2015-09-10, 16:24
Medlem
Goldencandy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daedalus
Vilket hyckleri av juryn att säga att det är det starkaste kill-året någonsin, och sedan skicka vidare precis lika många tjejer som killar. Och med tanke på hur många bra killar som fick åka hem jämfört med hur många underpresterande tjejer som gick vidare så känns det som att det handlar om någon sorts kvotering. Vidrigt.

Är det inte så att det ska vara lika många killar som tjejer i kvalet? Eller har jag helt fel?

Var ju även så förra året fast tvärtom, att det var tjejernas år men var ändå lika många i kvalet
Citera
2015-09-10, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldencandy1
Är det inte så att det ska vara lika många killar som tjejer i kvalet? Eller har jag helt fel?

Var ju även så förra året fast tvärtom, att det var tjejernas år men var ändå lika många i kvalet

Jo så är det, det ska vara 10 killar och 10 tjejer inför de första live-sändningarna. Tror faktiskt det har varit så sedan starten 2004.
Citera
2015-09-10, 22:57
Medlem
missionarydaughters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Vad hette tjejen som åkte ut i samband med Matilda? Blond, någon ful baseball-jacka?

Oerhört obehaglig tjej. När juryn sa att hon åkte ut så spärrade hon upp ögonen och stirrade på de, som att det inte kunde vara sant. Sen när hon kom ut till övriga deltagare så bara sa hon hur skönt det var att få åka ut, att hon hoppats på det hela tiden. Och till sist, till programledaren, så förklarar hon att hon är för bra för programmet.

Citat: "Jag går på en bra skola, Södra latin, och mitt liv är bra. Jag behöver inte det här."

Hon kände till och med behovet av att i tv skryta om vilken skola hon går på. Herregud, vilket läskig människa. Hon kunde verkligen inte acceptera det där.

Sådär brukar tjejer spärra upp ögonen i porrfilmer när en kille halar fram en jättekuk som tjejen förväntas suga på.
Citera
2015-09-11, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BreEEeev
Har ni märkt hur kåt han Johan (den blonde med spikhår rakt upp) är på Ghetto Barbie?
Han smörar konstant för henne, står hela tiden nära henne, och i går blev det så jävla löjligt när alla skulle springa och krama om en brud som gått vidare.
Alla hoppade på bruden som kom ut från juryrummet. Kåt-Johan sprang också dit men i stället kramade han om Ghetto-Barbie

Han är ju dock bög till 110%...herregud antar han kommer komma ut och försöka skaffa rubriker aka röster under tävlingen pågår ifall han inte ryker innan top10.
Citera
2015-09-11, 15:05
Medlem
Holgersons avatar
Malicka, Ida, Lina, Soha, Johan, Axel och Herman är ganska svaga sångare allihop om man jämför med vilka de skickade hem. Magnus, Matilda, Moa (vilken freak-reaktion!), Victor, Wilhelm är alla långt större talanger. Antar att det är kravet på mångfald (artistisk sådan) som gör att de sämre talangerna ändå får ta de bättre talangernas plats. Tråkigt koncept, tycker jag.
Citera
2015-09-11, 20:52
Medlem
Yoshi.crews avatar
Att Bard ens tog in Matilda i idol igen är sjukt elakt, dels för att det bryter mot idols regler och är orättvist mot alla andra deltagare som har varit med eller sökt in men "vart för unga".
Men det värsta av allt är nog fan att det sätter en stor precis på Matilda att lyckas bättre än vad hon gjorde år 2013 när hon kom 6:a. Det är ju inte så lätt att komma till topp 6 i idol. Sen att Bard tar in henne och säger "du kan gå mycket längre än topp 6 i år", är sjukt elakt då det höjer hennes förväntningar och får henne tro att hon kan gå ännu längre. Och sen kommer hon inte ens till topp 20. Det förvånar mig inte om hon nu känner att hon ångrar att hon tackade ja när Bard gav henne guldbiljetten.

Det kan mycket väl ha vart så att juryn har blivit tvungna att skicka hem Matilda då hon enligt idols regler inte får vara med en gång till egentligen när hon har kommit så långt. Men fortfarande är det väldigt elakt eftersom hon inte ens sökte in till idol själv denna gången och dessutom när hon har presterat så bra på alla moment medan vissa tappar texten, sjunger surt och falskt osv. går vidare är ju inte klokt. Jag tycker det var fel av juryn att skicka hem henne. Om det hade vart att de var tvungna att skicka hem henne för reglerna eller för någon annan anledning kunde de åtminstone säga det, många ör upprörda över att hon åkte ut. Tycker också det var väldigt konstigt av juryn att bara säga bra saker om henne och sen bara "men det håller inte". De kommer antagligen förlora tittare för det här.

Moa Pettersson Hammar däremot, hon var bättre än många andra som gick vidare. Dock sänktes hon lite i mina ögon när hon reagerade så himla drygt för hon inte gick vidare när hon precis innan också sa att hon inte hade höga förväntningar, men med tanke på den dryga reaktionen när hon fick beskedet så märkte man att hon hade förväntat sig att gå vidare, eller så blev hon bara väldigt besviken. Dock reagerade hon väldigt omoget tillskillnad från alla andra. Bara för att hennes syster kom längre behöver man väl inte reagera sådär. Hon skulle fortfarande gått vidare tycker jag för hennes röst är ju jättebra och jag tycker juryn gjorde fel beslut, men har man misslyckats på de andra momenten så får man räkna med att risken är stor att man åker. Jag förstår verkligen inte hur de resonerar, blir galen på de ibland.
Citera
2015-09-11, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fishyyyy
Hoppas denna kille kommer in i kvalet http://www.tv4.se/idol/klipp/christoffer-sj%C3%B6gren-sjunger-brohter-i-tv4-play-biljetten-3200848

Vinnaren av idol 2015 fick inte chansen. Hur fan tänkte juryn där? Tråkigt, han var riktigt duktig...
Citera
2015-09-12, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niveo
Vinnaren av idol 2015 fick inte chansen. Hur fan tänkte juryn där? Tråkigt, han var riktigt duktig...

Finns bara en anledning, han var för bra. Som du säger är han redan en vinnare. Varför ska man kolla på idol när vinnaren redan är utsedd innan tävlingen ens börjat på riktigt? Sedan är ju frågan varför man ska kolla på idol nu, när de ska slåss om andraplatsen i finalen.. Men det är ju en annan femma.

Idol är ett skämt, det är bekräftat. Det handlar inte om någonting annat än en tv-produktion utan dess like.

Finns egentligen inget mer att säga än detta. De skickar vidare troll från auditions, skickar inte vidare folk som förtjänar det och skickar hem folk som är för bra. Jag förstår inte alltså.

Skulle ju inte förvåna mig om de hämtar tillbaka honom och man kan rösta in någon eller de får varsitt wildcard för att det är "sista året i juryn" eller något idiotiskt. Då hoppas jag att de tillfrågade tackar nej, då de inser att de är för bra för programmet.
Citera
2015-09-12, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fladdran
Finns bara en anledning, han var för bra. Som du säger är han redan en vinnare. Varför ska man kolla på idol när vinnaren redan är utsedd innan tävlingen ens börjat på riktigt? Sedan är ju frågan varför man ska kolla på idol nu, när de ska slåss om andraplatsen i finalen.. Men det är ju en annan femma.

Idol är ett skämt, det är bekräftat. Det handlar inte om någonting annat än en tv-produktion utan dess like.

Finns egentligen inget mer att säga än detta. De skickar vidare troll från auditions, skickar inte vidare folk som förtjänar det och skickar hem folk som är för bra. Jag förstår inte alltså.

Skulle ju inte förvåna mig om de hämtar tillbaka honom och man kan rösta in någon eller de får varsitt wildcard för att det är "sista året i juryn" eller något idiotiskt. Då hoppas jag att de tillfrågade tackar nej, då de inser att de är för bra för programmet.

Jo. men detsamma kunde sägas om både Jay Smith och Erik Grönwall. Man visste ju att de bägge skulle vinna redan då man såg deras audition. Christoffer var bra, men kan inte jämföras med dessa två.
Citera
2015-09-14, 00:33
Moderator
Dr Kings avatar
Jag tycker det verkar skumt att de skriver att juryn väljer ut ett antal wild cards och senare X antal wild cards. Tidigare har det väl alltid varit ett fixt antal deltagare till fredagsfinalen i kvalveckan.

http://www.tv4.se/idol/artiklar/så-går-idols-kvalvecka-till-55f1931fb9a9f63dae000025

Det är som om de har vissa deltagare (Frans m.fl.) som de har bestämt att dessa "måste med" och om folket skulle rösta "fel" och för många av de som de bestämt måste med inte kommit vidare vill de fritt kunna välja antal wild cards beroende på det.
Citera
2015-09-14, 19:39
Medlem
Hunden007s avatar
Så länge Martin och Bori går vidare så är jag nöjd!
Citera
2015-09-14, 19:51
Medlem
Tror det kommer att stå mellan Malikah, Tove och Amanda i kväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in