Citat:
Förstod litauerna "förhör"? Kunde polisen och/eller litauerna säga "förhör" på engelska?Men nu får ni väl bestämma er , Xenia "24/7" Onatops säger ju att åklagaren syns för mycket i media och nu tycker Nopomilen att han syns för lite ... Att det kan vara så jävla intressant att ha åsikter om hur åklagaren och polisen jobbar och uttalar sig hela tiden , jag förstår inte det .... Nu börjar ju snart alla hävda att dom är utbildade jurister också för att kunna hävda sina åsikter bättre . Att ni bara orkar hålla på dygnet runt och tjata om något ni ändå inte kan påverka . Tror ni fortfarande att åklagaren och polisen tar hänsyn till vad folk på Fb tycker och att dom kommer att ändra sitt sätt att jobba och eller att kommer att ändra sina uttalanden på grund av ert jävla käbbel . Och om ni nu tycker att det är så synd om bröderna för att dom bojades så får ni väl skicka in en anmälan om övervåld till berörd myndighet . Eftersom ni inte vet vad som hände när de hämtades så är väl den diskussionen också totalt meningslös . Och hur faan kan man vara i ett land i sex år utan att förstå svenska så bra att man fattar vad polisen säger . Snacket om tolk i samband med gripandet är ju dummast hittills .... Kunde dom inte svenska så kunde dom väl prata engelska . Där har ju MGM jobbat i flera år så det borde ju inte ha varit några problem alls vad jag kan förstå .
Men nu har vi konstaterat att handbojorna inte alls behöver ha varit pga språkförbistring. Litauerna kunde bli aggressiva och farliga, det var rent preventivt.