Citat:
Ursprungligen postat av
andersaanderssona
Ulf Dahlsten berättar.
http://www.expressen.se/nyheter/palmes-van-om-mystiska-poliserna/
Stämmer bra med mina ideer om mordet. Samtliga iakttagelser av WT män har i princip inte gjort något för att dölja sina förehavanden. Av en mycket enkel orsak. Man hade ingen anledning att dölja det eftersom man var där officiellt med stöd. Och det fick naturligtvis inte utredas. Eftersom det då avslöjat statsskyddade aktiviteter.
Kom ihåg chauffören Dallas berättelse. Hur han skjutsade runt Holmer till synes planlöst i city. Ledandes någon form av verksamhet. Som inte har med mordet att göra. Men absolut inte får avslöjas. Vilket jag tror kommer att bli Walls grej i sin nya bok.
En liten grupp passade då på i denna verksamhet. Där ingen påstår sig ha sett mördaren före mordet. Utom IM.
Detta förklarar det mesta.
Utom vilka som passade på.
Jo visst är det så att att Dahlsten är Walls källa sedan en tid. Redan för många år sedan hade jag det uppe att man tidigt desionformerade kring mordet och påstod till olika personer att wt observationer etc varit "legala" men hemliga operationer som måste skyddas. Om detta var det minsta men dock de som informerats varken kunnat eller tordats ifrågasätta.
Sedan länge har Wall uppgiften från en av sina Poliskontakter att det var knarkspanpoliser vid mordplatsen nära inpå själva mordet. Ett fordon som hämtade en spanare där till och med och att dessa såg mordet på avstånd men inte kunde ingripa. Troligen upphovet till t ex Scarfoots berättelser också.
Katten är alltså ur säcken att PU och bland annat Politiker sedan starten av utredningen haft kunskap om att det befann sig spanare kring mordplatsen men att detta hållits hemligt. Olika personer har fått olika förklaringar till vilka det var.
Wall har fått information att det var knarkspan (spaningen mot Oxen och Sigge) som avbröt sin aktion. Scarfoot har fått information av kollegor från Gatuvåld som tjänstgjorde på knarkspan att de sett ytterligare "kollegor" agera kring mordet på väg därifrån. Underrättelsekällor har talat om Barbrogrupper där bland annat vår vän Donald har försökt vända det till grupper anknutna till t ex SB.
Själv hörde jag för många år sedan att LP övertygats om CP:s skuld med argumentet att den som påstod att de sett att det var CP inte kunde framträda utan att det hängde på henne.
I 30 år har det alltså ljugits kring detta men också sipprat ut uppgifter som givit upphov till t ex polisspår. Här faller bitarna på plats kring hur man behandlat t ex dessa uppslag och låsningen i utredandet.
Jag upprepar min uppmaning till dem som finns med i soppan med eller utan direkt delaktighet att ta bladet från munnen. Även den mest naive måste förstå att om man inte berättar vad man vet kan man snart stå där själv som utpekad av de verkliga anstiftarna.
Själv tycker jag att det är svårt att förstå hur så många har fogat sig med mindre än att det är tungviktare inom både parti och underrättelsetjänst inblandade. Vem annars skulle tillåtas inte bara spana kring OP utan också skyddas efter mordet utan at någon krävde att det skulle gås till botten med deras agerande.