2015-09-12, 20:09
Medlem
riskybizzys avatar
Han verkar vara inspirerad av Blues Brothers om man tittar på bilden på Myspace

Det enda som gör mig lite, lite varm är att han tycks vara finne....
Citera
2015-09-12, 21:52
Medlem
Måste fråga igen. Lingärdes artikel, kan någon lägga upp en ny länk?

tinypic-länken fungerar inte för mig, ser bara vitt och ingen bild. Väldigt underligt.

Tack på förhand
Citera
2015-09-13, 08:28
Medlem
andersaanderssonas avatar
Ulf Dahlsten berättar.

http://www.expressen.se/nyheter/palmes-van-om-mystiska-poliserna/

Stämmer bra med mina ideer om mordet. Samtliga iakttagelser av WT män har i princip inte gjort något för att dölja sina förehavanden. Av en mycket enkel orsak. Man hade ingen anledning att dölja det eftersom man var där officiellt med stöd. Och det fick naturligtvis inte utredas. Eftersom det då avslöjat statsskyddade aktiviteter.

Kom ihåg chauffören Dallas berättelse. Hur han skjutsade runt Holmer till synes planlöst i city. Ledandes någon form av verksamhet. Som inte har med mordet att göra. Men absolut inte får avslöjas. Vilket jag tror kommer att bli Walls grej i sin nya bok.

En liten grupp passade då på i denna verksamhet. Där ingen påstår sig ha sett mördaren före mordet. Utom IM.

Detta förklarar det mesta.

Utom vilka som passade på.
Senast redigerad av andersaanderssona 2015-09-13 kl. 08:32.
Citera
2015-09-13, 08:30
Medlem
Expressen idag uppger att det är Ulf Dahlsten som är statssekreteraren som framträder med nya uppgifter om mordnatten. Enligt Dahlsten så uppgav polisen för honom strax efter mordet att wt-männen var en grupp poliser (6-10st) som befanns sig runt mordplatsen:

"De var nere vid Tunnelgatan och gick med walkie-talkies. Det är fortfarande lite oklart för mig om de var på officiellt uppdrag eller om det var någonting de själva hittat på att de skulle göra".

"jag fick höra av polisen vid den här tidpunkten, som är ett antal år sedan, att de hade kollat upp att det pågick en polisspaning i området. Med ett antal som hade walkie-talkies. Jag tolkade det som en knarkspaning, men det där grävde jag aldrig i. Det var bara som de berättade."

Dahlsten tror själv inte att de hade med mordet att göra.

I övrigt så verkar det som att Wall har ytterligare några nya vittnesmål om wt-män i närheten av mordplatsen och det verkar också som att han lägger skulden för mordet på Stay Behind.

Notera också tv-intervjun. Där uppger två av våra nya vittnen att wt-mannen på norra latin hade krulligt hår. Jämför gärna med vittnesobservationer från gamla stan och tunnelbanan...
Senast redigerad av HubertNorlen 2015-09-13 kl. 08:39.
Citera
2015-09-13, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HubertNorlen
Expressen idag uppger att det är Ulf Dahlsten som är statssekreteraren som framträder med nya uppgifter om mordnatten. Enligt Dahlsten så uppgav polisen för honom strax efter mordet att wt-männen var en grupp poliser (6-10st) som befanns sig runt mordplatsen:

"De var nere vid Tunnelgatan och gick med walkie-talkies. Det är fortfarande lite oklart för mig om de var på officiellt uppdrag eller om det var någonting de själva hittat på att de skulle göra".

"jag fick höra av polisen vid den här tidpunkten, som är ett antal år sedan, att de hade kollat upp att det pågick en polisspaning i området. Med ett antal som hade walkie-talkies. Jag tolkade det som en knarkspaning, men det där grävde jag aldrig i. Det var bara som de berättade."

I övrigt så verkar det som att Wall har ytterligare några nya vittnesmål om wt-män i närheten av mordplatsen och det verkar också som att han lägger skulden för mordet på Stay Behind.

Notera också tv-intervjun. Där uppger två av våra nya vittnen att wt-mannen på norra latin hade krulligt hår. Jämför gärna med vittnesobservationer från gamla stan och tunnelbanan...

Jag har tidigare i tråden vurmat för att Wall, eller någon annan, ska lägga sitt krut på HH och hans Åsa.

HHs verkliga ställning och befogenheter.

Där IC verkade ha större förtroende för Holmer än vissa av hans regeringskollegor. Hans ev. kopplingar till Stay Behind eller andra hemliga organisationer. Hans personkopplingar utöver de redan kända.

Eller med andra ord. Mordet kan inte lösas utan att Holmers roll kartläggs.

Kan det bevisas att Holmer var i centrala Stockholm mordnatten, har vi kommit avsevärt närmare gåtans lösning. Och där det ena ger det andra.

För om det nu var så att det är sant. Så var det ingen tillfällighet att det blev just han som fick bli spaningsledare och hade ICs stöd. Som han själv uttryckte det. Jag hade inget val.....

Och då blir det genast lättare att detektera vilka som kunde finnas på plats samtidigt som HHs trupper. Där dessa trupper sannolikt kunde iaktta mördargruppens agerande.

Var gömmer man inte en mördargrupp om inte i en ljusskygg verksamhet eller i en folkmassa.

Där det är viktigare att dölja verksamheten än att avslöja en Statsministermördare.
Senast redigerad av andersaanderssona 2015-09-13 kl. 09:16.
Citera
2015-09-13, 09:19
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HubertNorlen

Som sagt han säger "Dahlsten tror dock inte att gruppen var inblandade i mordet eftersom de tycks ha haft en annan agenda i form av narkotikaspaning. Samt att någon från gruppen, på mellan sex och tio personer, borde ha läckt."

Så narkotika poliser ser genom fingrarna på ett mord ? Var för har inte dessa walkie-talkiespersoner trätt fram ? De är väl så många svågrar inblandade så att de inte kan läcka ...
Citera
2015-09-13, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Som sagt han säger "Dahlsten tror dock inte att gruppen var inblandade i mordet eftersom de tycks ha haft en annan agenda i form av narkotikaspaning. Samt att någon från gruppen, på mellan sex och tio personer, borde ha läckt."

Så narkotika poliser ser genom fingrarna på ett mord ? Var för har inte dessa walkie-talkiespersoner trätt fram ? De är väl så många svågrar inblandade så att de inte kan läcka ...

Det fanns tydligen narkotikaspanare på plats fram till c.a. 22,30

Men de fick order om att avbryta.

Där det inte gått att få fram på vems order.
Citera
2015-09-13, 09:51
Medlem
ieshos avatar
Egentligen är det inga nya uppgifter, att det fanns spaning i området, men mer kött på benen.

Vad som har uppgivits tidigare är att det fanns knarkspaning mot Christer Petterssons bekant Sigge Cederstedt, att det fanns frivilliga knarkspanare från Föräldrar Mot Narkotika på plats (vilka tycks ha ett samband med Barbro eller annan underrättelsetjänst eftersom Donald Forsberg kände till det) och dessutom finns uppgifter om män med WT som tycktes tala tyska (eventuellt tyska med schweizisk dialekt eventuellt afrikaans). Detta nära Sveavägen. Därtill kommer uppgifterna om WT-män i Gamla Stan. Och allt har förnekats eller tonats ned, t.o.m. av Granskningskommissionen.

Lägger man till de alltmer trovärdiga informationerna om Hans Holmérs safari i Stockholm under kvällen så blir det svårt att tro på tillfälligheter. "En grupp poliser som på eget bevåg" översätter jag till "en grupp poliser som på order snett uppifrån", och sätter det i samband med den brutala basebolliga som Holmér bildat några år tidigare. Knarkspaning är förstås en lämplig täckmantel.

Jag tror att det är ett misstag att betrakta Stay-Behind som någonting enhetligt. Det som socialdemokraterna var medvetna om eller det som Giesecke var medveten om var kanske inte alls samma nätverk som CIA eller högerextrema grupper kände till.

Att Hans Holmér skulle varit socialdemokrat och att socialdemokraterna ligger bakom mordet på OP är vissas våta dröm. För mig har Hans Holmér alltid framstått som en extremt reaktionär smilfink som lyckades få socialdemokraters förtroende. Jag tror att hans uppgift redan när han blev säpochef var att förbereda mordet och vara dess operativa ledare. Att han skulle kunna kuppa till sig spaningsledningen var säkerligen noggrant förberett.

Intressant att Ulf Dahlsten har hållit inne med uppgifterna i alla år, men jag antar att det gynnade hans karriär. Att sticka ut från den plastiga konsensusvärlden främjar inte social framgång.

Tillägg: det finns ju också ett rykte om en kuppförsvarsövning ungefär vid tidpunkten för mordet, men jag undrar om inte den var inplanerad efter mordet, ifall något skulle gå fel? Sett ur konspiratörernas perspektiv!
Senast redigerad av iesho 2015-09-13 kl. 10:19.
Citera
2015-09-13, 10:15
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Det fanns tydligen narkotikaspanare på plats fram till c.a. 22,30

Men de fick order om att avbryta.

Där det inte gått att få fram på vems order.

Finns det någon identitet på dessa ?
Citera
2015-09-13, 10:41
Medlem
riskybizzys avatar
Vittnet i intervjun uppger att polismannen som bryskt avvisade de från platsen liknade Tom Jones och var ca 30 år. Vem kan det vara? Bifogar länk på en bild på Tom Jones i liknande ålder.

http://t1.moskva.fm/uimg/artists/source/72/72879928065d91b2294abf67a79d8af8.jpeg
Citera
2015-09-13, 10:58
Medlem
Citat:
Nya vittnen förhörda om Palmemordet – har vallats på mordplatsen

Citat:
Vid två tillfällen ska paret ha observerat män med walkie-talkier, först vid Norra Latins skolgård där en man hotfullt och bryskt viftade bort dem när de försökte parkera för att se en föreställning med Owe Thörnqvist i närheten.
I stället parkerade de vid Tunnelbanan, nära den plats där Palme senare sköts. Även där såg de en man med walkie-talkie, tillsammans med ytterligare en person.
– Jag minns att jag kommenterade det ungefär: Vad konstigt, där står ju en till med walkie-talkie, säger ett av vittnena till Expressen.
För Palmegruppen ska pensionärsparet nu har fått redogöra för vad de sett och gjort rörelseschema över hur männen rört sig.
Palmegruppen har inte velat kommentera de nya uppgifterna.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21408253.ab
Citera
2015-09-13, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Ulf Dahlsten berättar.

Stämmer bra med mina ideer om mordet. Samtliga iakttagelser av WT män har i princip inte gjort något för att dölja sina förehavanden. Av en mycket enkel orsak. Man hade ingen anledning att dölja det eftersom man var där officiellt med stöd. Och det fick naturligtvis inte utredas. Eftersom det då avslöjat statsskyddade aktiviteter.

Kom ihåg chauffören Dallas berättelse. Hur han skjutsade runt Holmer till synes planlöst i city. Ledandes någon form av verksamhet. Som inte har med mordet att göra. Men absolut inte får avslöjas. Vilket jag tror kommer att bli Walls grej i sin nya bok.

En liten grupp passade då på i denna verksamhet. Där ingen påstår sig ha sett mördaren före mordet. Utom IM.

Detta förklarar det mesta.

Utom vilka som passade på.

Jo visst är det så att att Dahlsten är Walls källa sedan en tid. Redan för många år sedan hade jag det uppe att man tidigt desionformerade kring mordet och påstod till olika personer att wt observationer etc varit "legala" men hemliga operationer som måste skyddas. Om detta var det minsta men dock de som informerats varken kunnat eller tordats ifrågasätta.

Sedan länge har Wall uppgiften från en av sina Poliskontakter att det var knarkspanpoliser vid mordplatsen nära inpå själva mordet. Ett fordon som hämtade en spanare där till och med och att dessa såg mordet på avstånd men inte kunde ingripa. Troligen upphovet till t ex Scarfoots berättelser också.

Katten är alltså ur säcken att PU och bland annat Politiker sedan starten av utredningen haft kunskap om att det befann sig spanare kring mordplatsen men att detta hållits hemligt. Olika personer har fått olika förklaringar till vilka det var.

Wall har fått information att det var knarkspan (spaningen mot Oxen och Sigge) som avbröt sin aktion. Scarfoot har fått information av kollegor från Gatuvåld som tjänstgjorde på knarkspan att de sett ytterligare "kollegor" agera kring mordet på väg därifrån. Underrättelsekällor har talat om Barbrogrupper där bland annat vår vän Donald har försökt vända det till grupper anknutna till t ex SB.

Själv hörde jag för många år sedan att LP övertygats om CP:s skuld med argumentet att den som påstod att de sett att det var CP inte kunde framträda utan att det hängde på henne.

I 30 år har det alltså ljugits kring detta men också sipprat ut uppgifter som givit upphov till t ex polisspår. Här faller bitarna på plats kring hur man behandlat t ex dessa uppslag och låsningen i utredandet.

Jag upprepar min uppmaning till dem som finns med i soppan med eller utan direkt delaktighet att ta bladet från munnen. Även den mest naive måste förstå att om man inte berättar vad man vet kan man snart stå där själv som utpekad av de verkliga anstiftarna.

Själv tycker jag att det är svårt att förstå hur så många har fogat sig med mindre än att det är tungviktare inom både parti och underrättelsetjänst inblandade. Vem annars skulle tillåtas inte bara spana kring OP utan också skyddas efter mordet utan at någon krävde att det skulle gås till botten med deras agerande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in