2015-09-14, 06:47
Medlem
trustmeiamadoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jaha så du menar att det är så enkelt att tjäna pengar på börsen? köp bara FPC och få 600%? Om det vore så enkelt så skulle ju allla bli stormrika. Men så ser ju inte verkligheten ut. Det borde väl även du komma medge?

På kort sikt kan FPC möjligen outperforma Google. Men på riktigt lång sikt är jag ganska säker på att det blir precis tvärtom.

Jag gör som jag alltid gör: Bara behåller mina aktier och är ganska säker på jag kommer behålla Google längre än du kommer behålla dina FPC.

Nej, verkligheten ser ut så att man får använda sin intelligens för att försöka göra en prognos för framtiden och ta reda på om företagets värdering är vettig eller inte. Återigen, det handlar om risk-reward. Du förespråkar aktier med låg risk samt låg belöning och jag aktier med hög risk men mycket hög belöning. Vi håller på med exakt samma sak fast på olika sätt men detta vägrar du förstå.

Du får gärna behålla dina Google längre än jag behåller mina FPC. Det är ingen självuppfyllande syfte att ha kvar en aktie. Jag drar mig ur när jag tycker att den potentiella risken är högre än belöningen.

Nu lägger jag ner denna debatten för att inte fylla tråden med detta...
2015-09-14, 07:39
Medlem
zorb89s avatar
https://www.avanza.se/placera/telegram/2015/09/14/fingerprint-johan-carlstrom-sager-sig-ha-okat-genom-danske.html

Bra skrivet av byrån
2015-09-14, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
https://www.avanza.se/placera/telegram/2015/09/14/fingerprint-johan-carlstrom-sager-sig-ha-okat-genom-danske.html

Bra skrivet av byrån

JC och Qualcomm hotet

I dag 08:53 IP: Kj1cUFDe0

"pytteliten verkstad"

Negative Triggers- Måndag

Kursen Idag!

http://fingerprints.club/viewforum.php?f=5.
2015-09-14, 09:32
Medlem
zorb89s avatar
Bara tacka media igen som står för hög volatilit.

Ny konkurrent?

Sen sitter folk helt plötsligt förvånade över att fpc dominerat marknaden. Detta för att media lurat varenda nybörjare på börsen med icke nyheter..

Hahah
2015-09-14, 09:36
Medlem
Valfrids avatar
Jag tror att det kan bli en god affär att ta in några Fing i portföljen på dagens nivå kring 215-220.

Det finns stora blankningspositioner i bolaget och aktörerna bakom dessa känns uppenbart nervösa, sånt gillar jag

Enl min tro pågår just nu en mediahets mot bolaget i syfte att pressa kursen till dessa aktörers förmån ( Jag har inget bevis för att så är fallet men är heller ej naiv). Däremot tror jag att det kommer bli svårt att täcka dessa stora positioner utan att göra rejäla förluster. Dom mediala attackerna som nu pågår håller dessutom en på tok för låg nivå för att en normalt iq-befrämjad människa inte skall uppfatta sambanden. Man riskerar att skapa ytterligare köptryck när aktien kan anses handlas på låga nivåer. Det blir eventuellt än mera besvär att täcka^^.

Kan bli riktigt kul om det skulle uppstå panik i blankar leden med otroliga uppgångar som följd.

Obs - Allt detta är enbart teorier och spekulationer från min sida och skall ej tolkas som några givna sanningar.
Senast redigerad av Valfrid 2015-09-14 kl. 09:38.
2015-09-14, 09:40
Medlem
Gaphalss avatar
Lite gammalt, men några ord från Ola Rollén.

http://breakit.se/artikel/1067/ord-for-ord-ola-rollen-berattar-om-varfor-han-kopte-storposten-i-fingerprint

Undrar om han fortfarande är storägare i bolaget?
2015-09-14, 09:49
Medlem
Grandesporross avatar
Börjar bli riktigt fina priser nu, men jag kan nog få dem billigare än!
2015-09-14, 10:04
Medlem
Gaphalss avatar
Hahaha gillar sista meningen om Lindberg

FINGERPRINT CARDS
JAG STÅR FÖR MINA TWEETS - JOHAN CARLSTRÖM (Direkt)
2015-09-14 09:54
STOCKHOLM (Direkt) Johan Carlström har de facto ökat sitt innehav i Fingerprint Cards via Danske Bank och ligger bakom det twitterkonto som i helgen uppgav bland annat detta.

Det bekräftar han för Nyhetsbyrån Direkt på måndagen.

"Det är mitt privata twitterkonto. Jag har ökat till 5,2 procent genom att lösa in mina optioner, och äger nu enbart aktier och har därmed inga fler optioner i Fingerprint Cards", säger han.

Hur stort hans totala ägande i bolaget är säger Johan Carlström inte. Man han nämner att det förutom via Danske och bolaget Sunfloro även finns andra poster som han kontrollerar. Han bekräftar att han är bolagets huvudägare samt att han är verksam som affärsutvecklare i fingersensorbolaget.

I helgen twittrade Johan Carlström även om Ekobrottsmyndigheten och oegentligheter där, bland annat att åklagaren i det mål han är misstänkt för insiderbrott i kommer att entledigas på grund av jäv.

"Jag står för det jag skrivit på twitter men vill inte utveckla det i media utan tar det via åklagaren och JK, i motsats till [åklagaren Pontus] Hamilton som bedriver grooming av blivande nämndemän och rättsprocessen i media", säger han till Nyhetsbyrån Direkt.

Beträffande måndagens rapportering av nyhetssajten Breakit om nya hot från amerikanska Fingerprint-konkurrenten Qualcomm avfärdar han dem, liksom på sitt twitterkonto.

Qualcomm liksom norska, taiwanesiska och kinesiska konkurrenter går enligt Johan Carlström då och då ut med utfästelser om kommande produkter och telefoner som snart ska lanseras, men "hittills har de inte lanserat så många produkter på marknaden och inte varit framgångsrika i detta".

"Vad de flesta inte förstår är att det här är mycket nära rocket science. Det är väldigt svår teknologi och tar väldigt lång tid att utveckla den, med väldigt höga trösklar. Så vi är inte speciellt oroliga: vi har hållit på med det här, och har många hundra manår investerade i vår teknologi."

Farhågor från bland andra Per Lindberg på ABG om en annalkanade "kommoditisering" och dalande Fingerprint Cards-lönsamhet bemöter Johan Carlström med att det finns diametralt motsatta uppfattningar på marknaden från exempelvis Carnegie och Morgan Stanley.

"Per Lindbergs uppfattningar får stå för honom. Det var väl 2006 senast Per ansågs vara en bra analytiker."

Martin Lindgren +46 8 5191 7920
Nyhetsbyrån Direkt
2015-09-14, 12:11
Medlem
Lillbubbens avatar
Det är bara bra med lite extra konkurrens, fpc tar ju hela marknaden med storm, klart somkorv spad att qualcomm inte kan sitta ner och bara titta på och gå miste om gratis pengar. Prototypen klar och hur revultionerande är den egentligen då? En blek Kina kopia ingenting annat. Glöm ej vad som komma skall, 2016 Q2 är väldigt långt borta för qualcomm och jag är öövertygad om att fpc kommer att varva qualcomm inte bara en gång utan flera gånger om så qualcomm blir så yr att de inte kommer fatta vad som hände.

nu sitter jag här, investerad till näsan och ner i ett enda bolag vilket jag lovade mig själv att inte vara. Men bära eller brista, avkastning skall ske och fpc levererar alltid i långa loppet, nästa år kommer stor banker kliva in och stabilisera volatilitet, kommer att ingå i diverse index fonder med mera. Kommer att njuta som en jävla gris näst kommande rallyn.

vad tror ni kan sätta stopp för oss?
2015-09-14, 12:16
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillbubben

Er girighet/kortsiktighet... Tänk på vad som händer när alla vill hämta hem sina vinster med aktiekursen.

Då kommer det gå undan...
2015-09-14, 12:26
Medlem
Grandesporross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Er girighet/kortsiktighet... Tänk på vad som händer när alla vill hämta hem sina vinster med aktiekursen.

Då kommer det gå undan...

Du har rätt i att det är mycket vinsthemtagningar i FPC efter uppgångarna och som du ser på kursen nu så är vi nere i botten igen. Starka motstånd vid 208 kr. Så din varning är inte aktuella längre.

Med det sagt hoppar jag inte på FPC än, Index hävstång är mycket intressantare att spekulera i nu
2015-09-14, 12:29
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillbubben
Det är bara bra med lite extra konkurrens, fpc tar ju hela marknaden med storm, klart somkorv spad att qualcomm inte kan sitta ner och bara titta på och gå miste om gratis pengar. Prototypen klar och hur revultionerande är den egentligen då? En blek Kina kopia ingenting annat. Glöm ej vad som komma skall, 2016 Q2 är väldigt långt borta för qualcomm och jag är öövertygad om att fpc kommer att varva qualcomm inte bara en gång utan flera gånger om så qualcomm blir så yr att de inte kommer fatta vad som hände.

nu sitter jag här, investerad till näsan och ner i ett enda bolag vilket jag lovade mig själv att inte vara. Men bära eller brista, avkastning skall ske och fpc levererar alltid i långa loppet, nästa år kommer stor banker kliva in och stabilisera volatilitet, kommer att ingå i diverse index fonder med mera. Kommer att njuta som en jävla gris näst kommande rallyn.

vilken konkurrens?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in