2015-09-12, 21:28
  #68869
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delta2
Men nu får ni väl bestämma er , Xenia "24/7" Onatops säger ju att åklagaren syns för mycket i media och nu tycker Nopomilen att han syns för lite ... Att det kan vara så jävla intressant att ha åsikter om hur åklagaren och polisen jobbar och uttalar sig hela tiden , jag förstår inte det .... Nu börjar ju snart alla hävda att dom är utbildade jurister också för att kunna hävda sina åsikter bättre . Att ni bara orkar hålla på dygnet runt och tjata om något ni ändå inte kan påverka . Tror ni fortfarande att åklagaren och polisen tar hänsyn till vad folk på Fb tycker och att dom kommer att ändra sitt sätt att jobba och eller att kommer att ändra sina uttalanden på grund av ert jävla käbbel . Och om ni nu tycker att det är så synd om bröderna för att dom bojades så får ni väl skicka in en anmälan om övervåld till berörd myndighet . Eftersom ni inte vet vad som hände när de hämtades så är väl den diskussionen också totalt meningslös . Och hur faan kan man vara i ett land i sex år utan att förstå svenska så bra att man fattar vad polisen säger . Snacket om tolk i samband med gripandet är ju dummast hittills .... Kunde dom inte svenska så kunde dom väl prata engelska . Där har ju MGM jobbat i flera år så det borde ju inte ha varit några problem alls vad jag kan förstå .
Förstod litauerna "förhör"? Kunde polisen och/eller litauerna säga "förhör" på engelska?

Men nu har vi konstaterat att handbojorna inte alls behöver ha varit pga språkförbistring. Litauerna kunde bli aggressiva och farliga, det var rent preventivt.
2015-09-12, 21:30
  #68870
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av delta2
Men nu får ni väl bestämma er , Xenia "24/7" Onatops säger ju att åklagaren syns för mycket i media och nu tycker Nopomilen att han syns för lite ... Att det kan vara så jävla intressant att ha åsikter om hur åklagaren och polisen jobbar och uttalar sig hela tiden , jag förstår inte det .... Nu börjar ju snart alla hävda att dom är utbildade jurister också för att kunna hävda sina åsikter bättre . Att ni bara orkar hålla på dygnet runt och tjata om något ni ändå inte kan påverka . Tror ni fortfarande att åklagaren och polisen tar hänsyn till vad folk på Fb tycker och att dom kommer att ändra sitt sätt att jobba och eller att kommer att ändra sina uttalanden på grund av ert jävla käbbel . Och om ni nu tycker att det är så synd om bröderna för att dom bojades så får ni väl skicka in en anmälan om övervåld till berörd myndighet . Eftersom ni inte vet vad som hände när de hämtades så är väl den diskussionen också totalt meningslös . Och hur faan kan man vara i ett land i sex år utan att förstå svenska så bra att man fattar vad polisen säger . Snacket om tolk i samband med gripandet är ju dummast hittills .... Kunde dom inte svenska så kunde dom väl prata engelska . Där har ju MGM jobbat i flera år så det borde ju inte ha varit några problem alls vad jag kan förstå .

1. Förundersökningsledare ska vara förundersökningsledare.
2. Förundersökningsledare ska vara professionell.
2015-09-12, 21:58
  #68871
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Vad är det som säger att det är fördomar som ligger bakom polisens agerande? Inget alls.

Det är hedervärt av dig att ta bröderna i försvar om det skulle röra sig om fördomar. Men nu är det bara och endast ett antagande från din sida. Utan grund. Därför handlar det snarare en fördom från din sida gentemot polisen.

Poliserna har själva sagt att de gick på magkänsla. De har också berättat att de bara några timmar efter Lisas försvinnande riktade in sig på litauerna. Att efter så kort tid bestämma sig för vem/vilka som är GM kan vara ödesdigert då man bör arbeta förutsättningslöst betydligt längre än några få timmar.
2015-09-12, 22:05
  #68872
Medlem
Ingen som kan spinna vidare på denna teori?

Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Hur många av er känner till att Helena Andersson
som försvann/ mördades i Mariestad (2,5 mil från Blomberg) arbetade på en bedrift som ägdes av A.Jönsson!!!
Det mordet har vissa likheter, även om ingen kropp
hittades.
23 år sedan.
Det var givetvis inte meningen att någon kropp skulle hittas i detta fall med Lisa Holm.
Styckboden, eller den bod som media beskriver
som transporterades bort av Polisen till okänd ort.
Ja! Det var en STYCKBOD för djur.
Har Polisen toppsat DNA på A.Jönsson och hanns 51 åriga son G.Jönsson?
Samma utredare vid Lisa Holm som Helena Andersson, denna utredare vet att också
Helena arbetade på café bedrift ägt av Jönsson.
Varför lämnar G.Jönsson Blomberg/Sverige dagarna efter Lisa Holms försvinnande?
Givetvis viktigt alla delaktiga mördare involverade
hittas, inte bara en "städare".
Krävs nog okonventionella metoder som en del
utländska Poliser använder sig av.
Får be en bön att att det finns några eldsjälar
inom Polismyndigheten som inte är helt "låsta"
av byråkratiskt trassel och faktiskt tar tag i det
så att det hela blir löst.
2015-09-12, 22:09
  #68873
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Poliserna har själva sagt att de gick på magkänsla. De har också berättat att de bara några timmar efter Lisas försvinnande riktade in sig på litauerna. Att efter så kort tid bestämma sig för vem/vilka som är GM kan vara ödesdigert då man bör arbeta förutsättningslöst betydligt längre än några få timmar.

Ingen av oss vet vad som gjorde att polisen fick upp ögonen för dem. Därför kan vi heller inte bedöma eller döma deras agerande. "Kort tid" säger inget. Mycket tyckande utan substans.

Gripandet ledde till att man nu har ett flertal DNA-träffar iallafall. Sedan får vi se hur långt bevisningen räcker.
2015-09-12, 22:17
  #68874
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Ingen av oss vet vad som gjorde att polisen fick upp ögonen för dem. Därför kan vi heller inte bedöma eller döma deras agerande. "Kort tid" säger inget. Mycket tyckande utan substans.

Gripandet ledde till att man nu har ett flertal DNA-träffar iallafall. Sedan får vi se hur långt bevisningen räcker.

Med kort tid avser jag förstås de få timmar som de väntade innan de riktade in sig på litauerna. Det fattar du också om du läser mitt inlägg igen. På vilket sätt skulle mitt inlägg vara tyckande utan substans? Det är fakta! Fakta är att polisen gick på magkänslan och att de riktade in sig på litauerna efter några få timmar. Det är fakta och ingenting annat. Ditt inlägg saknar däremot substans. Ja, de har funnit DNA, men vi vet inte var de hittat det. Saken är ju den att litauerna jobbade där så nog kan man hitta deras DNA lite här och var. Men vi får väl se, det är nog inte så lång tid nu innan utredningen är klar. Så när mer info. kommer kan vi ana om de har tagit en mördare eller om det är justitiemord på gång.
__________________
Senast redigerad av hoaxgammon 2015-09-12 kl. 22:20.
2015-09-12, 22:20
  #68875
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Jaha. Säger du det. Men hade Skövdepolisen tolk med sig när de skulle hämta litauern till förhör?

Polisen har inte tolkar med sig på släpåg, och det vet du.

Jag har framfört tidigt att jag tror inte Litauern har svårt att förstå enkelt vardagsspråk. Han bör kunna göra sig förstådd på svenska och engelska efter att ha jobbat 4 år i England och 6 år i Sverige.

Att han vill ha tolk under förhör är en annan sak. Om inte annat så ger det möjlighet att hacka sönder förhöret och tänka innan svaren.

Vad är det med Litauern som gör att du ömmar för honom?
2015-09-12, 22:26
  #68876
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
De har också berättat att de bara några timmar efter Lisas försvinnande riktade in sig på litauerna.
Det här påståendet får du nog ta och belägga. Jag tror att du har rört ihop det.
2015-09-12, 22:40
  #68877
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykosomalisk
Det här påståendet får du nog ta och belägga. Jag tror att du har rört ihop det.

Det har skrivits i medierna. Länk till det finns säkert i tråden. Vet du hur mycket som skrivits om Lisa Holm i medierna och hur mycket jag läst? Hur menar du att jag ska hitta just den artikeln? Jag har ett klart minne av att detta skrivits och jag har ett mycket gott minne. Men du får ju tro vad du vill. Även du begriper att det kan vara mycket svårt att hittat just den artikeln nu så här flera månader efter jag läste det. Sen kan ju artiklar ändrats efteråt osv.
2015-09-12, 22:43
  #68878
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Det har skrivits i medierna. Länk till det finns säkert i tråden. Vet du hur mycket som skrivits om Lisa Holm i medierna och hur mycket jag läst? Hur menar du att jag ska hitta just den artikeln? Jag har ett klart minne av att detta skrivits och jag har ett mycket gott minne. Men du får ju tro vad du vill. Även du begriper att det kan vara mycket svårt att hittat just den artikeln nu så här flera månader efter jag läste det. Sen kan ju artiklar ändrats efteråt osv.
Jag vet att det du påstod inte har sagts, alltså kan jag avfärda dig som en pajas som man inte ska ta på allvar.
2015-09-12, 22:45
  #68879
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Det har skrivits i medierna. Länk till det finns säkert i tråden. Vet du hur mycket som skrivits om Lisa Holm i medierna och hur mycket jag läst? Hur menar du att jag ska hitta just den artikeln? Jag har ett klart minne av att detta skrivits och jag har ett mycket gott minne. Men du får ju tro vad du vill. Även du begriper att det kan vara mycket svårt att hittat just den artikeln nu så här flera månader efter jag läste det. Sen kan ju artiklar ändrats efteråt osv.
Ja den du.
Kan också vara något du läst här. Och något du läst någonannanstans och mixat ihop det till en kryddblandning kallad sanning.
2015-09-12, 22:46
  #68880
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Polisen har inte tolkar med sig på släpåg, och det vet du.

Jag har framfört tidigt att jag tror inte Litauern har svårt att förstå enkelt vardagsspråk. Han bör kunna göra sig förstådd på svenska och engelska efter att ha jobbat 4 år i England och 6 år i Sverige.

Att han vill ha tolk under förhör är en annan sak. Om inte annat så ger det möjlighet att hacka sönder förhöret och tänka innan svaren.

Vad är det med Litauern som gör att du ömmar för honom?

Frågan är väl snarare; borde inte polis haft tolk med sig, särskilt då hämtning skedde inför ett medieuppbåd? Varför var det så bråttom att tolk inte användes då både språk- och kulturförbristning förelåg? Var det inte viktigt för polis att likabehandla?

Varför ger behov av tolk under förhör möjlighet till "att hacka sönder förhöret och tänka innan svaren"? Den möjligheten finns inte för dom som har svenska som modersmål då?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in