2015-09-11, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Vissa har ett jobb så det kanske inte är konstigt att man kliver upp tidigt istället för att sova till kl 14:00 på dagen?

Sov gott

Ja, vissa har ju det.

Min huvudsakliga poäng, vilket antagligen inte framgår, är att det är mängder med irrelevant babbel i tråden som inte har något med case storyn att göra, det är förvisso något som man bör förvänta sig på ett offentligt forum som detta, det inbjuder ju till alla möjliga typer av skribenter, men att Johan C sitter på twitter och svamlar är komiskt men också högst oprofessionellt. Vad fan handlar det om liksom, jobbar han extra för hänt extra?

Citat:
Dramastan, dramastan nummer ett,
Dramastan, maler på som en kvarn
Dramastan, dramastan nummer ett
Ja dom babblar om saker som aldrig har skett

Dramastan, ord i cirkulation
Dramastan, som en utsvulten gam
Dramastan, dramastan tar sig ton
Utan rim och reson tar de fel på person.

Hon sa, nån sa, han sa, tydligen skall han va,
den som langar crack i ditt grannskap.
Ett jävla svin som sticker ut bland alla fanskap.
Den största orsaken till Linda Skugges manshat!
Huh, och när man träffas är det handslag,
Men när du gått så är de dig de har som samtal.
Så mycket skitsnack att de alltid känner bajssmak.
Det är kanske dags för dig att skaffa ny bekantskap?

Dramastan, dramastan nummer ett,
Dramastan, maler på som en kvarn
Dramastan, dramastan nummer ett
Ja dom babblar om saker dom aldrig har sett

Dramastan, tills din värld är förgjord
Dramastan, på alla tänkbara plan
Dramastan, aldrig saknas det ord
Det skall babblas om allt mellan himmel & jord.
2015-09-12, 01:13
Medlem
JoeL431s avatar
Vet man hur det tekniska kommer fungera rent praktiskt med fing-korten från Danske Bank? Jag vet att ICA Banken tidigt i somras släppte sin första version av "Blip-kortet".
Deras metod är ju utan fingeravläsare men gick ut på att man vid första köpet fick slå in PIN för att senare kunna "Blippa" köp under 200:- (säkerhetsbelopp, det intressanta, för att ingen skulle kunna sno ens PIN och köpa för stora summor).

ICA Banken går gärna ut som marknadsledare, först på marknaden etc etc med ny teknik. Åtminstone är de vad dem vill framstå som.
Jag tror vi kan se denna fristående bank som en ganska direkt kund med fing-kort inom snar framtid. Men kommer de finnas finger-sensor enbart för blip-kortläsare eller kommer de första korten fungera som vilket kort som helst, att man trycker ner chipet och betalar med fingret kvar på kortet? Finns det någon information om hur kortet kommer fungera?
2015-09-12, 08:35
Medlem
Pappersnesduks avatar
Sorry Zorb men konungen har talat. Crowhater har lagt ut sin mejlkonversation med ABGs Per Lindberg. Crowhater lägger fram massvis med fakta om hur tekniken fungerar och frågar Per Lindberg vad i tekniken som är så lätt att knäcka. Han ger Per Lindberg chansen att förklara utförligt varför FPC blir en flopp, för det är det han har påstått på den sista tiden.
Ni kan ta del av vad som har skrivit i länken nedanför. Vem ska man lita på? CH eller PL? Ganska lätt i mitt tycke, men varsågod peeps.

https://www.dropbox.com/s/804t7riimc4rvgk/Mail%20till%20Per%20Lindberg.docx?dl=0
2015-09-12, 09:05
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersnesduk
Sorry Zorb men konungen har talat. Crowhater har lagt ut sin mejlkonversation med ABGs Per Lindberg. Crowhater lägger fram massvis med fakta om hur tekniken fungerar och frågar Per Lindberg vad i tekniken som är så lätt att knäcka. Han ger Per Lindberg chansen att förklara utförligt varför FPC blir en flopp, för det är det han har påstått på den sista tiden.
Ni kan ta del av vad som har skrivit i länken nedanför. Vem ska man lita på? CH eller PL? Ganska lätt i mitt tycke, men varsågod peeps.

https://www.dropbox.com/s/804t7riimc4rvgk/Mail%20till%20Per%20Lindberg.docx?dl=0

Bra jobbat

God insats av Crowhater. Dock tycker jag han borde lära sig använda rubriker och text formatering mycket bättre.

Det intrycket man får är att någon köpt analysen från Per. Att reka Apple för Sälj år 2010 när man lanserade första IPad tycker jag är tecken på mycket dålig analytisk förmåga.

Att man enkelt ska kunna kopiera FPC är fullt möjligt. Om man tänker på hur det gick med Segway. Per gav ju tyvärr inte mycket info hur det skulle gå till med sånt heller.

Något som jag uppmärksammande är Johan Carlström har börjat twittra med större frekvens nu. Speciellt efter Sony Xperia Z5 lansering med FPC. Hans sista Twitter om Blankning och där han nämner vissa aktörer finner jag högst intressant när nästa vecka han ska gå igenom det juridiska biten.

Hur som helst, jag vet inte om någon har redan postat Carnegies FPC analysen så jag lägger länken nedan:

http://theleadmagnet.com/CarnegieGoldfinger.pdf
2015-09-12, 09:09
Medlem
Pappersnesduks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercinho
Bra jobbat

God insats av Crowhater. Dock tycker jag han borde lära sig använda rubriker och text formatering mycket bättre.

Det intrycket man får är att någon köpt analysen från Per. Att reka Apple för Sälj år 2010 när man lanserade första IPad tycker jag är tecken på mycket dålig analytisk förmåga.

Att man enkelt ska kunna kopiera FPC är fullt möjligt. Om man tänker på hur det gick med Segway. Per gav ju tyvärr inte mycket info hur det skulle gå till med sånt heller.

Något som jag uppmärksammande är Johan Carlström har börjat twittra med större frekvens nu. Speciellt efter Sony Xperia Z5 lansering med FPC. Hans sista Twitter om Blankning och där han nämner vissa aktörer finner jag högst intressant när nästa vecka han ska gå igenom det juridiska biten.

Hur som helst, jag vet inte om någon har redan postat Carnegies FPC analysen så jag lägger länken nedan:

http://theleadmagnet.com/CarnegieGoldfinger.pdf

Förklara! Det är ett starkt påstående. CH (inte Clown Hängselbyxan, utan Crowhater) förklarar säkerheten i avläsaren i mejlet.
2015-09-12, 09:12
Medlem
Mercinhos avatar
Tycker denna är mycket intressant ;

Citat:
Potential catalysts
Samsung design win

Samsung holds ~20% of the market excluding Apple. Samsung currently uses Synaptics (Validity) sensors. Samsung is seemingly dissatisfied with the sensor performance and has brought in Egistec to improve the sensor. However, if this solution continues to bring dissatisfied users, FPC stands a chance to win the design.

Sida 14 av rapporten.
2015-09-12, 09:16
Medlem
Pappersnesduks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercinho
Tycker denna är mycket intressant ;

Sida 14 av rapporten.

Jörgen Lantto, FPC VD, säger att man inte gett upp Samsung ännu i intervjun med DI.
2015-09-12, 09:56
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Jörgen Lantto, FPC VD, säger att man inte gett upp Samsung ännu i intervjun med DI.
Lite oseriöst uttalande tycker jag personligen att rikta spekulationer till ett visst
bolag. Kan väcka falska förhoppningar.
2015-09-12, 10:11
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Alltså jag vet inte om jag missat något kryptiskt gällande optionshandel men vad JAG vet så kan det inte påverka så tillvida de inte har för avsikt att sälja sina aktier. Det som händer i aktier där man kan köpa TO = teckningsoptioner är att det är privatpersoner/sparare som vill tjäna sig en snabb hacka och säg då att de totalt betalat 3kr för TO+Teckna den och aktiekursen står i 6kr. Då vet man att personerna kommer sälja av direkt de fått sina TO tecknade till riktiga aktier eftersom de då gjort sig 100% i vinst, detta gör då att aktiekursen kommer rasa och närma sig 3kr teoretiskt.

Så, tänker inte JC sälja sina aktier så kommer det visa styrka och istället få folk som sålt i rädsla att köpa tillbaks = uppgång istället
Bryter JC sitt ord och de andra också så blir det ras som heter duga.

https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2014/12/08/julklappar-till-fingerprints-ledning.html

JC tänker inte sälja eftersom han också vet vilka tok höjder vi ska till +1000kr:

Någon kanske kan förklara om jag har fel, optioner är ej min starka sida men tror jag har rätt i detta.

Vissa har ett jobb så det kanske inte är konstigt att man kliver upp tidigt istället för att sova till kl 14:00 på dagen?

Sov gott

korkad fråga
men hur mkt tror du vi faller om dom skulle sälja allt ?
2015-09-12, 10:32
Medlem
Pappersnesduks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Lite oseriöst uttalande tycker jag personligen att rikta spekulationer till ett visst
bolag. Kan väcka falska förhoppningar.

Är det inte ett problem att de två största tillverkarna Apple och Samsung inte använder era produkter?
"När Apple köpte vår största konkurrent Authentec var det en gåva för oss. Det gynnar oss när de bygger in fingersensorer i allt nytt de släpper. Vad gäller Samsung har vi hittills inte släppt något med dem. De är störst med drygt 20 procent av marknaden, men de tappar andelar och våra kinesiska kunder tar andelar. I år tror vi att det kommer att finnas fingersensorer i 30 procent i alla smarta mobiler och 50 procent nästa år. Ökningen sker inte hos Apple och Samsung utan i övriga marknaden och där vi är starka."

http://www.di.se/artiklar/2015/9/8/vi-ar-sveriges-smartaste-bolag

Det fetmarkerade kan inte annat betyda att man kommer släppa något med Samsung. Jag kan inte tolka det på något annat sätt. Han kan ha blivit felciterad eller kanske uttryckt sig klumpigt.
Varför skulle inte Samsung Galaxy S7 ha en FPC-avläsare? Varför ska man fortsätta med Synaptics? Det är frågor jag själv funderar på, och kan inte besvara. Man förlorar marknadsandelar hela tiden mot andra.
Har man råd att vara sämre än konkurrenterna på den här delen? Folk kräver nya moderna telefoner och fingeravtrycksavläsare är något helt nytt och på väg framåt. Man riskerar att tappa ännu mer mot konkurrenterna. Huawei är uppenbarligen på väg att bli något stort. Huawei trycker stenhårt i marknadsföringen på sina sensorer (FPC) i mobiltelefonerna. Har man råd att släppa marknadsandelar till Huawei?
Förmodligen ser vi FPC-sensorer i S7an. Men jag är bara en enkel amatör. Någon mer kunnig får gärna delge sina tankar.
2015-09-12, 10:41
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Är det inte ett problem att de två största tillverkarna Apple och Samsung inte använder era produkter?
"När Apple köpte vår största konkurrent Authentec var det en gåva för oss. Det gynnar oss när de bygger in fingersensorer i allt nytt de släpper. Vad gäller Samsung har vi hittills inte släppt något med dem. De är störst med drygt 20 procent av marknaden, men de tappar andelar och våra kinesiska kunder tar andelar. I år tror vi att det kommer att finnas fingersensorer i 30 procent i alla smarta mobiler och 50 procent nästa år. Ökningen sker inte hos Apple och Samsung utan i övriga marknaden och där vi är starka."

http://www.di.se/artiklar/2015/9/8/vi-ar-sveriges-smartaste-bolag

Det fetmarkerade kan inte annat betyda att man kommer släppa något med Samsung. Jag kan inte tolka det på något annat sätt. Han kan ha blivit felciterad eller kanske uttryckt sig klumpigt.
Varför skulle inte Samsung Galaxy S7 ha en FPC-avläsare? Varför ska man fortsätta med Synaptics? Det är frågor jag själv funderar på, och kan inte besvara. Man förlorar marknadsandelar hela tiden mot andra.
Har man råd att vara sämre än konkurrenterna på den här delen? Folk kräver nya moderna telefoner och fingeravtrycksavläsare är något helt nytt och på väg framåt. Man riskerar att tappa ännu mer mot konkurrenterna. Huawei är uppenbarligen på väg att bli något stort. Huawei trycker stenhårt i marknadsföringen på sina sensorer (FPC) i mobiltelefonerna. Har man råd att släppa marknadsandelar till Huawei?
Förmodligen ser vi FPC-sensorer i S7an. Men jag är bara en enkel amatör. Någon mer kunnig får gärna delge sina tankar.

sen är ju fråga vad dom har för avtal
men Samsung kanske kommer undan med att släppa budget lur med Synaptics och flaggskepp med FPC

vem vet FPC kanske köper Synaptics
2015-09-12, 11:04
Medlem
Hittade inte att någon klistrat in CrowHaters mailkonversation med Per, så på kråkans inrådan gör jag det här också. Sprid så mycket ni kan! Det är för långt för att klistra in direkt här, men det är det andra och mycket långa inlägget i den här tråden.

https://www.avanza.se/placera/forum/trad.8.1878129.html

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in