2015-08-26, 13:36
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlolof89
Denna snubben har lurat tusentals människor. Han är själv dollarmiljonär. En äkta lurendrejare

Lurat och lurat. Han jobbar i underhållningsindustrin och ger publiken vad de vill ha. Det är väl inte så stor skillnad mot t.ex en scifi-författare. Problemet ligger väl snarast hos konsumenterna som tror på skiten.
Citera
2015-08-27, 20:52
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Lurat och lurat. Han jobbar i underhållningsindustrin och ger publiken vad de vill ha. Det är väl inte så stor skillnad mot t.ex en scifi-författare. Problemet ligger väl snarast hos konsumenterna som tror på skiten.

En scifi-författare låtsas ju inte att han/hon skriver dokumentärer så det är en enorm skillnad..
Citera
2015-08-27, 21:35
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrilleP
Vi känner alla till honom. Han hade Disclousre Project och när militärer och flera gick ut och pratade om UFO:n.

Han har sagt att det ska komma ett erkännande, och ditten och datten.

Nu är han igång igen och säger att det går att manifestera UFO:n.

Jag kanske har missat något, eller är opartiskt kritiskt mot honom, isåfall ber jag om ursäkt.

Men vad är detta? UFO:t dyker upp vid 1:19 i videon som ni ser, från tomma intet.

https://www.youtube.com/watch?v=teeRzaybrXw

http://www.ce5.be/eng/blog/?p=391
Snyggt.

https://www.youtube.com/watch?v=1gpXMGit4P8
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
En scifi-författare låtsas ju inte att han/hon skriver dokumentärer så det är en enorm skillnad..
Den är större än så.

En författare av fantastika måste ljuga på ett trovärdigt sätt. Beskriver författaren en värld där det finns drakar och magi, ja då måste världens makstruktur förändras. Vad de här fåntrattarna gör är att komma med massa larviga skolgårdsmässiga "tänk om jag kunde hoppa från andra våningen, vad imponerade ni skulle bli då" och sedan kräva att folk skall bli lika imponerade som om de faktiskt hade hoppat från andra våningen utan att skada sig.

Den som kan något om historia vet att den som har tillgång till överlägsen teknologi har inga motiv som helst att dölja den i all evighet. Det finns inget motiv att de som hade tillgång till järnvapen skulle ha gömt dem och låtsas om att de precis som grannarna bara hade bronsvapen.
Senast redigerad av Herr Lindholm 2015-08-27 kl. 21:41.
Citera
2015-09-15, 20:49
Bannlyst
Han kommer komma förr eller senare komma ut med nånting allafall har jag för mig, om jag ska lita på mina egna källor.
Citera
2015-09-15, 22:33
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bumpo
Han kommer komma förr eller senare komma ut med nånting allafall har jag för mig, om jag ska lita på mina egna källor.
BS. Han säger sig ha mängder med bevis men det enda han gör är att pladdra. 26 miles långt rymdskepp ovanför oss, visst....
Citera
2015-09-16, 07:53
Medlem
meramans avatar
Citat:

Well "dina källor" har hittills inte bevisat något alls. Inte heller Du eller Green. Så sluta snacka bajs
Citera
2015-09-16, 10:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
BS. Han säger sig ha mängder med bevis men det enda han gör är att pladdra. 26 miles långt rymdskepp ovanför oss, visst....
Han gör inget att pladdra, han har kunskap inom ämnet är och är väldigt påläst. Det finns rymdskepp som är betydligt större än ynga 26 miles, räkna med flera hundra miles stora skepp, då börjar vi snacka saker.
Citera
2015-09-16, 10:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av meraman
Well "dina källor" har hittills inte bevisat något alls. Inte heller Du eller Green. Så sluta snacka bajs
Mina källor är hemliga av sig, dom går inte ut med fakta omedelbart utan sanninghet konsekvensen är korrekt 100% därför måste vi avvakta lite först.
Citera
2015-09-16, 11:59
Medlem
meramans avatar
Citat:
Han gör inget att pladdra, han har kunskap inom ämnet är och är väldigt påläst. Det finns rymdskepp som är betydligt större än ynga 26 miles, räkna med flera hundra miles stora skepp, då börjar vi snacka saker.

Jag ska inte anklaga dig för att vara störd, men jo du är störd.

Dina fantasier är så otrolig sjuka att du inte ens borde få gå fri ute på gatorna. Du är en fara för samhället.

Och så påstår du dig vara smart och ha bra utbildning. Jösses alltså.
Citera
2015-09-16, 12:00
Medlem
meramans avatar
Citat:
Mina källor är hemliga av sig, dom går inte ut med fakta omedelbart utan sanninghet konsekvensen är korrekt 100% därför måste vi avvakta lite först.

Mm skyll på den du. Du och "dom" kommer aldrig någonsin att komma med några bevis. För fantasier är svårbevisade. Men det vet du ju redan.
Citera
2015-09-16, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av meraman
Jag ska inte anklaga dig för att vara störd, men jo du är störd.

Dina fantasier är så otrolig sjuka att du inte ens borde få gå fri ute på gatorna. Du är en fara för samhället.

Och så påstår du dig vara smart och ha bra utbildning. Jösses alltså.
Varför kallar du mig störd? Jag mår jättebra och har inga svårigheter i livet.

Man måste kunna fantisera det gör alla.
Citera
2015-09-16, 20:34
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Kan du ta det där på begriplig svenska?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in