2015-09-12, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Kan du vidareutveckla dig lite är du snäll? På vilket sätt hade de problem med hundarna, blev de arga och vresiga på dem för ingenting alltså? På vad sätt är mamman och systern "konstiga"?

Syrran har hunden i flexikoppel och hunden går iväg ca2 meter och hon börjar rycka och slita i den där stackars hunden och höjjer rösten/skriker på hunden att den ska komma.
Första gången jag träffa mamman skrek hon bokstavligen åt hunden för den drog lite i koppel.
en hund på 5kg. och så drog hon den hunden längst gruset för den satte sig o sket på en grusväg istället för att låta den skita klart o sen plocka upp skiten.
Dom verkar ha världens kortaste stubin.

Kroppsspråk, hur dom beter sig. Dom skiljer sig verkligen från mängden.
Citera
2015-09-12, 14:29
Medlem
kamparglods avatar
I detta skede nu, hoppas jag att alla kommer få proffs hjälp. Alla anhöriga till Ida och även till GM och hans familj. Det kan vara så att hela GM´s familj har kämpat att få hjälp, till deras son men vården svikit deras rop på hjälp. Då är det tragiskt! Det är politiker som dragit ner på psykiatrivården! Hur ska den nu bli när det väller in asylsökande med deras problem från deras hemländer. Det har inte regeringen tänkt på, de tror att dessa människor kan gå till ett arbete imorgon och bli så glada. -Nej så är det verkligen inte!
Citera
2015-09-12, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemphill
Syrran har hunden i flexikoppel och hunden går iväg ca2 meter och hon börjar rycka och slita i den där stackars hunden och höjjer rösten/skriker på hunden att den ska komma.
Första gången jag träffa mamman skrek hon bokstavligen åt hunden för den drog lite i koppel.
en hund på 5kg. och så drog hon den hunden längst gruset för den satte sig o sket på en grusväg istället för att låta den skita klart o sen plocka upp skiten.

Det där är djurplågeri. Anmäl till polisen. Rapportera att du misstänker vanvård och djurplågeri. Hon ska inte ha hund.
Citera
2015-09-12, 14:36
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemphill

Skugga henne och filma henne när hon plågar hunden och gå sen till polisen!!! En sån ska fan inte ha hund!
Man kan undra vad mgm fått utstå där hemma.
Citera
2015-09-12, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PDec
Det där är djurplågeri. Anmäl till polisen. Rapportera att du misstänker vanvård och djurplågeri. Hon ska inte ha hund.

Hundarna är det minsta problemet, jag hoppas soc blir inkopplade och kikar på hur hon sköter den 13-åriga dottern. Hur människor behandlar sina djur avspeglar oftast hur de själva mår. Mamman är knappast pedagogisk och lugn mot sina barn om hon får frispel och sliter i en liten hund som bajsar på vägen.
Citera
2015-09-12, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Hundarna är det minsta problemet, jag hoppas soc blir inkopplade och kikar på hur hon sköter den 13-åriga dottern. Hur människor behandlar sina djur avspeglar oftast hur de själva mår. Mamman är knappast pedagogisk och lugn mot sina barn om hon får frispel och sliter i en liten hund som bajsar på vägen.

Så du tycker att man ska koppla in soc baserat på hur hon skötte sin hund när man såg henne i motionsspåret? Ja, det verkar ju vara en vettig respons. Eller inte.......
Citera
2015-09-12, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urmelkotten
Så du tycker att man ska koppla in soc baserat på hur hon skötte sin hund när man såg henne i motionsspåret? Ja, det verkar ju vara en vettig respons. Eller inte.......
Detta handlar om hur en granne sett GMs mamma behandla hundarna. Inte om något annat. Jag menar givetvis att på basis av att flickans storebror mördat en annan människa, haft psykiska problem av med all tydlighet, allvarlig art, borde mammans föräldraförmåga utredas. Hundbehandlandet är bara en del av det.
Citera
2015-09-12, 15:17
Medlem
ReedMes avatar
Citat:

Du känner inget medlidande med den lilla hunden alls eller? Eller funderar på vad dottern och mgm kan ha fått utstå från sin morsa?
Citera
2015-09-12, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Du känner inget medlidande med den lilla hunden alls eller? Eller funderar på vad dottern och mgm kan ha fått utstå från sin morsa?

Nej, jag sitter inte och fantiserar ihop scenarios om vad dotter och mgm KAN ha fått utstå från mamman. Jag är övertygad om att eventuella problem i hemmamiljön kommer fram i samband med polisutredningen och korrekta åtgärder vidtas efter det.

Tror knappast fria fantasier som knåpas ihop på det här forumet är ett bra beslutsunderlag för att koppla in soc.
Citera
2015-09-12, 15:37
Medlem
kurtkurtkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegsack
Så det är alltså en anledning för honom att döda en annan människa?

Jag tycker inte att någon människa skall behöva mobbas. Aldrig någonsin. Men att döda en annan människa för att man, som liten, var mobbad i skolan... Tycker du att det är rimligt eller ens försvarbart?

Han har inte sagt att det är försvarbart. Han försöker bara förklara för dig varför utsatta och drabbade människor ibland agerar som de gör.

Försök alltid ställa dig frågan; "Varför" någonting sker - om du nu vill komma närmare sanningen. Det är ett första viktigt steg iallafall.

Se exempelvis på de skolskjutningar som har skett i USA senaste åren. Vilka är det som gör något sådant? VARFÖR har de gjort det?
Säger inte att du kommer hitta något försvarbar förklaring, men du kanske hittar en förklaring på varför det sker och varför liknande saker kommer fortsätta ske - så länge bl.a. mobbning, fattigdom, orättvisor och att människor ideligen, av olika anledningar, blir tragiskt utsatta och drabbade. Och så givetvis på detta har vi allt för ofta en bristande vård, många gånger på grund av för lite pengar, eller att det ska sparas in...
Senast redigerad av kurtkurtkurt 2015-09-12 kl. 16:02.
Citera
2015-09-12, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe

Men vafan...
Ska du anklaga morsan för att han mördat Ida?
Kan knappast haft det överdjävligt hemma, när han skyndat hem efter skolan varje dag.

-"Kristoffer Anderssson från Rundbyskolan i Upplands Väsby var en av de elever som var där för att kolla in gymnasieskolan.. Till hösten har han sökt det ekonomiska programmet på Väsby Nya gymnasium och för honom var det ett enkelt val.. Dels tycker han att programmet verkar vara en bra plattform att utgå ifrån och att innehållet verkar roligt.. -Sen är det ju skönt att det är nära hem, säger han...."
Citera
2015-09-12, 16:00
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Nej, jag sitter inte och fantiserar ihop scenarios om vad dotter och mgm KAN ha fått utstå från mamman. Jag är övertygad om att eventuella problem i hemmamiljön kommer fram i samband med polisutredningen och korrekta åtgärder vidtas efter det.

Tror knappast fria fantasier som knåpas ihop på det här forumet är ett bra beslutsunderlag för att koppla in soc.

Dom fria fantasierna baseras på människors iakttagelser av familjen. Du tycker att man ska strunta i att anmäla missförhållanden när man upptäcker dom? Som djurplågeri och barnmisshandel, exempelvis? Att man bara ska blunda och gå vidare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in