Ett par av mina ex har hört av sig i efterhand även om det är dem som gjorde slut. Ofta verkar det handla om att deras bekräftelsebehov, de vill veta att de fortfarande duger åt en och att man är intresserad.
Citat:
Ursprungligen postat av
pattmannen
Har nån hört av sig till dig? Försök va neutral och trevlig men svara kyligt på eventuellt "ragg".
Vi blev aldrig tillsammans.. men hade ett slags KK relation (fast på ett djupare plan).. personen trodde den var kär i mig , men tog tillbaka det.. så vi har haft en väldigt speciell relation. jag har nu sagt upp kontakten.. för drygt 2 månader sedan, sedan har vi båda inte varit helt konsekventa och ändå hörts lite.. men sedan drygt 2,5 veckor tillbaka så är det no contact.... vi har haft det bra och roligt och klickat jättebra! vi bråkade inte en massa heller.. det som gjorde att jag inte orkade ha kontakt, var för att jag var känslomässigt engagerad på ett annat plan... men har också märkt att där funnits krafter mellan oss, och vi har betett oss , i andras ögon, som mer än vänner... personen i fråga har även sagt själv att det inte funnits något jag kunnat göra annorlunda.. att det enbart varit omständigheterna.. och såklart att vi nog bara känner olika... det är mest det som gör det så svårt å släppa.. för det har inte direkt "tagit slut" av någon orsak... mer att känslorna varit starkare från min sida hela vägen... undrar nu om distans kan få personen att få landa och kanske hitta tillbaka till mig.... men det är såklart dumt att hoppas