2015-09-13, 00:31
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Ännu mera märkligt att de gjorde motstånd då,kan jag tycka...
Källa på att de gjorde motstånd?
2015-09-13, 00:32
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det har jag ingen. Men ingen kan påstå att de inte följde med godvilligt, och att bojorna var onödiga.

Trams.

Citat:
En reporter på Sveriges Radio P4 uppger att de två männen "inte såg ut att vara sugna på att följa med polisen" och "ganska bryskt" fick föras till en polisbil. Detta rapporterades vid 22.05-tiden av P4.

Flera andra medier rapporterade detta vid tillfället.
2015-09-13, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Nej (mitt fetade).
De skulle höras om ett försvinnande.

Sant.
Man visste inte då att det var ett ev mord. Just därför var det viktigt för mej att skriva ett ev mord.

Men troligen fanns misstanken då att Lisa ev kunnat dött.
Man gick ju även ut med att man trodde att Lisa fanns kvar i området innan dom hittade henne.
Senast redigerad av zebop 2015-09-13 kl. 00:42.
2015-09-13, 00:35
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Trams.

Flera andra medier rapporterade detta vid tillfället.
Det där har jag redan svarat på. Ingen är sugen på att bli hämtad av polisen, och den kan vara brysk även mot den som följer med godvilligt.
2015-09-13, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby

Vad kan få någon (oavsett nationalitet) att göra något sådant här grymt?

Män (i samhällsposition) som hatar flickor/kvinnor?

Män (i samhällsposition) som vet att dom kommer undan granskning?

Män (i samhällsposition) som vet att dom har beskydd av rättsväsendet?
2015-09-13, 00:38
Medlem
Citat:
Det där har jag redan svarat på. Ingen är sugen på att bli hämtad av polisen, och den kan vara brysk även mot den som följer med godvilligt.

Men varför efterfrågar du källa om du ändå gör din egen tolkning av händelsen?
Det ter sig märkligt...
2015-09-13, 00:38
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Källa på att de gjorde motstånd?

Det har framkommit att de inte ville följa med. De hade redan berättat allt de visste för polisen. Men polisen ville ha med dem och då räcker det nog för bojning.
Våldsamt motstånd kan baseras på det våld polisen behöver använda för att få sin vilja igenom. Nu inte sagt att bröderna B gjorde våldsamt motstånd, utan bara som förklaring till polisens befogenheter.
2015-09-13, 00:40
Medlem
Citat:

Detta beror naturligtvis på vilket brott det handlar om. Äldre blind dam med käpp som grips för snatteri skulle troligen inte få samma behandling.
2015-09-13, 00:40
Medlem
katws avatar
Citat:

Du har svarat på det ja. Du sitter inte med någon absolut sanning. Hade de godvilligt följt med hade knappast bojor behövts. Det är nog de flesta här överens om.

Och det är fortfarande inga muskelberg vi pratar om.
2015-09-13, 00:41
Medlem
Citat:
Du svarade på ett 2½ timme gammalt inlägg. Det har besvarats sedan dess. Läs gärna ikapp innan du förlänger tråden.

Ja inte är det då jag som förlänger tråden med mängder med trams, det sköter ett antal andra postare så bra.

Arbetsledare och arbetsgivare för MGM hade ingen tolk och polisen tar inte med sig en tolk när man gör ett gripande om någon möjligen tror det. De har inte ens tolk med sig när de går in på asylanläggningar för att göra gripanden.
2015-09-13, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Ja inte är det då jag som förlänger tråden med mängder med trams, det sköter ett antal andra postare så bra.

Arbetsledare och arbetsgivare för MGM hade ingen tolk och polisen tar inte med sig en tolk när man gör ett gripande om någon möjligen tror det. De har inte ens tolk med sig när de går in på asylanläggningar för att göra gripanden.

Om polis inte har med tolk när dom gör ingripanden och då dom griper människor på asylanläggningar säger det en del om polisens arbetssätt/metoder. Polis behöver i så fall utveckla sina arbetsmetoder.
2015-09-13, 00:56
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XavvonZac
Män (i samhällsposition) som hatar flickor/kvinnor?

Män (i samhällsposition) som vet att dom kommer undan granskning?

Män (i samhällsposition) som vet att dom har beskydd av rättsväsendet?
Man från Litauen som sitter häktad på högsta misstankegraden och har bland annat
DNA-bevisning mot sig? Och mot vilken det snart väcks ett åtal.

Kan det tänkas att denne herre är troligare som fallets GM än de du för på tal?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in