2015-09-13, 08:00
Medlem
quaertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Fler som testat och gillar Heinz senap? Jag kör på Original, inte testat Dijon.

http://www.heinz.se/Products/S/HeinzOriginalSenap

http://www.heinz.se/Products/S/HeinzDijonSenap

För övrigt märkligt att den (Original) innehåller så pass få kalorier per 100g jämfört med andra senapssorter-/märken.
Jag köpte Heinz original med höga förhoppningar, men blev besviken. Gick omedelbart tillbaka till French's. Mindre socker och fett förklarar kaloriinnehållet.
Citera
2015-09-13, 13:06
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quaerty
Jag köpte Heinz original med höga förhoppningar, men blev besviken. Gick omedelbart tillbaka till French's. Mindre socker och fett förklarar kaloriinnehållet.

Även jag kan läsa av en tabell med näringsvärden, och har (uppenbarligen till skillnad från dig) gjort det på Heinz original. Andelen fett är ungefär densamma som för ICA: s och Johnnys originalvarianter, men Heinz har ungefär en fjärdedel så mycket kohydrater i sin senap som de andra två. Likväl är det en relativt fast senap, förklaringen är alltså inte att den innehåller mycket vatten.

Ditt påstående, som du uppenbart inte kontrollerat grunderna för, stämmer alltså inte.

För övrigt är densiteten för sockerarter densamma som för anda kolhydrater.
Citera
2015-09-13, 14:55
Medlem
quaertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Även jag kan läsa av en tabell med näringsvärden, och har (uppenbarligen till skillnad från dig) gjort det på Heinz original. Andelen fett är ungefär densamma som för ICA: s och Johnnys originalvarianter, men Heinz har ungefär en fjärdedel så mycket kohydrater i sin senap som de andra två. Likväl är det en relativt fast senap, förklaringen är alltså inte att den innehåller mycket vatten.

Ditt påstående, som du uppenbart inte kontrollerat grunderna för, stämmer alltså inte.

För övrigt är densiteten för sockerarter densamma som för anda kolhydrater.
Suck. Färre kolhydrater alltså. Jag kollade på Heinz, gjorde ingen vetenskaplig undersökning men var alltså inte helt ute och cyklade. Tycker däremot att du verkar vara väldigt duktig. Du kan ju uppenbarligen läsa av en tabell med näringsvärden, så det var lite märkligt att du var så frågande. Men, som sagt, du verkar vara väldigt duktig.
Senast redigerad av quaerty 2015-09-13 kl. 15:01.
Citera
2015-09-13, 22:30
Medlem
St.Patricks avatar
Hemmagjord ketchup är helt oslagbar. "kubansk" ketchup (hemlagad såklart) är också fruktansvärt gott till en schysst hamburgare eller liknande.
Citera
2015-09-13, 23:36
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St.Patrick
Hemmagjord ketchup är helt oslagbar. "kubansk" ketchup (hemlagad såklart) är också fruktansvärt gott till en schysst hamburgare eller liknande.
Recept på den kubanska ketchupen hade uppskattats. Edit: eller jag googlade och hittade... http://fetadraken.blogspot.se/2015/05/kubansk-ketchup.html?m=1
Citera
2015-09-15, 02:40
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quaerty
Suck. Färre kolhydrater alltså. Jag kollade på Heinz, gjorde ingen vetenskaplig undersökning men var alltså inte helt ute och cyklade. Tycker däremot att du verkar vara väldigt duktig. Du kan ju uppenbarligen läsa av en tabell med näringsvärden, så det var lite märkligt att du var så frågande. Men, som sagt, du verkar vara väldigt duktig.
Hehe, ja jag kan hålla med om att mitt föregående inlägg var onödigt påstridigt och nödigt. Blev lite upprörd över att du svarat och lämnat påståenden utan att öht kontrollera några uppgifter. Men frågan kvarstår dock, hur kan dom få ner kaloriantalet så pass lågt utan att göra en senap med mer vatten.
Citera
2015-09-15, 15:16
Medlem
Lolitasyndromes avatar
Jag gillar Apotekets senap och senapen de säljer på burk på korvkiosken i NK. Riktigt stark är den från NK.

//Lolitasyndrome
Citera
2015-09-15, 15:59
Avslutad
Slotts skånska grovkorniga senap, samt Heinz ketchup.
Citera
2015-09-22, 19:30
Medlem
Jag äter just nu Johnnys mango och habanero för första gången och det är en strålande kombination.
Även om det inte är ren senaps så sett bör den provas.
Jag blev glatt överraskad av mitt felköp då jag trodde jag köpt den med chipotle.
Citera
2015-09-22, 19:51
Medlem
jah_man2s avatar
Colemans senap,helst på burk. Pulver duger i nödfall. Ketchup har jag inte ätit sedan mitten av sjuttiotalet.
Citera
2015-09-22, 20:46
Medlem
Zastroznjemjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j89ohan
Jag äter just nu Johnnys mango och habanero för första gången och det är en strålande kombination.
Även om det inte är ren senaps så sett bör den provas.
Jag blev glatt överraskad av mitt felköp då jag trodde jag köpt den med chipotle.

Jag vet inte var i landet du bor, men du behöver smaka på lite produkter från Ålands Senap. Jag bor i Stockholm och det enda stället jag vet som säljer deras produkter är Ica Kvantum i Bålsta. I synnerhet deras habanerosenap, men även andra sorter är sinnessjukt goda.

http://www.aland.com/se/alands_senap/senap
Citera
2015-09-22, 22:00
Medlem
MeanMEs avatar
Någon som vet var man kan köpa billiga senapsfrön?

Att betala fantasisummor på +100 kr kilot finns inte på kartan när världsmarknadspriset
ligger på < 7-8 kr per kilo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in