Citat:
Du har helt rätt där. Det känns allt mer som just en folkomröstning om massinvandring, det är så man måste tolka opinionsundersökningarna.Det är nu helt uppenbart att valet mellan att rösta på 7K eller SD är liktydigt med valet att rösta för eller emot fortsatt massinvandring. Ja eller nej, för eller emot, precis som en folkomröstning med två alternativ. Det är därför SD är osårbara och immuna mot skandaler och kampanjer. Den negativa energin i medias senaste kraftsamling förvandlades till positiv energi för SD.
Denna insikt är ju knappast ny, men för mig har det aldrig varit så tydligt som nu att det enda som kan stoppa SD:s framfart i opinionen är att något eller några av dom andra partierna kopierar SD:s invandringspolitik. I annat fall bör 7K börja be till Allah om ett mirakel.
Denna insikt är ju knappast ny, men för mig har det aldrig varit så tydligt som nu att det enda som kan stoppa SD:s framfart i opinionen är att något eller några av dom andra partierna kopierar SD:s invandringspolitik. I annat fall bör 7K börja be till Allah om ett mirakel.
Det blir för var dag tydligare att samhälle försämras av massinvandringen, även om man försöker ljuga bort det med siffror om att allt blir bättre så är det allt färre som går på det. Den tidigare "berättelsen" om hur lönsamt det är har man helt fått överge, det blev för tramsigt helt enkelt. Så det man kör på med nu är att det skall bli bättre "sen". När detta lönsamma lyckosamhälle skall inträffa är däremot höljt i dunkel.
Detta "sen" kommer förmodligen snart också att överges, kvar finns då bara Torbjörn Tännsjö's ord:
Citat:
"[Sveriges gränser ska öppnas] helt enkelt och alla som vill får komma hit [eftersom] det skulle maximera välbefinnandet i världen. Men jag tror inte att vi samtidigt kan behålla vår välfärdsstat för oss och ha två slags medborgare i vårt eget land, utan det kommer att bli en drastisk sänkning av levnadsvillkor och sociala villkor osv i vårt eget land ... det är det vi bör göra.
... jag tror att man skulle få en väldig backlash också när det gäller våldsutövande och så om man släppte på dom här jämlika ambitionerna som vi har idag och öppnade våra gränser. Men, risken är väl också att man tvingas medge att det är ett pris vi måste få betala då.
Då får vi känna oss mera otrygga och bli ihjälslagna ibland, men det är ändå värt priset."
... jag tror att man skulle få en väldig backlash också när det gäller våldsutövande och så om man släppte på dom här jämlika ambitionerna som vi har idag och öppnade våra gränser. Men, risken är väl också att man tvingas medge att det är ett pris vi måste få betala då.
Då får vi känna oss mera otrygga och bli ihjälslagna ibland, men det är ändå värt priset."