2015-09-16, 11:48
Medlem
Med SD's politik skulle vi få ta hand om utvecklingsstörda istället för flyktingar

I och med att Sverigedemokraterna vill minska tiden för abort från 18 veckor till 12 veckor.
"Partiet förordar, liksom de flesta länderna i Europa, fri abort fram till den 12:e graviditetsveckan"
https://sd.se/var-politik/var-politik-a-till-o/ klicka på abort länken i deras hemsida.

"När man är gravid kan man göra ett fostervattenprov för att upptäcka om fostret har förändringar på sina arvsanlag, de så kallade kromosomerna, som till exempel Downs syndrom.

"Fostervattenprov brukar göras i graviditetsvecka 15-17"

http://www.1177.se/Stockholm/Fakta-och-rad/Undersokningar/Fostervattenprov/

Tiden för att göra undersökning om barnet har skador är som ni ser mellan vecka 15 till 17. Med Sverigedemokraternas politik så skulle mångdubbelt fler utvecklingsstörda människor födas än det görs idag, då kvinnor ej kan göra tester och göra abort.

Jag vet inte vad ni tycker, men utvecklingsstörda människor kan ha lika stor eller större börda på samhället än flyktingar. Kraftigt utvecklingsstörda kommer ej att kunna jobba och blir en stor börda för sina föräldrar som gör att föräldrarna ej kan hinna med att jobba, åtminstone en utav dom. Kraftig depression utav föräldrar och syskon, mycket skattepengar till dom utvecklingsstörda.

Vad tycker ni om detta? Är det värt det? Jag tycker att Sverigedemoraternas invandringspolitik är den vettigaste av Sveriges partier, men deras abortpolitik renderar deras invandringspolitik till liten positiv förändring.

Anser ni deras abortpolitik bra? Är Sverigedemokraterna bäst just nu trots abortpolitiken?
Citera
2015-09-16, 11:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av building1
I och med att Sverigedemokraterna vill minska tiden för abort från 18 veckor till 12 veckor.
"Partiet förordar, liksom de flesta länderna i Europa, fri abort fram till den 12:e graviditetsveckan"
https://sd.se/var-politik/var-politik-a-till-o/ klicka på abort länken i deras hemsida.

"När man är gravid kan man göra ett fostervattenprov för att upptäcka om fostret har förändringar på sina arvsanlag, de så kallade kromosomerna, som till exempel Downs syndrom.

Tiden för att göra undersökning om barnet har skador är som ni ser mellan vecka 15 till 17. Med Sverigedemokraternas politik så skulle mångdubbelt fler utvecklingsstörda människor födas än det görs idag, då kvinnor ej kan göra tester och göra abort.

Jag vet inte vad ni tycker, men utvecklingsstörda människor kan ha lika stor eller större börda på samhället än flyktingar. Kraftigt utvecklingsstörda kommer ej att kunna jobba och blir en stor börda för sina föräldrar som gör att föräldrarna ej kan hinna med att jobba, åtminstone en utav dom. Kraftig depression utav föräldrar och syskon, mycket skattepengar till dom utvecklingsstörda.

Vad tycker ni om detta? Är det värt det? Jag tycker att Sverigedemoraternas invandringspolitik är den vettigaste av Sveriges partier, men deras abortpolitik renderar deras invandringspolitik till liten positiv förändring.

Anser ni deras abortpolitik bra? Är Sverigedemokraterna bäst just nu trots abortpolitiken?

Hellre att fler utvecklingsstörda födds och får stöd än fler invandrare. Älskar utvecklingsstörda människor, helt underbara är de! Roliga att jobba med, väldigt charmiga människor. Gladare människor får man leta efter. Med rätt resurser och hjälpmedel kan man skapa vettiga liv för många av dem.

Sen beror det ju vilken problematik de har. Men tycker verkligen utvecklingsstörda/försåndshandikappade måste ha mer resurser i samhället så ser gärna att pengar satsas på dem än invandringen
Citera
2015-09-16, 12:09
Medlem
På hemsidan skriver de

"För abort efter den 12:e veckan till följd av medicinska eller andra tungt vägande skäl ska det krävas tillstånd av Socialstyrelsen."

Kanske tycker Socialstyrelsen att handikapp kan vara ett skäl till abort.
Citera
2015-09-16, 12:16
Medlem
RettaVisans avatar
Hur många barn/foster rör det sig om per år?
50?

Trams
Citera
2015-09-16, 12:24
Medlem
bolibumpahs avatar
Jag tycker som dig att SD har den absolut bästa flyktingpolitiken och likaså med äldreomsorg och det i den riktningen. Men det som för mig och många andra får dem på fall är att deras politik för allt annat är helt åt helvete.
Sen har det gått över så förbannat mycket rasister till SD bara för att dem är det enda parti som tar upp flyktingpolitiken på ett så bra sätt. Och deras abort politik är i klass med antifeministiska skitpartiets hela jävla politik.
En gång i tiden var jag SD:are, men första röstningen jag la som var senast var på S för jag gått över till dem. Men som det ser ut i dagens läge lägger jag mig blankt i nästa val med tanke på att det inte finns ett jävla parti som kan ta ställning till alla politiska frågor på ett okej sätt. Partierna i Sverige idag är ju för fan som första världskriget och Jimmy är då nya Hitler fast i en bättre variation.
Citera
2015-09-16, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolibumpah
Jag tycker som dig att SD har den absolut bästa flyktingpolitiken och likaså med äldreomsorg och det i den riktningen. Men det som för mig och många andra får dem på fall är att deras politik för allt annat är helt åt helvete.
Sen har det gått över så förbannat mycket rasister till SD bara för att dem är det enda parti som tar upp flyktingpolitiken på ett så bra sätt. Och deras abort politik är i klass med antifeministiska skitpartiets hela jävla politik.
En gång i tiden var jag SD:are, men första röstningen jag la som var senast var på S för jag gått över till dem. Men som det ser ut i dagens läge lägger jag mig blankt i nästa val med tanke på att det inte finns ett jävla parti som kan ta ställning till alla politiska frågor på ett okej sätt. Partierna i Sverige idag är ju för fan som första världskriget och Jimmy är då nya Hitler fast i en bättre variation.
Vänta lite nu.
Menar du att Jimmy är postiljon?dvs, brevbärare.

Vad gäller topic så handlar det om fri abort. Dvs att lättfotade Lisa återigen behöver en abort efter ett ons.
Däremot så får även i dag, aborter utföras efter den fria aborttiden om synerliga skäl finns.
Så TS borde i framtiden sluta bevisa att hans mors uteblivna abort var ett dåligt beslut o försöka tänka igenom sina trådstarter i stället.
Citera
2015-09-16, 12:44
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Nej, SD:s abortpolitik är utformad för att tilltala abortmotståndare, som helst skulle vilja se en ännu mer restriktiv abortlagstiftning. 18 veckor fri abort är helt klart att föredra framför bara 12 veckor, av många skäl. I andra länder är det främst en mer religiös opinion bland folket som format gränsen på 12 veckor (i de fall abort är lagligt i landet); Sverige å andra sidan är mer sekulärt än även våra grannländer och har därför inte haft samma påtryckningar från religiösa abortmotståndare.

Jag vill tillägga att det finns andra metoder än fostervattenprov som kan användas. Men dessa kan innebära t.ex. högre risk för missfall. Risken för missfall vid fostervattenprov är ca 1 missfall per 100 prov.
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
På hemsidan skriver de

"För abort efter den 12:e veckan till följd av medicinska eller andra tungt vägande skäl ska det krävas tillstånd av Socialstyrelsen."

Kanske tycker Socialstyrelsen att handikapp kan vara ett skäl till abort.
T.ex. Downs syndrom är inte ett tillräckligt medicinsk skäl. Det ska väldigt mycket till för att Socialstyrelsen ska bevilja abort på medicinska grunder, t.ex. grava missbildningar hos fostret - dit räknas inte t.ex. Downs syndrom eller liknande utvecklingsstörningar.
Citera
2015-09-16, 12:53
Medlem
bolibumpahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sexbrottsling
Vänta lite nu.
Menar du att Jimmy är postiljon?dvs, brevbärare.

Vad gäller topic så handlar det om fri abort. Dvs att lättfotade Lisa återigen behöver en abort efter ett ons.
Däremot så får även i dag, aborter utföras efter den fria aborttiden om synerliga skäl finns.
Så TS borde i framtiden sluta bevisa att hans mors uteblivna abort var ett dåligt beslut o försöka tänka igenom sina trådstarter i stället.

Jag menar att alla partier har börjat gå lite för långt, gå över gränser man inte ska korsa, och då att Jimmy är lika duktig på att prata som M.R H var. Samt att han har näst intill samma budskap vilket var -få bort judarna- ( som idag är ) -få bort invandrarna- om du förstår hur jag menar.

Fast också att han är en bättre variation är H var. alltså att han också tänker på dem som redan är här så att säga, och inte går för en massiv slakt bara för att landet håller på att gå i tusen bitar.

Citera
2015-09-16, 13:05
Medlem
krackelerars avatar
Citat:

I det fall de utvecklingsstörda är infödda etniska svenskar så tveklöst ja.
Ett samhälle som strävar efter att vara ett välfärdssamhälle tar hand om sina egna, handikappade, psykiskt sjuka, kriminella, missbrukare, mindre lyckligt lottade osv. infödda.
Varje land och samhälle på jorden har sin beskärda del av ovan nämnda, det är resp. lands ensak att sörja för dem.
Svenskar tar vi hand om ja, utlänningar nej.
Citera
2015-09-16, 13:17
Medlem
Onanizts avatar
Orientaler får oftare utvecklingsstörda barn. Eftersom SD inte säger sig önska återvandring kommer vi få fler utvecklingsstörda att ta hand om framgent.
Citera
2015-09-16, 14:17
Medlem
Senapstjuvens avatar
Ja, det är inte alla deras som förslag som är bra. Däremot kommer det ju inte kosta en bråkdel av vad invandringen kostar.
Citera
2015-09-16, 14:23
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

Har du några siffror på hur mycket högre andel utvecklingsstörda som finns i de länder i Europa som redan idag har 12 veckor som gräns jämfört med hur det är i Sverige idag med 18-veckorsgräns?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in