina? Eller har du missat det?

Du är medveten om att det gått utför och att 2015 kunde ha varit väldigt mycket mer högteknologiskt om västvärlden inte satsat på en massa sociala experiment från märkliga ideologier?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in