Citat:
Ursprungligen postat av
Theforeigner
Mitt fetande.
Ja och särskilt om den person äger huset man bor i.
Så gott som alla som bor omkring försvinnings-platsen/Cafeet, mjölkrummet/mordplatsen?, och fyndplatsen/Martorp, och som därför möjligtvis sitter inne med intressanta iaktagelser, betalar hyra till en viss godsägare

Kan väl förvisso ha motsatt vinkel med. Man vet något om någon som har ett horn i sidan till godsägaren av någon anledning men tycker synd om denne eller nåt.
Det kan ju vara anledningen till att godsägaren anlitar utländsk arbetskraft istället för hantverkare på orten. Man kanske gjort fuljobb för man tycker godsägaren ska betala mer, bara för att han har pengar eller om hans son är en odåga.