Citat:
Det som är friskt med det ukrainska folket är att Yats och Poroshenko genomskådas. Yats ligger värst till i opinionsundersökningarna, men även Poroshenko lider nog av siffrorna. Inbördeskriget är inte populärt och folk förstår att landet behöver byggas upp ekonomiskt igen. Folket ser också att oligarkerna ännu är mäktiga och folket ser korruptionen. Ukraina behöver finna en annan väg.
Det ukrainska folket är mycket friskare än det ryska som du säger, de genomskådar de ryska lögnerna. Vilket inte är så svårt såklart då de är så banala och lätta att genomskåda.
Det är glädjande att se Ukraina nu tillsammans med Europa och USA bygger upp sitt land efter det skadliga ryska inflytande vi såg med korruption och utsugningen under den ryska marionetten Janukovitj. Han lever fortfarande, quislingen Janukovitj, han sitter i Ryssland och har säkerligen fått med sig några miljarder ut ur Ukraina. Vi får hoppas att han får sitt straff utöver straffet att brinna i helvetet för mord på 100 civila ukrainska demokratikämpar på Maidan!
Tack för att du håller med mig om att det ukrainska folket är mycket friskare vad gäller lögnsjukan. Jag kan tipsa om att om ni ryssar slutar ljuga och istället berättar sanningar för det ryska folket så kanske det kan bättra sig.
Där kan du läsa att det inte är den första gången ni ryssar försöker angripa Sverige och Ukraina på detta viset och att det är en del av den ryska krigföringen mot Ukraina och hoten mot Sverige:
Citat:
I februari i år cirkulerade ett foto på ett brev som såg ut att vara från svenska regeringen, undertecknat med försvarsminister Peter Hultqvists namnteckning. Då handlade innehållet om att Sverige skulle sälja vapen till Ukraina.
Försvarsdepartementet gick dock snabbt ut med att detta var en förfalskning. En misstanke är att det brevet var en del i den informationskrigföring som nu pågår för att destabilisera situationen runt Ukraina. Exakt vem eller vilka som är avsändare är dock inte känt.
Enligt expertis som följt just ryska desinformationskampanjer under lång tid kan det nu aktuella brevet vara ytterligare en komponent i denna krigföring. Brevet ger sken av att Ukraina genom dokumentet vill mörka krigsbrott, att Sverige är berett att hjälpa ukrainska myndigheter med mörkläggningen samt visar att det finns frivilliga som slåss på den ukrainska sidan.
Försvarsdepartementet gick dock snabbt ut med att detta var en förfalskning. En misstanke är att det brevet var en del i den informationskrigföring som nu pågår för att destabilisera situationen runt Ukraina. Exakt vem eller vilka som är avsändare är dock inte känt.
Enligt expertis som följt just ryska desinformationskampanjer under lång tid kan det nu aktuella brevet vara ytterligare en komponent i denna krigföring. Brevet ger sken av att Ukraina genom dokumentet vill mörka krigsbrott, att Sverige är berett att hjälpa ukrainska myndigheter med mörkläggningen samt visar att det finns frivilliga som slåss på den ukrainska sidan.
Citat:
Du avslöjades som ryss redan i ditt första inlägg på flashback. Du har aldrig varit svensk. Du är ukrainas fiende som du utan framgång desinformerar i kring, som nu senast dina patetiska försök att måla upp ukrainas premiärminister som en före detta stridande i Tjetjenien. Skäms du inte över såna hemskt dåliga lögner? Det finns ingen ryggrad alls?
Nej X, jag är svensk fosterlandsvän och har ingenting emot det ukrainska folket. Sovjet kände jag aldrig. Mitt problem är knaset i Kiev och det faktum att Ukraina-krisen har potential att sätta flera länder, inklusive Sverige, i fara. Jag är inte ryss, så den som ljuger är du, och värre propagandist har jag aldrig skådat.
Nu ska ni alltså börja angripa Sverige och du tror att vi ska lyssna på lögner om Sverige så som du hetsar mot Ukraina?
För övrigt finns det en engelska version av Svenska Dagbladets artikel om det av ryssarna påhittade brevet:
http://www.svd.se/fake-swedish-letter-in-russian-media/om/sverige
Citat:
A letter from a Swedish prosecutor indicating that Sweden is protecting Ukrainian interests is circulating in Russian media. But the letter is fake, according to experts.
Senast redigerad av Xelious 2015-09-13 kl. 12:02.
Senast redigerad av Xelious 2015-09-13 kl. 12:02.
)