2015-09-12, 23:32
Bannlyst
Känns som att det är dags för update...!
Jag är fortfarande live n kickin', "grannarna" är fortfarande lyckligt ovetande, fick tag på en baguette (m. pålägg) i en butik för någon timme sedan - kom in precis innan de skulle slänga massa grejer och frågade "vadå, ska ni slänga det där?". Fick svaret "jajamän, vill du ha en baguette?"

Har även knegat lite idag, så det blir lite pengar 25:e oktober oavsett
Tyvärr vill de inte ge mig fler pass på ett bra tag nu, så får jobba ännu hårdare på att hitta något vettigt.

Nu är jag i alla fall tillbaka i trapphuset, snattar lite WiFi innan jag rör mig upp mot vinden igen!
Citera
2015-09-12, 23:39
Medlem
Ogdens avatar
Jag vill påminna om annonseringsdelen i regel 1.01. Att ge bort saker, pengar och tjänster bryter mot 1.01.

/mod
Citera
2015-09-13, 22:05
Medlem
Ogdens avatar
Vid frågor om moderering, PM:a. Saken diskuteras i Outlaw.

/ mod
Citera
2015-09-14, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shonne99
Känns som att det är dags för update...!
Jag är fortfarande live n kickin', "grannarna" är fortfarande lyckligt ovetande, fick tag på en baguette (m. pålägg) i en butik för någon timme sedan - kom in precis innan de skulle slänga massa grejer och frågade "vadå, ska ni slänga det där?". Fick svaret "jajamän, vill du ha en baguette?"

Har även knegat lite idag, så det blir lite pengar 25:e oktober oavsett
Tyvärr vill de inte ge mig fler pass på ett bra tag nu, så får jobba ännu hårdare på att hitta något vettigt.

Nu är jag i alla fall tillbaka i trapphuset, snattar lite WiFi innan jag rör mig upp mot vinden igen!

Det låter nästan lite som om du är i vård/omsorgsvängen.

Dom skriker ju efter vettiga personliga assistenter. Skulle du inte kunna hitta en person som har dygnet-runt behov och där det ingår att sova över. Då löser du ju tillfälligt båda dina behov.

(Vill förtydliga att jag inte syftar på något specefikt assistentbolag eller själv har några kopplingar till den branchen)
Citera
2015-09-14, 09:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Det låter nästan lite som om du är i vård/omsorgsvängen.

Dom skriker ju efter vettiga personliga assistenter. Skulle du inte kunna hitta en person som har dygnet-runt behov och där det ingår att sova över. Då löser du ju tillfälligt båda dina behov.

(Vill förtydliga att jag inte syftar på något specefikt assistentbolag eller själv har några kopplingar till den branchen)

Nja, tyvärr inte. Butik som gäller. Faktiskt sökt lite PA-tjänster, men har noll erfarenhet, så fått noll svar. Schysst parentes
Citera
2015-09-14, 13:28
Bannlyst
Min tråd, vars syfte var att sprida lite ljus över Stockholms nattaktiviteter, har... Ja, eskalerat. Första tanken var väl inte 70k visningar och nästan 250 inlägg på 10 dagar.

Visst, det har varit mycket tjafs, folk som hävdat troll m.m., men dessa människor blev väldigt tysta efter att jag annonserat bilder på hur "mitt boende" såg ut.

Jag ser inte mig själv som en person i behov av bekräftelse från andra eller någon som bryr mig om vad andra tycker över huvud taget. Sedan rullade helt plötsligt inläggen och PM in om hejarop, erbjudanden om att hjälpa och tips. Visst - "the haters" hörde såklart också av sig och uttryckte vilken sopa jag var, men supportsidan var så pass mycket större att jag kunde skita i det.

Ja, alla ni som ser mig som en utsugare, jag har tagit emot hjälp i alla dess former. Deal with it. Däremot vill jag göra klart att det aldrig varit villkorslöst, och inte heller min mening från början. När tråden endast var (kan luras lite om tidpunkten nu, men tror det är ungefär rätt) typ 10 timmar gammal hör första personen av sig på PM och frågar om han/hon (outar ingen och tänker fan inte skriva hen) ska komma över med lite käk. Det var inget jag bad om, och personen fick göra klart för mig att det var något denne klarade sig utan och att vardagen för honom/henne skulle se precis likadan ut utan kassen med käk. Det här är ett exempel av många. De flesta personer erbjöd däremot hjälp utan att riktigt ha sitt på det torra. Då har jag varit ytterst noga med att vänligt tacka nej. Jag skiter i om de gör det för sin karma - har de inte tillräckligt är det ett nej.

Ovanstående skrev jag för att alla, gemene FBare som Mod, ska ha en idé om hur det sett ut. Om jag nu blir avstängd för annonsering m.m. (förlåt alla Mods, för de varningar ni fått skicka och inlägg ni fått ta bort) vill jag bara ha allt på det klara och framför allt tacka alla för allt stöd i alla former jag fått. Det känns som att den här tråden inte kommer mycket längre sedan det kommit på tok för många inlägg om tält och annat som ska slängas hit och dit (all heder till er dock, men för det första skulle ni tagit det på PM, och för det andra är det ju inte vad tråden går ut på ), samtidigt som de tips jag ursprungligen bett om avtagit i frekvens.

Däremot är jag såklart tacksam om tråden kan fortsätta i samma anda som den började och var menad att existera i. I alla fall tills jag får tag på det där jäkla rummet

Tack Flashback, för allt stöd!
Citera
2015-09-15, 04:22
Medlem
Ni som bor i Stockholm (den permanenta lösningen på min hemlöshet blev att flytta därifrån...), finns Tillfällighets-arbetsförmedlingen kvar fortfarande? Inte för att man fick så värst många jobb därifrån..., men ändå.
Citera
2015-09-15, 04:24
Medlem
Jag skulle tälta, skulle kunna tänka mig att bli frivilligt hemlös nån gång, dock inte i Stockholm. Ta med gott om utrustning, droger. Högklassovsäckar.
Citera
2015-09-15, 12:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Ni som bor i Stockholm (den permanenta lösningen på min hemlöshet blev att flytta därifrån...), finns Tillfällighets-arbetsförmedlingen kvar fortfarande? Inte för att man fick så värst många jobb därifrån..., men ändå.
Inte hittat något om det när jag googlat..
Citera
2015-09-15, 17:21
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Har pratat med killen och läst varje tråd i ämnet, killen pratar bara bullshit.. Påstår att han sover ute men är ständigt online på flashback, varje gång jag spanar i tråden iallfall. Hans story är helt osannolik, säger att han flytta till Stockholm för att plugga men ändå kan sova i sina föräldrars trappuppgång för att få wifi och tak.. Går ju fan inte ihop..

Antagligen troll för att få några få swishpengar...
Ja man undrar ju när 2-3 dagar förvandlats till fler när han vill mjölka tråden lite extra kan man anta.
Citera
2015-09-15, 17:42
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gris1
Ligger du bara uppe på vinden om kvällarna? Hade det inte varit trevligt att gå ut lite? Kanske rent av träffa något folk, som inte är hemlösa på något vänster. Gå in på någon bar och glid rundor utan att handla något
Notera att han inte vill svara på din fråga var han sover. Han har inte sagt var han duschar, går på toa. Han borde alltså se ut och luktat som en taliban nu efter 10-11 dagar om det varit sanning.
Ta kort på en vind där det finns riktiga uteliggare kan inte vara svårt.
Är det någon som träffat denna nisse, jag har bara sett i tråden att en person pratat med honom och denna person säger att han är en bedragare?
Citera
2015-09-15, 18:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Notera att han inte vill svara på din fråga var han sover. Han har inte sagt var han duschar, går på toa. Han borde alltså se ut och luktat som en taliban nu efter 10-11 dagar om det varit sanning.
Ta kort på en vind där det finns riktiga uteliggare kan inte vara svårt.
Är det någon som träffat denna nisse, jag har bara sett i tråden att en person pratat med honom och denna person säger att han är en bedragare?

Jag har lagt upp bilder på var jag sover. Jag har använt offentliga toaletter/naturen. Duschat har jag gjort två gånger, varav en var i badhus och faktiskt en hos FBare. Två i tråden har skrivit om att de träffat mig - ingen av dem är den person du syftar på. Kör på med dina påståenden, så får vi se om du får igenom något vettigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in