2015-09-15, 16:55
Medlem
Undrar hur vanligt det är att ex hör av sig, efter att man sagt upp kontakten med dem? (Dvs när det var de som gjorde slut med en)?
Hur lång tid tog det och varför hörde de av sig?
Citera
2015-09-15, 16:58
Bannlyst
Två gånger, ena gången tog det 1år, den andra 3år.

Vet inte riktigt varför, sex antagligen.
Citera
2015-09-15, 16:58
Medlem
Catapillas avatar
Enligt min uppfattning är det mycket vanligt och motivet är oftast att skaffa sig bekräftelse, om exet får vibbar av att hen är saknad blir det en egokick.

Viktigt att komma ihåg är att förhållandet tog slut av en anledning, försöker man igen kommer det antagligen gå åt helvete igen av precis samma anledning.
Citera
2015-09-15, 17:00
Medlem
2 månader tog det för henne. Förmodligen för hon insåg att jag kunde leva alldeles ypperligt & vara lycklig och ha jävligt kul utan henne. Vilket hon nog inte trodde sista tiden vi var tillsammans.
Citera
2015-09-15, 17:01
Medlem
Jag har ju aldrig blivit dumpad, så det är svårt att säga.
Citera
2015-09-15, 17:02
Medlem
Ett par av mina ex har hört av sig i efterhand även om det är dem som gjorde slut. Ofta verkar det handla om att deras bekräftelsebehov, de vill veta att de fortfarande duger åt en och att man är intresserad. Har nån hört av sig till dig? Försök va neutral och trevlig men svara kyligt på eventuellt "ragg".
Citera
2015-09-15, 17:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Catapilla
Enligt min uppfattning är det mycket vanligt och motivet är oftast att skaffa sig bekräftelse, om exet får vibbar av att hen är saknad blir det en egokick.

Viktigt att komma ihåg är att förhållandet tog slut av en anledning, försöker man igen kommer det antagligen gå åt helvete igen av precis samma anledning.
Av egen erfarenhet måste jag vara benägen hålla med, vi lyckas faktisk med konststycket pröva ytterligare en gång. Det sket sig av samma anledning varje gång, lol.
Citera
2015-09-15, 17:26
Medlem
Ett par av mina ex har hört av sig i efterhand även om det är dem som gjorde slut. Ofta verkar det handla om att deras bekräftelsebehov, de vill veta att de fortfarande duger åt en och att man är intresserad.
Citat:
Ursprungligen postat av pattmannen
Har nån hört av sig till dig? Försök va neutral och trevlig men svara kyligt på eventuellt "ragg".

Vi blev aldrig tillsammans.. men hade ett slags KK relation (fast på ett djupare plan).. personen trodde den var kär i mig , men tog tillbaka det.. så vi har haft en väldigt speciell relation. jag har nu sagt upp kontakten.. för drygt 2 månader sedan, sedan har vi båda inte varit helt konsekventa och ändå hörts lite.. men sedan drygt 2,5 veckor tillbaka så är det no contact.... vi har haft det bra och roligt och klickat jättebra! vi bråkade inte en massa heller.. det som gjorde att jag inte orkade ha kontakt, var för att jag var känslomässigt engagerad på ett annat plan... men har också märkt att där funnits krafter mellan oss, och vi har betett oss , i andras ögon, som mer än vänner... personen i fråga har även sagt själv att det inte funnits något jag kunnat göra annorlunda.. att det enbart varit omständigheterna.. och såklart att vi nog bara känner olika... det är mest det som gör det så svårt å släppa.. för det har inte direkt "tagit slut" av någon orsak... mer att känslorna varit starkare från min sida hela vägen... undrar nu om distans kan få personen att få landa och kanske hitta tillbaka till mig.... men det är såklart dumt att hoppas
Citera
2015-09-15, 17:27
Medlem
Heliopoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letterstocleo
Undrar hur vanligt det är att ex hör av sig, efter att man sagt upp kontakten med dem? (Dvs när det var de som gjorde slut med en)?
Hur lång tid tog det och varför hörde de av sig?

1. Chansen/risken är 24,3 %
2. Det tar 1,365 år.

Ställ om dina jävla frågor vad i helvete.
Citera
2015-09-15, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heliopolis
1. Chansen/risken är 24,3 %
2. Det tar 1,365 år.

Ställ om dina jävla frågor vad i helvete.

Om fler personer säger liknande saker kanske man kan förstå ett "allmänt mönster" bland ex... menar såklart inte att ett svar gör sig gällande för alla i hela världen.
Citera
2015-09-15, 17:29
Medlem
PaloPaloPalos avatar
...
Senast redigerad av PaloPaloPalo 2015-09-15 kl. 17:32.
Citera
2015-09-15, 17:53
Medlem
SkepticalHippos avatar
En kille som jag var ihop med gjorde slut två gånger. Det är den enda personen som dumpat mig, annars har jag varit den som dumpat och aldrig hört av mig igen annat än möjligen av praktiska anledningar.

Han hörde ju i alla fall av sig två veckor efter första gången och jag var vek och träffade honom. Sedan blev vi ihop igen efter mycket om och men. Det var liksom en del i hans sjuka spel att göra slut och ta tillbaka för att öka kontrollen över mig.

Efter ett riktigt dåligt år med mycket bråk, svartsjuka, otrohet (vet att han låg med minst tre tjejer under tiden nu i efterhand) och våld så gjorde han slut igen. Då bodde vi ihop. Efter två veckor (igen!) hörde han av sig för att "prata lite" och sade att jag ju kunde bo tillsammans med honom under uppsägningstiden av lägenheten. Han blev, på riktigt, sur då jag sa "men jag VILL INTE bo med dig, jag har ordnat flytthjälp och hämtar mina saker till veckan".

Så den lilla psykopaten trodde tydligen att han kunde bestraffnings-göra-slut igen och blev putt då jag inte vek mig igen. Då ställde han till med så mycket problem han bara kunde fortsättningsvis. Kan ju lova att jag lärde mig något av det och aldrig har sett åt en liknande kille igen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in